'Intelligente' server netwerkkaarten... 3com of Intel

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:11

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Voor de luie tweaker, lees alleen de onderste alinea :)

Over een maand of drie gaat de school waar ik tijdelijk een baan heb (om onderandere een AD intradomein migratie te doen en een DMZ en security audit te doen) over naar een internet verbinding via glasvezel. Nu moet er een nieuwe ISA server ingericht worden. En omdat het een HP Proliant ML350 g2 server is zit er 1 onboard netwerkkaart bij de VGA kaart). Nu vind ik dat persoonlijk niet echt super en omdat er toch server netwerkkaarten aangeschaft moeten worden is het misschien een idee om meteen er 3 aan te schaffen?

Ik had een het plan om een 3CR990B-97 (ivm ipsec offloading, sommige personeelsleden van de school gebruik van maken) aan de internet kant neer te zetten. En een 3C996B-T aan de DMZ kant en ook eentje aan de interne netwerk kant.
Echter heb zitten zoeken naar benchmarks van de 3Com 996B-T en 3com 990B-97 echter zijn die er schijnbaar niet.

Ik wilde namelijk weten hoe goed die ipsec offloading en TCP/UDP/IP checksum offloading werkt. En zo niet of ik dan niet beter een Intel Pro 1000 XT of MT kan nemen (die volgens de intels ite geen offloading heeft) ? Wie heeft ervaringen met beide of een van deze kaarten?

[ Voor 3% gewijzigd door PenguinPower op 04-01-2005 21:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PenguinPower schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:47:
[..]
En omdat het een HP Proliant ML350 g2 server is zit er 1 onboard netwerkkaart bij de VGA kaart). Nu vind ik dat persoonlijk niet echt super en omdat er toch server netwerkkaarten aangeschaft moeten worden is het misschien een idee om meteen er 3 aan te schaffen?
Die mag je eens uitleggen :?
Wat is er mis met de onboard Gbit netwerkkaart ? Slechte ervaringen mee ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:11

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:01:
[...]

Die mag je eens uitleggen :?
Wat is er mis met de onboard Gbit netwerkkaart ? Slechte ervaringen mee ?
Omdat het een VGA kaart en 10/100 netwerkkaart in 1 is. Dat ding performed niet echt super. Zal ongetwijfelt te maken hebben met de straling van het VGA signaal... Bij andere proliants heb je daar geen last van. Die videokaart en netwerkkaart in 1 zit alleen in de 350 uitvoering naar mijn weten. Bovendien is op de andere locatie waar ook een 350 stond is het netwerk gedeelte van die kaart al een keer uitgevallen...

Verwijderd

Ik volg je niet helemaal, die straling van de videokaart zal er echt niet voor zorgen dat jij opeens 20% minder capaciteit hebt. Die compaq's worden vanaf de grond af opgebouwd zoals compaq het wil, en alles wordt uitgebreid getest (daarom neem je een merkserver)

Als je machine aan zn tax zit en je doet veel SSL e.d. dan kan het nut hebben, maar de rauwe troughput zal denk ik niet veel wijzigen.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:44:
Ik volg je niet helemaal, die straling van de videokaart zal er echt niet voor zorgen dat jij opeens 20% minder capaciteit hebt. Die compaq's worden vanaf de grond af opgebouwd zoals compaq het wil, en alles wordt uitgebreid getest (daarom neem je een merkserver)

Als je machine aan zn tax zit en je doet veel SSL e.d. dan kan het nut hebben, maar de rauwe troughput zal denk ik niet veel wijzigen.
Het gaat hem om de IPSec-offloading van de evt. nieuw aan te schaffen netwerkkaart(en), dat de onboard NIC daaraan niet meehelpt weet hij al. Of straling wel of niet de performance beïnvloed van de onboard-NIC is voor dit topique niet relevant. Zie de originele vraag van de TS. :)

... en oranje! :P