Ondertiteling in DivX branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:18
Ik heb het volgende probleem:
Ik wil DivX'jes en Xvid'jes op een DVD branden zodat ik deze op een DVD-speler kan afspelen (ja mijn DVD speler ondersteunt DivX (Xvid weet ik nog niet)). Ik wil dus een DVD-ROM maken, geen Video-DVD (dus geen conversie naar mpeg2 of VOB-files). Nu wil ik daarbij ook ondertiteling hebben en dus srt-files in de DivX zetten zodat de ondertiteling ook op de DVD-speler te zien is (en nee, DVD-spelers ondersteunen nog geen srt-files e.d.).

Nou heb ik ergens een snelle manier gezien, gewoon 1 proggie die dat kon, maar ik weet niet meer waar. Dus ik wil niet met virtualdub helemaal gaan her-encoden. Dat zou toch sneller moeten kunnen, direct in de DivX de tekst erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
uhm..Je hebt niet gezocht zeker?? want ik ben er laatst ook mee bezig geweest en ik kon er genoeg over vinden dus.. :O

En het kan niet sneller je zal het gewoon opnieuw moeten encoden.. :z

edit: Eerste keer dat ik iemand te snel af ben :P

[ Voor 13% gewijzigd door HiDNN op 05-01-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Als je de subs hard in je DivX files wilt hebben, moet er sowieso opnieuw geencoded worden.(ik moet sneller typen) Verder, wat voor speler heb je? Mijn speler (KiSS DP450) ondersteunt namelijk wel gewoon srt files.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:18
Thesilence07:
Ik heb wel gezocht maar vond inderdaad alleen de mogelijkheden met her-encoding en ik heb in de afgelopen maand een andere manier/programma gezien die het in 1x kon, maar ik weet dus niet meer wat en waar. Ik kijk wel weer verder.

RayNbow:
Mijn DVD speler is van Medion (ALDI DVD speler), de MD7457, maar ik heb nog even in de handleiding gekeken en er staat helemaal niets over ondertiteling bij DivX. Maar ik ben nu wel benieuwd: werkt Xvid ook bij jou? En als jij ondertiteling gebruikt bij DivX hoe herkent jouw DVD-speler dit, moet je gewoon de srt-file dezelfde naam geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

http://www.md7457.tk/

Op deze site kan je misschien wat meer info vinden over de speler. Ik zag daar ook iets staan over subtitle workaround ofzo, dus het is misschien wel de moeite waard om deze site eens te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Eagle666 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:41:
RayNbow:
Mijn DVD speler is van Medion (ALDI DVD speler), de MD7457, maar ik heb nog even in de handleiding gekeken en er staat helemaal niets over ondertiteling bij DivX. Maar ik ben nu wel benieuwd: werkt Xvid ook bij jou? En als jij ondertiteling gebruikt bij DivX hoe herkent jouw DVD-speler dit, moet je gewoon de srt-file dezelfde naam geven?
De XviDs die ik heb doen het op m'n speler en bij mij werken srt's door ze idd dezelfde naam als de DivX file te geven.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 09:23

ossy

Festina Lente

Specs

Pagina: 1