Toon posts:

Outlook delen met Exchange.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
To start with : Ja, ik heb google, search en god mag weten wat gebruikt om een antwoord te vinden, helaas niet gevonden so don't shoot me.

Ik zit met het volgende :

Ik heb thuis 3 computers die ik graag zo wil installeren dat ik de agenda functie van Outlook kan delen. Computers zijn verbonden via een multi-pc modem. Onderling netwerk werkt gewoon prima, dwz, bestand en printer deling en dat soort dingen. Heb er niet bijzonder veel verstand van dus bij deze de vraag hoe ik dit aanpak.

Voor zover ik weet heb je om de agenda te delen Microsoft Exchange nodig. Deze heb ik. Nu vraag ik mij af of je dit kan gebruiken, als je geen daadwerkelijke server hebt. Want wanneer ik de installatie stappen van Exchange door loopt, geeft hij aan dat ik Microsoft Server ergens moet installeren, maar ik heb dus geen 'server'.

Is mijn Exchange nu nutteloos of kan ik dit geheel toch werkend krijgen ?

Specs:

3x comp Windows XP Corporate EN XP2
Software Microsoft Exchange Server 2003

Verwijderd

voor exchange heb je windows 2000/2003 en active directory en dus een server nodig.....
Kijk maar eens naar de requirements voor exchange op de microsoft site.

Verwijderd

Als je dergelijke vragen moet stellen om iets over Exchange te weten te komen kan ik maar 1 ding aanbevelen : Niet doen !!

Het is pure overkill als je exchange voor zoiets moet gaan inzetten, tevens heb je daar een server voor nodig of in iedergeval een systeem dat als server dient, en in jouw geval 2 weken cursus.

ik zou verder zoeken naar iets simpels.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:47:
Als je dergelijke vragen moet stellen om iets over Exchange te weten te komen kan ik maar 1 ding aanbevelen : Niet doen !!

Het is pure overkill als je exchange voor zoiets moet gaan inzetten, tevens heb je daar een server voor nodig of in iedergeval een systeem dat als server dient, en in jouw geval 2 weken cursus.

ik zou verder zoeken naar iets simpels.

suc6
Waarschijnlijk heb je gelijk. Zoeken naar iets simpelers is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Er zou toch een manier moeten zijn om Outlook te delen, die begrijpelijk is voor de gemiddelde computer gebruiker?

Verwijderd

Printscreenen:P

Verwijderd

met google kom je een heel eind, kijk bijvoorbeeld eens op de site van slipstick en zoek ook op GoT eens.
http://www.google.com/sea...&q=share+outlook+calendar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:55:
met google kom je een heel eind, kijk bijvoorbeeld eens op de site van slipstick en zoek ook op GoT eens.
http://www.google.com/sea...&q=share+outlook+calendar
Klopt, het is alleen zo dat de meeste info die ik daar tegenkwam niet echt nuttig was, omdat ik bijna altijd stuk liep op ingewikkelde dingen die mijn kennis te boven gingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:00:
[...]

Klopt, het is alleen zo dat de meeste info die ik daar tegenkwam niet echt nuttig was, omdat ik bijna altijd stuk liep op ingewikkelde dingen die mijn kennis te boven gingen.
dan zou ik zeker niet aan exchange gaan beginnen :)
Misschien gewoon eens wat tooltjes downloaden en kijken of je het aan de gang kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er vanaf blijven... :)

Maar vraag ik hier iets onmogelijks? Ben ik de enige die graag met 3 computers 1 agenda beheert? Ik bedoel, zoveel is dit toch niet gevraagd... Is er hier serieus geen normale oplossing voor te bedenken zonder dat ik servers moet aan gaan slepen, dingen moet installeren waar ik geen verstand van heb en ingewikkelde netwerken moet gaan aanleggen ?

Ik heb 3 computers, een simpel thuisnetwerk en het enige wat ik wil is dat wanneer ik in computer A een vergadering invoer, dit in computer B ook word gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit iets onmogelijks is, zonder dat ik hier al te rare fratsen voor hoef uit te halen...

Of ben ik nu te veeleisend en mijn tijd ver vooruit .... :) :) |:(

Verwijderd

in 2001 wou iemand dat ook al :)
Agenda op het netwerk!

Verwijderd

Die oplossingen zijn er wel maar kosten meestal geld.
Kijk bijv. eens naar "MDaemon" in combinatie met "Groupware".
Kan je de agenda en e-mail ook nog via internet bekijken.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Voor Exchange heb je de volgende dingen echt nodig!

1. Een DOMEIN! dus windows 2000/2003 server met active directory
2. Veel computerkennis exchange is niet makkelijk voor een beginner

Als je het alleen voor een agenda functie doet er zijn zat programmas op de markt die doormiddel van een database op een netwerkshare je je kalender kan delen.

Conclusie Echange niet doen geen andere oplossing voor!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1