Toon posts:

RAM DELEN?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kun je RAM delen en? (voor netwerk)en Heb je daar Speciale software voor nodig,
zo ja welke?

Verwijderd

:D :D :D :D :D :D :D

Verwijderd

Duh...

SDRAM (PC133): 764 MB/s
SDRAM (PC133): ~ 1 GB/s
Netwerk (10 Mbit): 1.2 MB/s

Conclusie: totale waanzin, je hardeschijf is minstens 5x zo snel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee sufferd ik bedoel SDRAM voor netwerk,
om mijn ram op een andere comp te laten draaien

Verwijderd

Wie is nou de sufferd?

Verwijderd

Ik ga er niet op in :D (maar het blijft leuk :))

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Windows NT Terminal Edition
of
Windows 2000 Server.

Heb je eigenlijk een mainframe waar alle programma's op draaien. Dan wordt voor elke (thin) client een geheugenadres gereserveerd.

(Ik dacht, ik geef ff een serieus antwoord)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Zie nou wel Dombo(bavaria),
Het kan wel

Thanx PCDEALER

Verwijderd

Ja, dat weet ik ook wel aap, maar zoals jij de vraag stelt klink het wel een beetje dom, en volgens mij is een server/terminal systeem niet wat jij in gedachten had toen je de vraag stelde wel?

Op de manier van PcDealer draaien je programma's helemaal op een andere pc, en dat is wel even iets anders als het RAM delen.

Denk maar niet dat je zo die 128 MB van de ene computer kan gebruiken om die Pentium van je 32 MB extra te geven zodat Quake beter loopt :).

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Woehahahaha... Nou denk Neigbour nog gelijk te hebben ook !!!!

:) Mail anders maar effe als je niet snapt waarom?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hmm, zou wel handig zijn he? Je breekt even via internet in op iemands pc en gebruikt lekker al zn geheugen... ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Je kunt toch wel zo'n vraag stellen.
Dus iemand die zo'n vraag stelt is gelijk een dombo.??

Je kunt toch wel normaal (serieus) antwoord geven, want iets voor iemand heel normaal is, is voor de ander niet goed te begrijpen of iemand weet er minder van..

Hij vraagt toch iets, dan kun je daar toch normaal op antwoorden en zo niet, wat doe je hier dan.?>!@

• budi
  • Laatst online: 13:06
Fox heeft wel gelijk, maar een beetje humor mag toch ook wel???? Natuurlijk moet je daar weer niet iemand mee beledigen.....

Pas maar op straks gebruiken ze zelfs je wc-papier! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, je kan RAM delen...

je moet eerst ff een proggie downen waarmee je een ramdisk kan maken, dan maak je bv een ramdisk van 32 mb en die noem je f: ofzo. Je hebt nu dus een virtueele schijf f: die 32 mb groot is (er gaat dan dus 32 mb van je totale interne geheugen af) Deze schijf deel je, net zoals je echte schijven over een netwerk deelt, en voila, je hebt je ram gedeelt :D

Ik weet dat dit niet is wat je bedoelt, maarja kon het niet laten :P

Mzzl, LG

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Aaargh!
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

FF aanvulling op Lone Gunman :)
vervolgens zet je de swapfile van windows op de gedeelde schijf (kan dat met windows?) en voilla , he gebruikt het ram van een andere PC erbij ;) ;) ;)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

dat zou lekker werken :)
je ramgeheugen accessen via je netwerk
hehehehe
jezus man
doesnie zo eng..
een swapfile is nog 30 keer zo snel ofzo :)
ik ga met mijn 486 toch ook niet proberen 128 mb geheugen aan te maken ofwel ? (op mijn P233 dan)

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou je het ram willen delen via het netwerk, zelfs al zou je een 100 Mb geswitched netwerk hebben dan is het nog steeds te traag :(

conclusie koop een reepje erbij :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik weet niet of je de swapfile op een ramdisk kunt zetten. Ga ik een keer proberen als ik minstens een halve gig heb ofzow.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ramdisk heeft een maximum van 32 mb
ik heb et al geprobeerd! :(
Daarnaast ondesteund ramdisk geen lange bestandsnamen! :(
Nee, ramdisk is echt een util die vooral handig is in dos.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je hebt ook ramdisk proggie's voor win2k, 98 enzo hoor, die doen wel meer dan 32 mb, ondersteunen wel lange bestandsnamen enzo... Maar opzich heb je er weinig aan, alhoewel het wel handig is als je bv 512 mb hebt om een ramdisk te maken van +- 300 mb om dan video te capturen, absoluut geen frameloss enzo :) Ramdisk voor dos is gewoon handig om een bootflop te maken... je maakt bv een bootflop die een ramdisk aanmaakt, en dan unrar je een file naar die ramdisk... zo krijg je heel veel zut op een diskette... :) maargoed, de normale huis tuin en keuken tweaker gebruikt dat toch niet...

Mzzl, LG

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Ikzelf ben nu hier thuis aan het kloten om met beowulf een klein Linux-clustertje inelkaar aan het knutselen. Da's pas leuk om te doen :)
kunnen die trage bakken ook een beetje meedraaien.

Verwijderd

OK, OK, via een netwerk moeten we het maar niet doen.
Maar is het inderdaad niet sneller als je een ramdrive aanmaakt met dat progje wat Lone Gunman gebruikt. En daar vervolgens je swapfile op zet??
W98 heeft de hinderlijke gewoonte al flink te gaan swappen terwijl je nog genoeg geheugen vrij hebt. Als je swap op een ramdrive staat maakt dat geen ruk meer uit.
Het heeft natuurlijk alleen nut als je een overdosis geheugen in je putertje hebt zitten. Maar het zou toch stoer zijn.
Pagina: 1