Toon posts:

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een andere pc een 100 mbit kaart geinstalleerd en de oude 10mbit er uit gehaald. Internet deed het hiervoor prima. Maar met de nieuwe kaart kreeg ik het volgende. Zie screenshots hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.nikibh.com/ethernet/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nikibh.com/ethernet/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nikibh.com/ethernet/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nikibh.com/ethernet/4.JPG

Ik heb alles geprobeerd. Ip adres handmatig toegevoegd. Netwerkadapter opniew geinstalleerd.
Het modem herkent hij niet eens meer als ik het met de provider cd rom probeer. Maar niets schijnt te helpen.
Ik gebruik windows xp met SP2.

Op het forum kwam ik een topic tegen die hetzelfde probleem heeft als mij. Ik heb het geprobeerd wat er stond. Maar bij mij werkt het helaas niet :s.

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Hmmz, ik (of eigenlijk mijn vriendin, maar je begrijpt hoe dat gaat ;) ) heeft hetzelfde probleem. Ik heb op mijn pc NAV2005 & XP SP2 draaien. Als ik daarvan de Wormblokker uitzet lukt het prima.

Misschien kan je dat ff proberen (als je NAV2005 hebt). En misschien is er iemand die mij kan vertellen welke poorten er open moeten staan voor Internet Connection Sharing...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er macaffee internet security op draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 00:22 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok wat was de oude configuratie ? is die hetzelde als de nieuwe .. (dhcp ? statisch )
wat voor provider heb je .. wellicht moet ej het mac adress overzetten . bla bla faq

Iperf

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat bij veel providers wel eens wil helpen:
- Oude PC weer even aanzetten (en online brengen)
- IP Releasen (of gewoon NETJES afsluiten) voor je ruchtzichloß die kabel losrukt
- Nieuwe PC erop zetten

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hangt de PC rechtstreeks aan het kabel/ADSL modem ? Zo ja, zet dan gewoon je 10Mbit kaartje weer terug. Je Modem is toch niet sneller dan je LAN kaart, en als die goed werkt is alles okee.
Als dat niet het geval is dan post dat effe hier aub.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
De pc hangt rechtstreeks aan het adsl modem. Provider Tiscali.
Maar punt is die 100mbit is vooral voor het netwerk. Als je bestanden van de ene pc naar de andere pc wilt overzetten met een 10mbit duurt dat erg lang. Zeker als het om een aantal gig per keer gaat.
Maar zag dat veel meer mensen dit probleem hebben, maar nog niemand heeft een oplossing.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet als je zo weinig info geeft .......

maar ik neem aan uit dit verhaal dat je 2 pc's op een adslmodem+router hebt hangen ?

kom ff los zeg vertel hoe je netwerk in elkaar zit en laat ons niet alles raden dat is K*T
Bovendien is mijn kristallen bol ook al uitgeleend dus ...........

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 05-01-2005 01:06 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hier de volledige info

Provider Tiscali ADSL
Modem: Alcatel Speedtouch 510
Aantal pc's op het modem: 2
Beide pc's hebben windows xp sp2

PC 1 Specs (Hier doet alles het wel goed)
3.0 ghz
1536 mb ram
400mbit kaart
Norton Internet security 2004
windows firewall uit. Norton firewall aan

PC 2 Specs (Hier doet internet het niet)
866 mhz
736 mb ram
100 mbit kaart (eerst 10mbit)
Mcaffee Internet security.
Windows firewall uit, Mcaffee firewall aan

Beide pc's staan met elkaar in een thuisnetwerk.

Op de werkende pc krijg ie ip automatisch toegewezen. Op pc2 krijgt ie dus de foutmeldingen.

IPconfig van PC1:
verbindingsspec. DNS achtervoegsel: lan
IP-Adres: 10.0.0.153
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway: 10.0.0.138

IPconfig van PC2:
verbindingsspec. DNS achtervoegsel: (staat niks)
IP-Adres: 169.254.19.46
subnetmasker: 255.255.0.1
standaard gateway: (staat niks)

Verwijderd

Als je nou op PC2 een IPadres uit dezelfde range (10.0.0.15x), hetzelfde subnetmasker (255.255.255.0), bij Gateway 10.0.0.138 en ook nog even een DNS-server invult (bijv 195.121.1.34) dan moet het lopen als een zonnetje.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Indien je modem/hub/switch/router geen 100mbit aan kan of als je RJ11 stekkers niet helemaal correct geknepen zijn of als de aders niet op volgorde zitten of als de kabel niet lekker meer is, kan dit probleem zich voordoen met het overschakelen van 10mbit naar 100mbit. De oplossing is dan de kaart weer handmatig zetten op 10Mb/Half Duplex. Dit kan via Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik LANverbinding > Configureren > Geavanceerd > Mediatype/Linkspeed/Connectiontype/oid.

