Toon posts:

Welke SSL instellingen voor Gene6 ftp sever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al geruime tijd bezig mijn ftp server aan de praat te krijgen via ssl, zodat ons bedrijf dat alleen verbindingen toestaat via ssl gebruik kan maken van mijn data.

Deze server staat bij mij thuis, achter een sweex router.

Wat op dit moment wel werkt is dat we vanuit een normale internet verbinding hebben met de ftp server, maar hij vraagt niet om een certificaat, geeft geen melding dat dit via secure ftp gaat enz.

is het uberhaupt wel mogelijk om dit prive op te zetten?

Verwijderd

Move PNS > NT

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:14
1. G6 FTP heet tegenwoordig BulletProof FTP, of je hebt nog een oudere versie
2. sFTP is AFAIK er niet mee mogelijk :)

Ben een enorme linux-hater, maar ik ben nu toch geneigd je aan te raden daar eens naar te kijken, sFTP schijnt erg makkelijk op te zetten te zijn onder linux ;)

offtopic:
JSS: hoe wordt ik lid van het AW2K3FDU-front? :D:9~

[ Voor 14% gewijzigd door FragFrog op 04-01-2005 23:18 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

FragFrog schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:16:
1. G6 FTP heet tegenwoordig BulletProof FTP, of je hebt nog een oudere versie
2. sFTP is AFAIK er niet mee mogelijk :)

Ben een enorme linux-hater, maar ik ben nu toch geneigd je aan te raden daar eens naar te kijken, sFTP schijnt erg makkelijk op te zetten te zijn onder linux ;)

offtopic:
JSS: hoe wordt ik lid van het AW2K3FDU-front? :D:9~
Nou, Gene6 is terug en heeft weer een nieuwe (zeer uitgebreide) FTP server gereleased die gebaseerd is op de oude G6\BPFTP server (en nu dus ook SSL ondersteuning heeft).

TS, heb je al wel een Certificaat aangemaakt? En heb je de server ingesteld op implicit of explicit? Oftewel, wil je de server alleen over SSL kunnen gebruiken, of wil je dat de client er ook voor kan kiezen om 'normaal' te connecten?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
/quote
TS, heb je al wel een Certificaat aangemaakt? En heb je de server ingesteld op implicit of explicit? Oftewel, wil je de server alleen over SSL kunnen gebruiken, of wil je dat de client er ook voor kan kiezen om 'normaal' te connecten?

Ja ik heb een certificaat aangemaakt en geinstalleerd, een user aangemaakt en deze de optie meegegeven om alleen te verbinden via ssl.

Bij de opties van de user heb ik bij ip binding mijn locale adres 192.168.62.68 de poorten 21 en 990 staan, deze zijn ook op mijn sweex router gemapped (virtual server), op protocul UDP.

Bij de domein settings heb ik redirect passive ip ingevuld 62.xxx.xxx.14 (internet IP)

de ftp is wel te bereiken maar geeft de melding

Details:
220 Gene6 FTP Server v3.3.1 (Build 44) ready...
501 This account requires a secure connection to log in, please use SSL.

wat kan het probleem zijn? Krijgt de gebruiker het certificaat niet mee? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Kan echt niemand mij helpen?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Tja, die foutmelding doet me eerder neigen om het probleem bij de client te zoeken dan bij de server. Wat gebruik je? Bij FlashFXP heb je bijvoorbeeld de optie om SSL in te schakelen (derde tab bij Quickconnect). Staat standaard UIT. (bij de meeste denk ik ook)

Daarnaast moet je anders maar eens kijken naar vsftpd. Deze focussed zich totaal op veiligheid. Misschien kom je dan bewegingsvrijheid tekort, maar dat mag je zelf uitmaken uit de documenten. Het is *nix / BSD based, dus misschien een tweede optie voor je, maar wel de moeite waard om naar te kijken.
Pagina: 1