Prijsverlagingen @ Apple

Pagina: 1
Acties:

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Vandaag zijn van een groot aantal producten in de Apple Store de prijzen aangepast. :9 Waarschijnlijk is dit te danken aan Euro en zijn de prijzen in Europa weer iets gelijker aan die van Amerika.

Zie voor een overzicht van de nieuwe prijzen macosx.nl:
http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1766
http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1768

Voor iedereen die recentelijk nog een nieuwe apple heeft gekocht, is er ook goed nieuws. Apple heeft een compensatieregeling :)

Zou dit het startschot zijn van een Apple-actie-maand? Aangezien de prijzen van de Cinema Displays gekelderd zijn, voedt dit wel het gerucht van een headless mac...

majime-it.nl

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 01:54

Speedpete

was barman

De verlaagde prijzen van de laptops zouden kunnen wijzen op nieuwe laptopmodellen.

Het lijkt meer een algemene prijsdaling, en nog een flinke ook. Ik heb mijn oog laten vallen op een ibook (12", 256mb, 60gb, apple care en bluetooth) en met de verlaging scheelt het meer dan 100 euro in de aanschaf. Jammer dat het extra geheugen prijzig blijft.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Voor die 100 euro die je uitspaart bij apple kan je dus ergens anders 512MB halen ;)

De pb die ik wou is 350 euro goedkoper geworden... das een hele boel dus ik verwacht echt op apple expo nieuwe modellen dus ik wacht nog maar geduldig af :D

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

't 30" Cinemascherm is zelfs dik 800 euro gekelderd :9
Prijsdalingen komen door de lage dollar denk ik.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 13:42
Dan wordt het een stuk interessanter, maar ik wacht nog tot MWSF voordat ik een laptopje (eerste apple) aan ga schaffen...

We spend our years as a tale that is told

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

idd en ik wacht zelf nog op tiger

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Speedpete schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:03:
De verlaagde prijzen van de laptops zouden kunnen wijzen op nieuwe laptopmodellen.
De prijzen zijn alleen in de EU (beter: niet in de VS) verlaagd, dus het lijkt me geen aanwijzing voor nieuwe laptop-modellen. Dat neemt niet weg dat die er best aan zouden kunnen komen ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Vet relaxed!!!! Zat eerst te denken aan een Benq 23" cinema display voor ongeveer €1600,- maar nu is de Apple Cinema Display met studentenkorting €1710,-
€110,- verschil kan ik nog wel opbrengen voor zo'n strak scherm. Eerst was het verschil meer dan €400,-!!

w00t alpha-sphere is nu al blij en Macworld is nog niet eens geweest :)

EDIT: Sig aangepast :9

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-01-2005 23:04 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Alpha-sphere schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:00:
Vet relaxed!!!! Zat eerst te denken aan een Benq 23" cinema display voor ongeveer €1600,- maar nu is de Apple Cinema Display met studentenkorting €1710,-
€110,- verschil kan ik nog wel opbrengen voor zo'n strak scherm. Eerst was het verschil meer dan €400,-!!
Pas je sig eens snel aan dan :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 01:54

Speedpete

was barman

Hertog schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:51:
[...]

De prijzen zijn alleen in de EU (beter: niet in de VS) verlaagd, dus het lijkt me geen aanwijzing voor nieuwe laptop-modellen. Dat neemt niet weg dat die er best aan zouden kunnen komen ;)
Daarom zei ik ook dat ik het meer als een algemene prijsverlaging zag. Het zijn teveel verlagingen. Als alleen de ibooks verlaagd waren bijv., dan had men best een nieuwe ibook serie kunnen verwachten. :)

Kan niet wachten tot ik m'n centen bij elkaar heb :9 Trap ik m'n Travelmate de deur uit en ga ik over op Apple :D

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hertog schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:51:
[...]

Lig er aan hoe je beredeneert. Ik denk namelijk zo: Macworld komt er bijna aan,nieuwe modellen etc. dus iedereen wacht met zijn aankoop. Door de prijsverlaging vlak voor Macworld in te voeren, worden sommige mensen toch over de streep getrokken.
Maar we zullen het zien volgende week. Die prijsverlaging heeft me wel los gemaakt :9

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Die iBooks zijn echt een koopje nu. Een centrino laptop met 12" schermpje (die ik qua performance identiek beschouw) voor <€1000 is zo goed als niet te vinden, laat staan met een iets betere GPU dan een ingebakken Intel-chip.

De belachelijk dure accesoires (toetsenborden enzo) zijn nu ook een stuk schappelijker geprijst.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

das mooi :) in mei zo niet eerder, heb ik dan eindelijk m'n iBookje....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• JSchut
  • Laatst online: 14-02 11:40

JSchut

.....

Geld dit ook voor mensen die via een dealer hebben gekocht?
Via de link http://registration.euro.apple.com/store/pricech/index.html kan je alleen maar een web ordernummer invullen..... en die heb ik niet :(

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
JSchut schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:51:
Via de link http://registration.euro.apple.com/store/pricech/index.html kan je alleen maar een web ordernummer invullen..... en die heb ik niet :(
Ik zou het wel proberen. Waarschijnlijk kan de dealer ook wel de kortingen terugontvangen via Apple.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

mijn apple dealer maakte er geen probleem van :)

• Gophlin
  • Laatst online: 20:13
Welke dealer was dat? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

majime-it.nl

Verwijderd

gewoon gebeld, ik had dag van te voren de laptop besteld en hun zeiden dat ze hem de dag erop zouden bestellen en toen was dus die prijswijziging.

Was in leeuwarden.

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
JSchut schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:51:
Anders kan je misschien proberen het geld terug te vragen. En hem daarna via de webshop kopen? :?

Voor grote problemen hebben we de computer

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

van de site van Macfreak een officiele reactie van Apple Nederland:
Update 5-1-2005: Op de diverse fora, waaronder ons eigen forum, lopen er op dit moment verhitte discussies over het feit dat de prijscompensatie alleen voor klanten geldt die iets via de AppleStore gekocht hebben. Apple heeft inmiddels aan ons kenbaar gemaakt dat de prijscompensatie sec voor de AppleStore klanten geldt. Klanten die een van de producten, die in aanmerking komen voor de compensatie, hebben gekocht bij een van de geautoriseerde Apple dealers en/of centres komen niet in aanmerking.

"De refund geldt alleen voor klanten van onze AppleStore. In de voorwaarden op de AppleStore staat ook dat klanten binnen twee weken na het plaatsen van hun order, deze kunnen annuleren." aldus Jurriaan Trommels van Apple Nederland. "De resellers krijgen géén refund van Apple."

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 06-01-2005 00:23 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Damn, en ik zit dus ook al een paar weken op de apple site te kwijlen op een iMac 20''. Ben bijna zover dat ik op verantwoorde wijze die aanschaf kan doen, maar dan toch nog maar even wachten. Was eigenlijk van plan om morgen de aardige meneer van Apple Store te bellen. Hij heeft nog even pech...

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
ik heb mijne net begin december aangekocht en kan dus helaas geen aanspraak maken op de korting. Scheelt 2 weken ;(

offtopic:
heb me powerbook wel gekocht met ADC korting maar toch :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• jeann
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2022
Dit is heel goed nieuws.
Heb ik niet voor niks gewacht :)

G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam

Pagina: 1