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Brakke kabels/connectoren... Heb je meerdere poortjes op je modem? Probeer eens een andere. Als je de kabel tussen modem en 1 es wisselt met die ene die nu op 2 zit...

• Tropos
  • Niet online
Die 510 kan dus wel 100mbit/Full duplex aan. Ik neem aan dat je dus een 510 met ingebouwde 4-ports-switch gebruik. Je hebt de NIC dus met de correcte drivers geinstalleerd. Dan kunnen we aannemen dat het bij het modem en bij de pc goed gaat. Probeer het dus eens met de kabel van de andere pc die wel op 100mbit werkt.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Tropos schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 01:43:
Indien je modem/hub/switch/router geen 100mbit aan kan of als je RJ11 stekkers niet helemaal correct geknepen zijn of als de aders niet op volgorde zitten of als de kabel niet lekker meer is, kan dit probleem zich voordoen met het overschakelen van 10mbit naar 100mbit. De oplossing is dan de kaart weer handmatig zetten op 10Mb/Half Duplex. Dit kan via Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik LANverbinding > Configureren > Geavanceerd > Mediatype/Linkspeed/Connectiontype/oid.
Tijd voor breedband ?
*KNIP* flauwe foto
:+

Nee, maar opzich heeft hij een goed punt. Als je alle antivirus en firewall dingen uitzet en je netwerk stribbelt nog steeds tegen. Ook nadat je alle oude drivers van de oude kaart weggemieterd hebt, dan is het nakijken van je kabeltjes wel een optie :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-01-2005 02:12 ]

• Tropos
  • Niet online
Haha, inderdaad je hebt gelijk. Het is al laat zullen we dan maar zeggen, maar ik bedoelde natuurlijk RJ45.

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
heb dus precies hetzelfde probleem.
Zie topic gisteravond: legolas82 in "beperkte of geen verbindigsmogelijkheid"

Tot nu toe ook nog geen oplossing

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

even je provider bellen dat ze je mac vrijgeven.. heb ik ook eens gehad.. kan aan je modem liggen kan ook aan hun liggen gewoon even bellen...

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 22:27
Ik heb een PC thuis staan van iemand met hetzelfde probleem.
Er waren opeens problemen met het verkrijgen van een IP-adres van een ZyXEL Prestige P650R-31, gewoon standaard ingesteld in Bridged mode i.c.m. een Demon BBNed ADSL verbinding. Op advies van de Demon helpdesk de ZyXEL ingesteld routermode (volgens http://www.zyxel.nl/p650/z009.html), maar nog steeds problemen (heel af en toe wel een IP-adres, maar dan supertraag internet of helemaal niet). CPU load van de ZyXEL is steeds rond de 4%, vrij normaal dus. De verbinding met internet is volgens de status (via telnet sessie) prima, Demon helpdesk kan router gewoon pingen met pingtijden van zo'n 27ms.
De betreffende PC thuis aangesloten op m'n Speedtouch 510i (Planet ADSL), hier helemaal geen problemen.
Omdat ik hier vandaag toevallig meerdere topics over hetzelfde probleem zie lijkt het opeens geen toeval meer???

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:25

Sa1

altec schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:40:
even je provider bellen dat ze je mac vrijgeven.. heb ik ook eens gehad.. kan aan je modem liggen kan ook aan hun liggen gewoon even bellen...
heeft er geen snars mee te maken. Z'n speedtouch heeft 't extern adres dus der is niets veranded aan z'n mac adres, 't gaat hier om het verkrijgen van een IP van de speedtouch.

heb je al eens geprobeert om 't modem te resetten??

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

Sa1 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:49:
[...]
heeft er geen snars mee te maken. Z'n speedtouch heeft 't extern adres dus der is niets veranded aan z'n mac adres, 't gaat hier om het verkrijgen van een IP van de speedtouch.

heb je al eens geprobeert om 't modem te resetten??
is toch hetzelfde als bij demon.. had ik het zelfde probleem... verklaar je nader .....

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
altec schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:57:
[...]

is toch hetzelfde als bij demon.. had ik het zelfde probleem... verklaar je nader .....
als ik de TS goed interpreteer heeft hij een verbindingsprobleem met zn pc naar de speedtouch...er staat nix over een internetverbinding die het niet doet :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

lier

MikroTik nerd

altec schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:57:
[...]

Het gaat hier om een als router ingesteld modem, in plaats van een in bridge gezet modem.

