Toon posts:

MSI K8N Neo2 waterkoeling ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik ben op zoek naar een simpele, doch degelijke, wc set voor mijn cpu.

vereisten:
- single fan rad (wegens midi case)
- cpu-block passend op s939 (2 schroeven)
- Zoveel mogelijk binnen de pc, ev. res. bevestigd buiten aan achterkant

Mijn oog is gevallen op dit:
Alphacool Basic Set 240 Rev2

1) Is deze te passen op mijn mobo ?

2) Stel dat ik wil uitbreiden (vga koelen), is de pomp dan krachtig genoeg om een 2° rad in het circuit aan te sluiten ? ( dus reservoir > pomp > rad1 > cpu > rad2 > gpu > resevoir)

Ik kan bij nood 2 single rads plaatsen, maar geen dual rad :p

Bedankt voor alle mogelijke hulp.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 20:55
Ik denk dat je deze vraag beter in 'het grote waterkoelings vragen' topic kunt plaatsen

Verwijderd

antwoord op 1 : Ja, ook 939

antwoord op 2 : Ja de pomp is krachtig genoeg, 600L/H
Mijn TT II haalde met 100 L/H ook vga,cpu,chipset met 3 rads van 80mm.

Is misschien niet handig want ze geven er onbekende fans bij die dus misschien herrie maken, maar dat moet je zelf weten. Anders koop je een set zonder fans en los een aantal papst.

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 16:52
IK heb nu op zelfde moederbord een Innovatek setje zitten:

Dubbel radi + 2 PAPST 120mm fan
Eheim 12v 600l/h
Innovatek i-COOL rev4.0 (CPU)
2 x Graph-O-Matic Rev2.0 (VGA & Chipset)

Loopt goed, nooit probs mee gehad en goede temps.

Evt ook nog voor de verkoop ivm aanschaf nieuwe set + phase/waterchiller

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:08:
antwoord op 1 : Ja, ook 939

antwoord op 2 : Ja de pomp is krachtig genoeg, 600L/H
Mijn TT II haalde met 100 L/H ook vga,cpu,chipset met 3 rads van 80mm.

Is misschien niet handig want ze geven er onbekende fans bij die dus misschien herrie maken, maar dat moet je zelf weten. Anders koop je een set zonder fans en los een aantal papst.
Er is 1 papst 120x120 inbegrepen meen ik te lezen ?
http://www.hofline.com/ca..._141_140&products_id=1455

Heb nu al een papst 120x120 hangen, dus dan zou ik enkel nog een rad en graka-memblokjes moeten bijkopen ...

Verwijderd

Waarom haal je geen lekker blokje bij alphacool deze bijv.:
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=129&art_id=12910

en bestel je er 2 papstjes bij? De rest kan je zelf halen. D.w.z. radiator op de sloop, slangen en een pompje bij de dierenwinkel en een reservoirtje bij xenos??
190 Eurootjes is immers een hoop geld. ;) Moet makkelijk voor de helft kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dan toch voor dit setje gaan, eventueel uit te breiden met nog een extra rad en fan ... Zelf zoiets in elkaar knutselen is niet echt voor mij weggelegd, het geklungel :p Het moet bovendien ook heel betrouwbaar zijn, zou niet graag m'n nieuwe pc'tje in vlammen zien opgaan ...

http://www.tweakfreaks.nl...th/10_11/products_id/5121

Verwijderd

vraagje, ik heb zelf z'n 1337 uitziend Koolance Exos setje,

en het blok daarvan paste dus niet op mijn Neo2 LS....

omdat er van die rondjes op zitten, waar je weer een staafje doorheen haakje ( die je stock koolertje vast drukt).

En dat koelblok was bedoeld voor gaten in je mobo :P.

dus. ...

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit setje aankopen (wat denken jullie)

- Hydor L30 met 10mm
- 2xglacial rad 120mm
- 2xcutting edge 3.5' res
- Asetek Antartica 10mm CPU
- MB Alphacool SNB-A silver northbridge
- Vanteq Iceberg Ramsinks
- 1x papst 120mm (heb er al 1)
- 2 m transparante tube
- Producten voor in water

komt om zo'n 295 euro ... enkel nog een gpu-blokje vinden van om en bij de 40 euro
=> totale kostprijs: 335

Is dit waar voor mijn geld ?
Is dit een goede combinatie ?

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:32:
vraagje, ik heb zelf z'n 1337 uitziend Koolance Exos setje,

en het blok daarvan paste dus niet op mijn Neo2 LS....

omdat er van die rondjes op zitten, waar je weer een staafje doorheen haakje ( die je stock koolertje vast drukt).

