Dataverlies bij uitzetten externe harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een externe harddisk gekocht. ik heb bij windows aangegeven dat hij instelling voor prestaties heeft ipv ontkoppeling (dus dat je hem dus niet makkelijk kan ontkoppelen)

dus nou zat ik te denken, als ik hem uitzet treed er dan dataverlies op?want in wijze ontkoppel je hem ook of niet?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Klopt, maar je kan ook windows laten weten dat je je schijf gaat ontkoppelen vooraleer je hem fysiek afsluit. Windows zal dan zelf alle buffers wegschrijven.

• Tennisbal
hoe doe je dat dan?

ik bedoelde trouwens dat als ik nu mijn pc afsluit (ik ontkoppel de harddisk dus niet), dan blijft mijn harddisk aan.

Dus de pc is uit, maar de harddisk draait nog. Ik moet hem dan handmatig uitzetten, kan dit kwaad? of moet ik elke keer als ik windows uitzet/reboot de harddisk ontkoppelen? Ik denk het eigenlijk niet omdat ik hem niet eraf haal, enkel windows reboot gaat uit.

klopt dit?

Verwijderd

als je volgens mij windows uitzet dus je pc uitzet schrijft hij zoiezo alle data weg dus daarvoor hoef je denk ik niet bang te zijn dus als je je pc uit heb kan je hem veilig uitzetten, mocht windows niet uit zijn gewoon ffe de ontkoppel functie gebruiken dan weet je zeker dat het veilig is om te verwijderen

• Tennisbal
en als m'n pc nou vastloopt en ik een harde reset moet maken? (dus reset knop) dan kan er zeker wel dataverlies optreden (als ik bv aan het copieren was)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
tennisbal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:53:
en als m'n pc nou vastloopt en ik een harde reset moet maken? (dus reset knop) dan kan er zeker wel dataverlies optreden (als ik bv aan het copieren was)
Dat kan ja, maar dat probleem heb je ook bij je interne harde schijf natuurlijk ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als je kopieert en je PC crasht, dan ben je zowiezo de data kwijt op het DOELmedium...

zelfs bij optimalisatie voor snelle verwijdering ben je dan de data op het doelmedium kwijt.
zolang windows het einde van eht bestand niet heeft kunnen aanduiden(en de kopie volledig is)
bestaat eht bestand nog niet 'echt' ... dit zal je dan ook gewaar worden aan 'verloren clusters'

enigste wat je altijd meot doen is met het icoontje 'hardware veilig verwijderen' in je system tray
aangeven dat je je schijf gaat verwijderen. en bij afsluiten synchroniseert windows zoiezo de harde schijven.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1