Het is de moeite waard om de kabel eens te vervangen.
Controleer ook even de scope van je Speedtouch, misschien is die iets te krap ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

@TS
Hetgeen van La Muis al geprobeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 01:39:
Als je nou op PC2 een IPadres uit dezelfde range (10.0.0.15x), hetzelfde subnetmasker (255.255.255.0), bij Gateway 10.0.0.138 en ook nog even een DNS-server invult (bijv 195.121.1.34) dan moet het lopen als een zonnetje.
toen jou 10mbps NIC er in zat, had deze toen dat zelfde IP adres uit de range? dan moet hij zowieso een popup hebben gegeven dat er een andere kaart onder dat IP adres was gereged.

kijk anders ook eens in je 510 naar de instellingen van IP range en subnet range

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu internet op PC2.

Had eerst even de netwerkkabel in een ander slot van het modem gedaan. Dat bleek dus niet te werken. Daarna even de suggestie van Tropos geprobeerd. Instellen op 10 half duplex. Dat werkte. Probeerde het daarna terug te zetten naar 100 duplex, werkte niet. Naar auto ook niet. Dan kreeg ik weer allemaal hezelfde probleem.
Na opnieuw opstarten heb ik um nu op 10 full duplex gezet en dat werkt nu.
Maar nu kan ik helaas nog steeds geen gebruik maken van de 100mbit verbinding die ik voor het netwerk nodig heb.
Hoe kan ik um nu op 100mbit terug krijgen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

lier

MikroTik nerd

Als ik goed geteld heb, wordt 5 keer aangeraden om eens je kabel te vervangen.
Heb je dit al geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
HMMM kabel vervangen zie ik graag als laatste optie. De kabel is helemaal netjes weggewerkt achter alle muren enz.
Een kabel van 20 meter. Dus dat doe ik niet graag.

Ik heb nog even snel een laptop met een 100mbit kaart op diezelfde kabel er op gezet. Daar doet ie het gewoon goed op. Dus denk niet dat het aan de kabel ligt. Bij het modem en achterkant van de pc branden de lampjes ook goed.

Mischien zijn er nog andere opties.

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Je wist dat er bepaalde netwerkkaarten niet met sp2 werken hè (ik heb al verschillende keren meegemaakt dat hele pc's heel traag liepen, vervangen van de netwerkkaart en het probleem was over, zelfs bij intel 845 mobo's). Ik zou hem in die richting even zoeken.

De kabel zal gewoon goed zijn, anders gaat je andere pc ook klagen en dat blijkt niet uit je verhaal. Probeer anders eens een andere netwerkkaart, voor die 100mbit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:11:
HMMM kabel vervangen zie ik graag als laatste optie. De kabel is helemaal netjes weggewerkt achter alle muren enz.
Een kabel van 20 meter. Dus dat doe ik niet graag.

Ik heb nog even snel een laptop met een 100mbit kaart op diezelfde kabel er op gezet. Daar doet ie het gewoon goed op. Dus denk niet dat het aan de kabel ligt. Bij het modem en achterkant van de pc branden de lampjes ook goed.

Mischien zijn er nog andere opties.
"zelf" geknepen ?

1) vertel in welke volgorde welke kleurtjes geknepen zijn
2) forceer de kaart eens naar 10 Mbit en eventueel half duplex ik wed dat ie het dan wel doet.

maar heel belangrijk, bantwoord vraag 1

Iperf

• Laudit
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn DELL pc, waarop Windows XP Home Edition geinstalleerd staat, weigert "toegang" te verlenen aan een pc met windows 2000 die d.m.v. een cross-link kabel aan elkaar zijn verbonden. Ze delen wel internet en ze vinden elkaar dus. Het enige wat er dus loos is is dat ze geen files kunnen sharen ondanks dat allebei de pc's een gedeelde map hebben dus daar kan het niet aan liggen.
Weten jullie hier raad mee?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ajax power schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:28:
Mijn DELL pc, waarop Windows XP Home Edition geinstalleerd staat, weigert "toegang" te verlenen aan een pc met windows 2000 die d.m.v. een cross-link kabel aan elkaar zijn verbonden. Ze delen wel internet en ze vinden elkaar dus. Het enige wat er dus loos is is dat ze geen files kunnen sharen ondanks dat allebei de pc's een gedeelde map hebben dus daar kan het niet aan liggen.
Weten jullie hier raad mee?
ok totaal ongerelateerd aan deze thread ..

vertel even wat hebt geprobeert ......
shit ik had echt die kristallen bol terug moeten vragen....

ok laat me wat raden .... heb je op beide pc's de zelfde users aangemaakt met identieke passwoorden?

