Apache en CustomErrorDocuments

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik probeer hiet om apache te voorzien van custom error documenten en heb daarom de
volgende regel toegevoegd aan de httpd.conf

ErrorDocument 400 /Errors/400.html
ErrorDocument 401 /Errors/401.html
ErrorDocument 403 /Errors/403.html
ErrorDocument 404 /Errors/404.html
ErrorDocument 500 /Errors/500.html

En heb ook geexpirimenteerd met

ErrorDocument 400 "400.
ErrorDocument 401 "401.
ErrorDocument 403 "403.
ErrorDocument 404 "404.
ErrorDocument 500 "500. (dit is tekst die apache dan aan de browser doorgeeft)

Nu heb ik het een keer gehad dat ik bij een 403 melding een 500 foutmelding kreeg omdat de errordocumenten niet stonden waar ze zouden moeten staan. Maar nu krijg ik helemaal niks anders mee dan de standaard internetexplorer 404 / 403`s

Ik heb al gezocht in google en hier op got maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Wat ik dus wil is om voor alle vhosts een mapje te maken in de documentroot met daarin de errordocumenten zodat deze door de gebruikers zelf kan worden aangepast.

Ik wil dit bij voorkeur doen door maar 1 keer in de httpd de errordocument regels aan te geven zodat er bij alle vhosts wordt gezocht naar een mapje \errors\ met daarin 400 tot 500.html zodat ik dus niet voor elke vhost nieuwe errordocument regels hoef aan te maken.

Ik gebruik apache 1.3.33 op Windows 2000 met PHP 4.3.9

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 04-01-2005 22:48 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28
heb je in IE de optie "Gebruiksvriendelijke foutberichten weergeven" uitgeschakeld?

die zorgt er namelijk voor dat je de standaard IE pages te zien krijgt. Had meen ik te maken met de documentgrootte icm de tekst 404, of iets in die richting...

Sometimes you need to plan for coincidence

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik krijg inderdaad het idee dat het aan internetexplorer ligt, want mozilla doet het nu wel.

Maar is die "Gebruiksvriendelijke foutberichten weergeven" ook door de website uit te schakelen met een script of iets ? want waarom zou ik nog moeite doen met custom dingen als mikkiesoft Microsoft daar toch niet aan gelooft ?
Modbreak:Het is nog altijd Microsoft; verbasteringen waarderen we niet

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 05-01-2005 10:31 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28
nee, die zijn niet uit te schakelen. er was volgens mij een truck dat je moest zorgen dat die page groter dan een bepaald aantal bytes was, dan pakte IE sowieso de custompage...

en ach, microsoft is wel vaker eigenzinnig, maar gelukkig zijn daar bijna altijd oplossingen voor. ik zal eens gaan zoeken

edit:
Oplossing (Google doet wonderen):
""Internet Explorer doesn't (by default) display custom error pages, preferring to display its own error message. If you would like to override this, you can put hidden text in the page to increase the filesize to just over 512 bytes; IE will then display your custom error page. ""
Bron

misschien een leuke site over dit onderwerp: klik

[offtopic]Overigens had je dat ook hier kunnen vinden[/offtopic]

[ Voor 63% gewijzigd door Hmmbob op 04-01-2005 23:23 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je kan doen is geen 404 foutmelding teruggeven maar een 200. Dat is wel een lelijke truuk maar als het echt nodig is; kan je het mogelijk doen :) Zie trouwens ook [google=ie friendly error pages] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate