Toon posts:

win2000 aanmelden op domein fout

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeyz,

Got a little problem.
Heb virtueel (vpc2004) een netwerkje aangelegd met een Win2000 AS en een paar clients,
2x winXP Pro NL
1X win2000pro NL

De 2 xp machines krijg ik prima aangemeld op het domein alleen bij de 2000pro gaat iets fout.
1- ik voer het domein in,
2 - voer gebruikersnaam en w8woord in van een ge-autoriseerd domein gebruiker in om de pc aan te melden op het domein
3 - KRIJG de ERROR: Kan netwerkpad niet vind :S .

* pingen gaat perfect naar de server
* Shares vanaf de 2000pro naar 2000as kan ik ook zonder problemen bekijken
* voer ik een foute domeinnaam in krijg ik al gelijk een error dat domein niet bestaat.

Microschoft zegt: Herstart de service:
tcp/ip netbios helper service
Die staat dus standaard al gestart (automatisch) en na enkele herstarts is het probleem er nog steeds.

Naar mijn mening een klote instelling of BUG in win2000 :'( who knows ???

Tnx, Bram B.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

offtopic:
Pfff, als je Microsoft (zo heten ze in Redmond en niet anders) en hun software niet bevalt, installeer het dan niet. Als je het wel bevalt, noem het beestje dan bij de naam ;)

Over jouw probleem, ik denk dat het aan DNS ligt, maar zonder troubleshooting vanuit jouw kant en wat specifieke eventlog enties valt er weinig te helpen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk ook dat het een klote-instelling is. Een van jou.

En wat Arno zei: "DNS"

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Hmnz.....

Sorry, misschien heb ik mijn bericht in het verkeerde gedeelte gepost....

Dns ?
Wat ik vaag vind dat als ik ping naar de server: ping vm2000as, krijg ik een goede reply.
Dan word de naam tog goed omgezet naar ip ?
Tik ik in: \\vm2000as\tempshare dan krijg ik in een fractie van een seconde de gedeelde map te zien.
Verder kan ik gewoon internetten via de vpc, krijgt van me router een ip en is op andere
Bij XP machines werkt het allemaal....
FYSIEKE pc's in het netwerk te vinden.
(( heb wel bij aanmaken van domein op de server volgende,volgende,volgende en voltooien gedaan ))

Kan het niet een beveiligingsinstelling zijn zoals bijvoorbeeld bij XP als je deze wilt aanmelden op een NT4.0 server domein?

Wij danken u vriendelijk voor de moeite,
Bram

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sorry, misschien heb ik mijn bericht in het verkeerde gedeelte gepost....
Want, omdat je wordt gewezen op je foutieve notatie van Microsoft.. :?
Je moet begrijpen dat je in Professional Networking en Servers zit, en niet bij de houtjetouwtje club.
Wat ik vaag vind dat als ik ping naar de server: ping vm2000as, krijg ik een goede reply.
Dan word de naam tog goed omgezet naar ip
DNS gebruikt FQDN (Fully Qualifeid Domain Names) en waar jij het over hebt is WINS.
heb wel bij aanmaken van domein op de server volgende,volgende,volgende en voltooien gedaan
En dan verwacht je dat alles werkt :? :X
offtopic:
Tweakers groeten elkaar per definitie, dus het is onzin om iedere keer je naam onder je post te zetten. Staat ook in de FAQ enzo..

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 05-01-2005 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
achjah,

zal wel verder zoeken, makkelijkste zal wel zijn domeintje deleten, opnieuw aanmaken en dan wel kijken voordat ik op volgende klik.

oohjah, zal ook mijn berichten de volgende keer in een ander gedeelte posten zodat jullie geen last meer van mij hebben met "mijn stomme vragen".

ik doe ook maar m'n best om wat te leren.... ( weet nu wel al ietsjes meer dan gister ;) )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi, welkom op GoT

Ik heb je topic op slot gezet, er schort namelijk nogal het e.e.a. aan.

Pas na meerdere malen lezen word je probleem/topic mij een beetje duidelijk.
De taal van de straat is leuk, maar vage MSN smileys, breezahtaal en popiejopie engels door elkaar werkt voor geen meter.

Verder zit je hier in het sub-forum Professional Networking & Servers , wat inhoud dat, waar mogelijk zelfs op een nog hoger/profesionele level hoort te posten dan op de rest van het forum.
Zowel in PNS als heel form-breed zijn zielige termen als 'Microschoft' uit den boze.
Als je de software van 1 van de grootste bedrijven uit de wereld zo kut vind, ga dan lekker met een kernel van Linux lopen rotzooien ofzo ;)

Verder is de kans groot dat dit een overduidelijke DNS error is.
Ergens is er *iets* niet goed met je DNS (hetzij foutieve DNS settings op de bewuste client, hetzij een fout geconfigureerde DNS Server op je AD Server), zoals al meerdere malen in dit topic aangegeven.

Verder verwijs ik je graag nog door naar het volgende :
Algemene gedragsregels (Netiquette)
Policy - Professional Networking & Servers

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.