[OE]Mail komt meerdere malen binnen:

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Dit probleem is vaker aan de orde geweest binnen GoT, maar toch stel ik hier de vraag. OE, ik dacht versie 5, haalt de mail meerdere malen binnen, terwijl via webmail te zien is dat er maar 1 mailtje is. Ik heb hier de search geraadpleegd, maar een deel van de topics loopt dood, het andere deel leidt niet naar de oplossing.

Het gaat om een PC met analoog modem en een account (POP) bij Planet. Als er bv 60 mailtjes zijn (geeft venster aan met de voortgang), dan stopt hij bij bv. 20. Als er opnieuw gestarts wordt met binnenhalen van de mailtjes, dan start hij vrolijk bij 1 en heeft er dus 60 om te downloaden.

Verwijderd

Ikzelf heb ook een account bij planet en heb hetzelfde probleem gehad. Dit werd bij mij veroorzaakt doordat ik in OE aangaf "Kopie op de server achterlaten". Dit afvinken en toen was dit probleem verholpen.

succes

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 12:29

P-ter

...

Ik heb meerdere malen ook een dergelijk probleem gehad, maar dan met OE6.

Probleem bij mij was dat er een leeg mailtje (dus zonder afzender en inhoud) op de server stond.
Hij stopte halverwege met ontvangen, bij het lege mailtje, en vervolgens steeds de mail weer opnieuw downloade als je daarna op verzenden/ontvangen klikte.
Dit lege mailtje kun je via webmail verwijderen, of handmatig via Telnet.

Dan zou het weer moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door P-ter op 04-01-2005 23:00 ]

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
de eerste reactie is eigenlijk het eerste waar ik naar heb gekeken. De tweede is wellicht een optie. Ik zal eens kijken.