Toon posts:

ftp programma met meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een ftp programma, op dit moment gebruik ik ipswitch ws ftp pro en dit werkt prima echter ik zit met een probleem. Ik werkt van met twee mensen aan websites en het komt af en toe voor dat we perongelijk aan hetzelfde bestand werken. Of je moet steeds vragen of die persoon aan het werken is aan een bestand waar jij misschien iets kleins in wil veranderen. Mijn vraag is dus of er een programma is waar je kunt zien welk bestand door welke gebruiker in gebruik is, en dan gaat het over bestanden die via ftp geup en gedownload worden.

Alvast bedankt

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Je zal dan aan de serverkant een FTP-server nodig hebben die die informatie van het OS op vraagt en die een FTP commando ondersteunt waarmee cliënts die informatie kunnen opvragen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er FTP-server daemons zijn die zoiets ondersteunen, zou je dus even zelf na moeten gaan :)

Zoek anders een andere oplossing, bijv. eerst een kopie maken van het bestand in dezelfde directory (en dan zet je er nog .klaas321 achter ofzo), ga je die editten en als je klaar bent zet je die over het origineel heen. Zo weet de ander ook meteen dat jij ermee bezig bent (en viseversa) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NoBody op 05-01-2005 00:53 ]

Hoi

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Via ftp kan het niet, de server weet niet of iemand een file open heeft waar hij aan werkt. Dit is niet te zien op de server en het zit niet in het ftp protocol. Maw het file kan niet gelocked worden.

Je zou eens aan webdav kunnen denken, maar ik zou ff niet weten hoe. Dus zoek even.

Wat ook kan is een versie beheer systeem, zoek een op CVS (Concurent Versioning System dacht ik). Het is een beetje overkill voor twee mensen, maar het werkt.
Dit is een systeem waarbij je file(s) (lokale werk copie) ophaalt uit de server, wijzingen maakt en weer naar de server terug zet. Wijzigingen worden als het ware ingevoegd in de orginele file waardoor meerder mensen tegelijk aan 1 file kunnen werken. Het systeem integreerd de wijzigingen zoveel mogelijk zelf. Als je met meerdere personen hetzelfde file wijzigt kan het zijn dat de tweede uploader handmatig moeten kiezen tussen wijzigingen (als het systeem er zelf niet meer uitkomt) Daarnaast houdt het systeem precies bij wie wat waneer heeft veranderd.
En dan regelmatig vanuit de CVS server publiceren naar het internet.

Eerlijk gezegd is hetgene wat NoBody misschien wel het makkelijkst.

Everything is better with Bluetooth