Ik heb sinds 27 december een XFX Geforce 6800 LE, geupgrade vanaf een ATi 8500LE. Deze draaide in de eerste instantie zonder problemen, maar afgelopen vrijdag veranderde dat. 3DMark03 en 05 liepen consequent vast (met een infinite loop bluescreen) bij de 2e game test. En games, zoals CS: Source, na willekeurig korte tijd. Voordat de boel crashed is te horen dat de cooler sneller gaat draaien. Vandaar dat ik naar de temperatuur ging kijken, en toen zag ik dit:
Grafiek 1
Op het laagste punt is de temperatuur ongeveer 40 graden. Een fractie van een seconde later 120+. Het lijkt me duidelijk dat dat niet erg realistisch is
Grafiek 2
Hier begint de grafiek redelijk normaal (maar met een hoger temp.niveau dan gebruikelijk), dan opeens gaat het helemaal mis. Even later wordt het normaal. Geloof het of niet, maar dat is het moment waarop ik de computerkast rechtop zette
(van horizontaal naar verticaal).
Grafiek 3
Deze heb ik gemaakt tijdens 3dmark, met Log to File. Zoals je ziet gaat het mis voordat de boel crashed.
Ik heb vanalles geprobeerd: andere drivers (momenteel 71.24), een andere voedingskabel aan de kaart, alles uitschakelen behalve het noodzakelijke (dwz: geluidskaart eruit en cd-roms en hdd-cooler disconnected), de cpu underclocked (van XP 3000+ naar ong. 2000+). Dat hielp allemaal dus niets. Via Google heb ik niets kunnen vinden over een vergelijkbaar probleem.
Ik heb overigens niets getweaked/unlocked/overclocked.
Mijn systeemspecs:
AOpen 350 Watt voeding
ASUS A7V333-X
Athlon XP 3000+
1x512 MB DDR
SoundBlaster Audigy LS
Heeft iemand suggesties?
(hmz, bij de titel moet staan 'Defecte temp.sensor?')
Grafiek 1
Op het laagste punt is de temperatuur ongeveer 40 graden. Een fractie van een seconde later 120+. Het lijkt me duidelijk dat dat niet erg realistisch is
Grafiek 2
Hier begint de grafiek redelijk normaal (maar met een hoger temp.niveau dan gebruikelijk), dan opeens gaat het helemaal mis. Even later wordt het normaal. Geloof het of niet, maar dat is het moment waarop ik de computerkast rechtop zette
Grafiek 3
Deze heb ik gemaakt tijdens 3dmark, met Log to File. Zoals je ziet gaat het mis voordat de boel crashed.
Ik heb vanalles geprobeerd: andere drivers (momenteel 71.24), een andere voedingskabel aan de kaart, alles uitschakelen behalve het noodzakelijke (dwz: geluidskaart eruit en cd-roms en hdd-cooler disconnected), de cpu underclocked (van XP 3000+ naar ong. 2000+). Dat hielp allemaal dus niets. Via Google heb ik niets kunnen vinden over een vergelijkbaar probleem.
Ik heb overigens niets getweaked/unlocked/overclocked.
Mijn systeemspecs:
AOpen 350 Watt voeding
ASUS A7V333-X
Athlon XP 3000+
1x512 MB DDR
SoundBlaster Audigy LS
Heeft iemand suggesties?
(hmz, bij de titel moet staan 'Defecte temp.sensor?')
[ Voor 11% gewijzigd door marcusk op 04-01-2005 23:14 ]