Het lijkt op dit moment helemaal niet het moment om een discussie te starten over het verplicht stellen om DNA materiaal af te staan zodat de regering dat altijd kan gebruiken voor verschillende zaken. Echter niets is minder waar, je zou het nu juist heel goed kunnen gebruiken bij het identificeren van de slachtoffers in Azie. Ik loop al een paar dagen met dit in me hoofd, maar vanwege de hele comotie omtrend Azie heb ik het nog niet eerder geplaatst.
Redenen om DNA afname verplicht te stellen:
1. Criminaliteit kan efficienter worden aangepakt.
2. Tijdens rampen kunnen we sneller met zekerheid vaststellen wie er overleden is. (denk hierbij aan de mensen in Azie, zo kom ik er tenslotte op)
3. Doordat iedereen zijn DNA heeft moeten afstaan bestaat er een kans dat mensen hen daden niet plegen wegens de hogere kans dat ze opgepakt worden.
de negatieve kanten:
1. anonimiteit zal een stuk afnemen.
2. Er bestaat een kans dat je dmv. een positief dna oordeel de bak indraait, dat zou betekenen dat als mensen met DNA kunnen rommelen die heel makkelijk vrijuit gaan.
Het is dus niet alleen om criminele te pakken, maar je kan het op veel meer punten gebruiken. Iets waar ik nog niet eerder bij stil gestaan heb, en het lijkt mij nu echt de moeite waard om DNA verplicht te gaan stellen. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Redenen om DNA afname verplicht te stellen:
1. Criminaliteit kan efficienter worden aangepakt.
2. Tijdens rampen kunnen we sneller met zekerheid vaststellen wie er overleden is. (denk hierbij aan de mensen in Azie, zo kom ik er tenslotte op)
3. Doordat iedereen zijn DNA heeft moeten afstaan bestaat er een kans dat mensen hen daden niet plegen wegens de hogere kans dat ze opgepakt worden.
de negatieve kanten:
1. anonimiteit zal een stuk afnemen.
2. Er bestaat een kans dat je dmv. een positief dna oordeel de bak indraait, dat zou betekenen dat als mensen met DNA kunnen rommelen die heel makkelijk vrijuit gaan.
Het is dus niet alleen om criminele te pakken, maar je kan het op veel meer punten gebruiken. Iets waar ik nog niet eerder bij stil gestaan heb, en het lijkt mij nu echt de moeite waard om DNA verplicht te gaan stellen. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt