WML imap client met PHP

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om eenvoudig mijn mail te kunnen lezen op mijn imap server thuis vanaf een eenvoudige wapbrowser (Nokia 3410), heb ik gezocht naar een WAP WML imap client, geschreven in PHP. Een aantal gevonden, en stuk voor stuk geprobeerd. De meesten zijn heel klein (1 PHP-bestandje) en kunnen niet met mappen overweg. Ik heb echter > 2000 e-mails in allerlei mappen waar ik geen last van wil hebben als ik nieuwe mails in m'n inbox wil checken. Toch wil ik ze wel allemaal kunnen inzien, dus map-ondersteuning nodig.

Uiteindelijk 2 gevonden: Pofhq-wapmail en Klingofox. Beide werkten ze in eerste instantie niet. Dit bleek te liggen aan het feit dat register globals aan dient te staan in PHP. Uit de sourcecode blijkt Klingofox een vrij recente fork van Pofhq te zijn. Pofhq is uit 2002, dus hopeloos oude PHP code :X Na wat quick 'n dirty fixes te hebben aangebracht, heb ik het zooitje onder het 'nieuwe' PHP 4 aan de gang weten te krijgen.

Het werkt aardig, maar kan beter. Daarom lijkt het mij wel aardig om de code te forken en een verbeterde versie te maken. Vraag in dit topic is: Zijn er anderen die dergelijke software gebruiken en zo ja, wat dan? Als er namelijk toch software blijkt te zijn wat goed werkt met mappen en up-to-date is, dan heeft het geen zin dat ik wat in elkaar ga zetten.

Ik weet deze manier van mail lezen achterhaald is, maar er zijn nog zat mensen met een wat ouder toestel, en het is toch leuk als je voor 20 cent ff gauw dat ene nieuwe mailtje kunt lezen in de trein indien nodig, da's nog altijd goedkoper dan de meeste internetcafes.