Iperf

• Laudit
Ik heb op de XP pc naar pc's in werkgroep gezocht. gevonden maar hij reageert dan niet. En hij geeft een foutmelding wanneer ik het op de windows 2000 pc probeer naar XP pc. (omgekeerd dus)

<vanaf 2000 pc naar XP>
Volledig netwerk->Volledige inhoud->Microsoft Windows-netwerk->Mshome->Laurens(naam van DELL pc) DAN geeft hij de melding: \\Laurens is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Ik weet niet hoe je het password in kan stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Laudit op 05-01-2005 23:11 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ctrl-alt-del ... change password ....

anders settings-> user accounts

>>>>>>>>>>>>>> lezen <<<<<<<<<<<<<<<

Iperf

• forget
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 21:53
iemand al eens gedacht aan een brakke kaart!!!!

probeer eens een andere

forget it

• Laudit
Misschien is het handig om in te gaan op mn vraag over de foutmelding die ik aantref.

Er zijn geen wachtwoorden ingesteld. Nergens.

[ Voor 23% gewijzigd door Laudit op 05-01-2005 23:37 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sorry in de war ....
FAQ - Network Troubleshooting
moet je ook maar geen vragen stellen in andermans topic

@ post hierboven eigelijk is het helemaal niet handig want dat was een normaal antwoord op het eigelijke topic

[ Voor 139% gewijzigd door Fish op 05-01-2005 23:50 ]

Iperf

• Laudit
zal wel..never mind... danke

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

* Pannenkoekkie denkt weer even terug aan zijn schoolperiode OSI/ISO-model (Hoe heette dat kreng ook weer?

Het gaat in deze om de 1e 3 lagen van het OSI model kleine OSI checklist/lesje

1. Physiek (Fysieke verbinding tussen communicerende nodes)
-> Kabeltje OK? -> Tussen andere pc's gezet? -> Ja = vaak goed genoeg
Gefeliciteerd, u gaat door voor laag 2 van het OSI model!

2. Datalink (Logische opbouw om low-level transport mogelijk te maken EN error checking)
-> MAC ok? -> "Ipconfig /all" (MAC 00-00-00-00-00-00 is bijvoorbeeld niet goed)
-> MAC tabel goed? -> "Arp -A" op de dosprompt
-> Transmissiespeed? -> Staan de verbonden nodes met eenzelfde verbindingssnelheid tegenover elkaar? (AUTO is niet altijd een zelfde snelheid: Router 100Mbit & PC op AUTO kan problemen geven)
-> Nog meer van dit geneuzel (Startbits/stopbits/parriteitsbits) maar met de normale standaarden niet meer relevant. (Dus mocht je erachter komen dat het probleem hier ligt, dan is het misschien wel handig om je MS Windows 2.0 onder MS DOS 5.0 te upgraden naar Windows 98. We zullen helaas nooit meer een 9bits Byte voorbij zien vliegen (met extra stopbit))

3. Network
-> IP Adres <- Dees mist... Wacht ff, als 2 of 1 toch niet 100% is... Welke 2 dingen zou ik dan eens kunnen aanpassen -> Netwerkkaart/drivers -> Kabel

Hoe komt een DHCP-Client aan een IP? Dit is ongeveer de communicatie verwacht niet dat als je een pakketje bit voor bit decodeert dit tegen te komen...

- Client: Broadcast het net op: "IK WIL EEN IP!!!! (mijn mac-adres=12-34-56-78-9A-BC)"
- DCHP Server : "Hey 12-34-56-78-9A-BC, ik wil je een IP geven! (Mijn mac=CB-A9-87-65-43-21"
- Client: "CB-A9-87-65-43-21, doe mij maar jouw vrije IP"
- DCHP Server: "Hey 12-34-56-78-9A-BC, ik zet ff vast dat jij 192.168.0.2 bent met SN 255.255.255.0 (en, en, en), je mag dat IP voor een uurtje houden"
- Client: "Ok das goed, ik ben 192.168.0.2/255.255.255.0"

Zie hoevaak het MAC in bovenstaand verhaal voorkomt, en check ook zeker of het klopt...

offtopic:
Krijg ik nu de Troubleshooter off the month award :P

[ Voor 11% gewijzigd door Pannenkoekkie op 06-01-2005 03:13 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je krijgt van mij de, "bert en ernie begrijpen het nu zelfs" award

Iperf

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

offtopic:
fish schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:11:
je krijgt van mij de, "bert en ernie begrijpen het nu zelfs" award

Afbeeldingslocatie: http://img84.exs.cx/img84/1347/nijntje2ms.jpg

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
Pannenkoekkie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:06:
* Pannenkoekkie denkt weer even terug aan zijn schoolperiode OSI/ISO-model (Hoe heette dat kreng ook weer?

Het gaat in deze om de 1e 3 lagen van het OSI model kleine OSI checklist/lesje
<grote knip>
Wereldse uitleg ! _/-\o_
Die leen ik van je })
offtopic:
Krijg ik nu de Troubleshooter off the month award :P
wat mij betreft, maar ik heb niets te zeggen ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1