[MCE 2005] Slaapstand -- Pundit-R / MCE2005*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Specs:

Hardware:
Asus Pundit-R
Pentium 1.7Ghz / 533Mhz
512MB PC2100
Onboard Radeon 9100IGP / 128MB
Hauppage PVR 150MCE
MCE Remote

Software:
Windows XP Mediacenter 2005 NL (legaal) + alle updates
WinDVD6 Platinum
Ffdshow (laatste build)

Met bovenstaand systeem heb ik het volgende probleem:

Als ik systeem in de slaapstand schiet dan komt het soms er gewoon niet uit. Ik wil dit systeem 24/4 in de standby stand hebben tot er iets opgenomen moet worden of ik het systeem met de AB aanzet.

Nu heb ik de powert saving opties in de bios al aangepast maar dit hielp niets. Ik heb tevens getracht om de hybernate functie aan te zetten wat me overigens nog mooier lijkt dan de standby functie. De computer vreet dan immers helemaal geen power meer.

Het lukt me simpelweg niet het systeem stabiel in/uit de standby te krijgen. :'(

Ik heb al op google/thegreenbutton/xpmce gekeken maar kom er gewoon niet uit. 8)7

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

probeer je bios eens te flashen naar de laatste versie

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Het zou moeten werken met S3 wake on Vga. Ik heb hetzelfde werkende met een budget moederbord (Asrock) en hij komt gewoon uit standby en uit hibernate om op te gaan nemen, . Voordeel van hibernate is alle fans uit, nadeel is dat hij niet door afstandbediening aangaat. Voordeel van standby is sneller weer aan en de lamjes blijven aan :Y) en hij gaat aan door afstandsbediening, nadeel de fans blijven aan.

Nog ff nagekeken hoe het heet:
Suspend to Ram S3
Repost video on S3 Resume

[ Voor 27% gewijzigd door pretorian_nl op 04-01-2005 22:22 ]

Digital Media Junkie

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:45

iambig

* z.o.z *

pretorian_nl schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:15:
...
Voordeel van hibernate is alle fans uit, nadeel is dat hij niet door afstandbediening aangaat.
...
Hmm bij mij gaan alle fans uit bij S3.
Heb een MSI K8N Neo2.
Het enige wat in S3 aan blijft is het mobo en het RAM.
Zelfs de fans op mijn NForce3 chippie en mijn 9600pro gaan uit.

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

http://www.thegreenbutton...orumID=42&MessageID=49101

Als je systeem NA het installeren van de MCE-remote niet meer goed in en uit standby gaat. Ook kan je met deze hack je PC met de remote weer uit standby/hibernate halen.

Ik heb zelf ook een Asus mobo en moest ook wat jumpers veranderen (usb-poorten op 5 volt) zoals in deze thread staat, voor het werkte

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
iambig schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:39:
[...]

Hmm bij mij gaan alle fans uit bij S3.
Heb een MSI K8N Neo2.
Het enige wat in S3 aan blijft is het mobo en het RAM.
Zelfs de fans op mijn NForce3 chippie en mijn 9600pro gaan uit.
komt denk ik ook doordat mijn fans aan mijn voeding zitten, zal ze binnenkort even aan moederbord zetten (kan ik ze ook langzamer zetten met speedfan).

Digital Media Junkie

• ilovetechno
Dank jullie. Ik ga dit vanavond proberen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Pundit-R en had ook problemen met de S3 modus in MCE.

De oplossing => De nieuwste BETA bios van Asus erop zetten en windows installeren zonder (!) ACPI (Standard PC, op F5 drukken tijdens de setup van windows) en vervolgens de IRQ instellingen met de hand goed zetten in windows (IRQ <= 15 voor met name de TV tuners, had er zelf problemen mee omdat de PVR-500 voor problemen zorgde)...

Uiteindelijk kan je in windows de ACPI kernel en HAL weer terug zetten, maar volgens mij moet je windows wel opstarten met de optie '/pcilock' zodat windows van je IRQ instellingen afblijft.

Hopelijk helpt het!

[ Voor 52% gewijzigd door elevator op 05-01-2005 16:13 ]

• ilovetechno
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:27:
Ik heb zelf ook een Pundit-R en had ook problemen met de S3 modus in MCE.

De oplossing => De nieuwste BETA bios van Asus erop zetten en windows installeren zonder (!) ACPI (Standard PC, op F5 drukken tijdens de setup van windows) en vervolgens de IRQ instellingen met de hand goed zetten in windows (IRQ <= 15 voor met name de TV tuners, had er zelf problemen mee omdat de PVR-500 voor problemen zorgde)...

Uiteindelijk kan je in windows de ACPI kernel en HAL weer terug zetten, maar volgens mij moet je windows wel opstarten met de optie '/pcilock' zodat windows van je IRQ instellingen afblijft.

Hopelijk helpt het!
Hoe zet je de ACPI weer terug?

Ik heb in drivers.cab al naar HALACPI gezocht maar kon niets vinden.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb eigelijk hetzelfde probleem met de Pundit. Hij gaat keurig in Hibernate met de remote maar komt er niet met de remote uit. Wel als ik de muis ook maar aanraak (wireless -> PS2)

Ik heb verder reeds alle opties hier genoemd geprobeerd; behalve die waarin je jumpers moet verzetten want die specifieke jumpers staan niet in de manual van het mobo.

Maar ga liever niet heel windows opnieuw installeren; iemand reeds een makkelijkere methode gevonden?

Dat dan weer wel......

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
de usb ontvanger moet toch echt wel spanning hebben..

• ilovetechno
Heeft er wellicht iemand antwoord op bovenstaande vraag??

Hoe zet je de ACPI weer terug?

Ik heb in drivers.cab al naar HALACPI gezocht maar kon niets vinden

[ Voor 50% gewijzigd door ilovetechno op 20-01-2005 21:21 ]

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb alles inmiddels voor elkaar; alleen dan in slaapstand (S3) en niet in Hybernate (S4). Dit aangezien de USB poort van de Pundit geen spanning houdt in S4 en dus de ontvanger niets doet.
edit:
Dit is dus wel volledig geruisloos, all fans off; alleen geheugen houdt spanning -> Suspend to RAM

Ik heb nu alleen het volgende probleem; zodra ik de pundit wakker maak heb ik geen geluid meer! Windows heeft dit zelf niet door en klaagt niet over drivers of whatever en blijft vrolijk geluid wegsturen, het komt alleen niet uit de geluidskaart.... Na een volledige reboot is alles weer als nieuw.
Iemand een idee wat ik hiermee aanmoet?

[ Voor 10% gewijzigd door Foxfire op 25-01-2005 21:30 ]

Dat dan weer wel......

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50
Foxfire schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:29:
Ik heb nu alleen het volgende probleem; zodra ik de pundit wakker maak heb ik geen geluid meer! Windows heeft dit zelf niet door en klaagt niet over drivers of whatever en blijft vrolijk geluid wegsturen, het komt alleen niet uit de geluidskaart.... Na een volledige reboot is alles weer als nieuw.
Iemand een idee wat ik hiermee aanmoet?
Ik heb al een heel tijdje hetzelfde probleem; maar ook geen oplossing gevonden (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/966298/)
Een work-around: zoek een oud PCI geluidskaartje (ligt vast nog wel ergens op zolder) en gebruik dat geluid. Werkt perfect bij mij. Kost je alleen de helft van het aantal PCI-sloten
Pagina: 1