En dat koelblok was bedoeld voor gaten in je mobo :P.

dus. ...
Je kunt toch gewoon dat bracket eraf slopen, dan hou je 2 gaten over ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

webwiper , ik vind het geen goed idee om 2 radiators te gebruiken. Dat is toch je plan ?
Neem gewoon een Black Ice Extreme en doe aan elke kant een PAPST ,push-pull style.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:35:
webwiper , ik vind het geen goed idee om 2 radiators te gebruiken. Dat is toch je plan ?
Neem gewoon een Black Ice Extreme en doe aan elke kant een PAPST ,push-pull style.
Waarom zou je me die 2 rads afraden ? Is een push-pull dan optimaler ? Ik zou als volgt linken

res > pomp > rad 1 > nforce > cpu > rad 2 > gpu > res

Kwestie van het water tussen cpu en gpu nog ff te kunnen koelen ?
Voor een dubbel rad heb ik geen plaats in de case, wel voor 2 single (1 intake en 1 outtake)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:59:
[...]

Waarom zou je me die 2 rads afraden ? Is een push-pull dan optimaler ? Ik zou als volgt linken

res > pomp > rad 1 > nforce > cpu > rad 2 > gpu > res

Kwestie van het water tussen cpu en gpu nog ff te kunnen koelen ?
Voor een dubbel rad heb ik geen plaats in de case, wel voor 2 single (1 intake en 1 outtake)
Ik zou juist 2 rads aanraden. Push-pull levert nauwelijks prestatiewinst op, omdat je het oppervlak niet vergroot maar alleen de luchtstroom versterkt. Die luchtstroom wordt echter lang niet dubbel zo sterk, je krijgt meer herrie, omdat er meer lucht tussen de finnen van je rad wordt geperst en de weerstand dus hoger wordt...

2 rads levert je een groter oppervlak op én (in totaal) meer luchtverplaating over het oppervlak dat je hebt dan één rad in een push-pull constructie.

Ik zie maar één nadeel: de prijs (als jij het in je kast kwijt kan uiteraard).

Echter over je opstelling: als jij een redelijke pomp hebt, gaat het water zo snel door je blokje heen, dat het neuwelijks de kans krijgt om op te warmen. De temp zal (hooguit) 0.1 graad stijgen. Oftewel, de volgorde waarin jij alles aansluit maakt werkelijk geen kont uit. Sluit het gewoon zo aan als het het beste uitkomt met de plaatsing van rads in je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Kost inderdaad een centje, maar zal ook wel effect hebben ...

Alles moet in deze kast:
http://users.pandora.be/webwiper/7.jpg

1fan + rad onderaan voor (intake)
1fan + rad bovenaan achter (outtake)

zo blijft de luchtstroom in mijn case ook ok ...

- resevoirs komen onder mijn diskettestation ( 3.5 inch 2 x )
- Pompje komt onderaan voor (naast rad 1)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

De rad bij je outtake gaat krap worden hoor, ik zou eerst maar eens goed de afmetingen van die rad opzoeken en nog eens goed meten (let ook op mogelijke uitstulpingen / hendels in het zijpaneel van je kast). De rad is over het algemeen net ff wat groter dan een 120mm fan, waardoor het net níet past :( .

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een goed gpu-blokje voor mijn gf 6800GT ... zou deze combineren met de ramsinks ...

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:06:
De rad bij je outtake gaat krap worden hoor, ik zou eerst maar eens goed de afmetingen van die rad opzoeken en nog eens goed meten (let ook op mogelijke uitstulpingen / hendels in het zijpaneel van je kast). De rad is over het algemeen net ff wat groter dan een 120mm fan, waardoor het net níet past :( .
Indeed ... achteraan past ie niet aan de binnenkant ... maar misschien wel aan de buitenkant ?

pics:
http://users.pandora.be/webwiper/krap1.JPG
http://users.pandora.be/webwiper/krap2.JPG
http://users.pandora.be/webwiper/krap3.JPG

Als ik de rad achteraan hang met de koppelstukken naar beneden, kan ik de tubes misschien nog net boven mijn graka binnenbrengen (2 gaatjes in achterkant boren). De achterkant van mijn pc zie je toch niet (zit in pc-meubel)

Alternatief zit ik te overwegen of ik met 1 zo'n rad al niet voldoende zou hebben ? Zijn toch serieus grote dingen !

Verwijderd

Ik denk ook dat je met 1 radiator genoeg hebt. Neem dan wel een performant model , zoals vb Black ice extreme.
Je kan het altijd eerst proberen met 1 rad, zijn de temps te hoog kan je er nog altijd een 2de bijplaatsen. ;)
Chipset watercoolen vind ik persoonlijk wat overbodig , ik heb er gewoon een Zalman NB sink opzitten.
Pagina: 1