Toon posts:

Return fire! Opstarten onder dos hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen! Ik heb t spelletje return fire! Dat kan ik in windows spelen! maar ik heb dus een omgebouwde Xbox met Dosxbox (286/386 emu) Maar ik kan het spel niet eens fatsoenlijk onder dos laten werken op mn pc! En op de xbox resulteert dat met1 direct in een vastloper (maar dat is voor het xbox forum)

Het enige wat er staat als ik runme.exe opstart (het dos opstart bestand) is een melding dat het spel gekraakt is door een bepaald iemand oid (tis trouwens legaal, want je kan de gehele versie tegenwoordig gewoon downloaden van een website)? hebt niet goed gelezen, maar ik krijg dat iedere keer! En het spel is volgens mij toch echt gemaakt voor dos?

Alvast bedankt!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou toch echt wel handig zijn als je wat meer details post over de foutmelding. Vaak hebben zulk soort errors te maken met te weinig conventioneel geheugen (de 640KB grens ;)). Tik es 'mem' in in je dos box, dan zie je wel hoeveel basemem er vrij is. Als dit onder de 500-550 is dan ligt het daar misschien wel aan.

Een andere mogelijkheid is dat die emulator gewoon niet goed genoeg emuleert. Het blijft natuurlijk een emulator he ;) edit: lees nu pas dat je ook al op een normale pc hebt geprobeerd. Toch wel écht dos (6 of 7) en niet een winxp 'dos' box?

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 05-01-2005 00:28 ]

Verwijderd

-> Spielerij - Problemen & Vragen

Ik begrijp er maar weinig van eigenlijk.

Wat is nu precies het probleem? Wat doet het wel / niet? Waarom kan je het niet fatsoenlijk laten draaien op je PC (in echt DOS, een DOS window in Windows of via Dosbox?) ? Wat heb je al geprobeerd?

Mocht dit trouwens blijven uitlopen op 'het lijkt de crack te zijn', dan kunnen we je niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:31:
-> Spielerij - Problemen & Vragen

Ik begrijp er maar weinig van eigenlijk.

Wat is nu precies het probleem? Wat doet het wel / niet? Waarom kan je het niet fatsoenlijk laten draaien op je PC (in echt DOS, een DOS window in Windows of via Dosbox?) ? Wat heb je al geprobeerd?

Mocht dit trouwens blijven uitlopen op 'het lijkt de crack te zijn', dan kunnen we je niet helpen.
ehhm oke! ik zal ff precies melden wat ik te zien krijg!

----------------------------------------------------------------------------------------------------
You must have drive letter Z free, otherwise this game won't work. Strike any key when ready...

dus ik ram op spatie...

en dan krijg ik dit:

Return Fire [1996.05.23] A.D.

Stripped and released by Hoson+Mad turnip/Hybrid
If you would like to approach the kings, you may send email to: hybreed@anon.penet.fi

Greetings to the only ones worth it, PRESTIGE!

Mega fuck offs to the crack-stealers NAPALM, hope that you perish s00n.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan dr maar weinig wijs uit wat hier bedoeld word? Niet veel vriendelijks iig :S? Maar het vage is dat als je het spel onder windows opstart dat het dan gewoon wel werkt , maar kwil het dus onder dos laten runnen zodat ik het op mn xbox kan spelen... maar dan krijg je dit :S?

Enneh tis gewoon legaal te downloaden nu hor? abandon troep enzo!

Verwijderd

Topicstarter
kbegin te vermoeden dat er na dit bericht een venster moet openen in windows en dat dit gewoon geen dos spel is :D ! Wat denken jullie?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk dat je dat spel 'voor de gek moet houden' met subst z: of zo :? :P

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:59:
kbegin te vermoeden dat er na dit bericht een venster moet openen in windows en dat dit gewoon geen dos spel is :D ! Wat denken jullie?
Misschien handig dat je eerst even gaat opzoeken wat de systeem eisen zijn ? (o.a. of het voor dos gemaakt is dus...)

Ik vind je posts nogal vaag, als in, ik snap niet wat je ons wilt duidelijk maken :) alleen dat je een spel niet aan de praat krijgt

indien het een dos spel is, welk huidig OS heb je dan nu ? en met win2k / winXp kun je ook compatibiliteit modus gebruiken... misschien daar beetje meer prutsen ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Palomar
  • Niet online
of in config.sys een regeltje 'lastdrive=z' misschien.

Verwijderd

Topicstarter
theeft denk ik niet eens perse met die z drive te maken, want die heeft ie al netjes aangemaakt op de hardeschijf en als ik em in windowed mode wil spelen dan werkt alles ook gewoon?

Ik kan btw nergens op internet vinden of dit spel officieel in dos hoort te werken, er is ook een psx versie! dat ga ik dan maar proberen met een psx emulator voor de xbox!

Op de pc kan ik em dus perfect spelen! alleen de emu op mijn xbox doet doet 286/386 spellen! Daar ging het mij dus om! Of het ook in dos te draaien was!

Maar iig bedankt!

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem dus ff gedownload (was toch benieuwd wat er nou fout gaat), maar dit is dus gewoon een windows spel............

Uit de helpfile:
To get the game up and running launch Windows 95 then insert your Return Fire CD into your CD-ROM drive

[ Voor 37% gewijzigd door Palomar op 05-01-2005 01:22 ]

Pagina: 1