[19" Kast] Mounten van racks?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 11:39

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een 19 kast en heb daar op het moment een 1U rack in hangen. Nu vind ik het erg griezelig zoals het nu zit: geen rail of zo onder de rack, alleen met de vier frontplate schroeven vastgezet. Ik heb er maar wel even een plankje onder gedaan. liever niet dat het fout gaat. Nu moet er nog een 4U in en daarmee hetzelfde probleem. Is er niet een makkelijke oplossing voor zoiets? Rails zouden wel aardig zijn maar hoe krijgt men het in volle kasten voor elkaar om alles universeel te houden???
Op rittal kom ik b.t.w. zelfs open frames tegen waarbij het uberhaupt onmogelijk is om behalve de vier frontplateschroeven de racks te ondersteunen...

[ Voor 14% gewijzigd door jopiek op 04-01-2005 20:32 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

bij sommige patchkasten zit er aan de achterkant ook nog zo'n rail waar je wat aan vast kan zetten.

bij een 4U behuizing is het minder "nodig"als bij een 1U want bij die 4U zitten de bevestigingsschroeven verder uit elkaar, dus meer stabieliteit.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 13:33

Pogostokje

* twiet *

4U kasten zou ik niet zonder verdere ondersteuning alleen aan de front vastzetten. Als het een beetje een zware kast is heb je kans dat je kast krom trekt. Als je ruimte hebt onder dat systeem knakt hij misschien zelfs wel door en ligt je server op de grond. Allemaal niet echt fijn.

Rails zijn in alle kasten toepasbaar als er maar voor en achter 'gaatjes' zitten voor de schroeven. Dat hebben alle kasten. Wat bedoel je met dat het niet universeel te houden is?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
snuggel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:36:
bij sommige patchkasten zit er aan de achterkant ook nog zo'n rail waar je wat aan vast kan zetten.

bij een 4U behuizing is het minder "nodig"als bij een 1U want bij die 4U zitten de bevestigingsschroeven verder uit elkaar, dus meer stabieliteit.
Ja daar heb je gelijk in, maar die 4U is wel een stuk zwaarder. Dan monteer ik de 1U gewoon boven de 4U. er zit een dop bij die ik kan gebruiken om 'm op de andere te laten steunen.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Een rack zonder staanders aan de achterzijde is niet geschikt voor het monteren van servers; servers zul je altijd met sliderails, of met ondersteuning aan de achterzijde, moeten monteren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

With StevenK,

Een router ofzo wil je nog wel eens aan z'n oortjes hangen, maar zelfs dat buigt al door.
In een 19" rack hang je het altijd op met rails (of met een planken syteem, maar die worden op dezelfde manier als rails vastgezet).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Overigens, om even op dit topic door te zeveren, ben ik nog op zoek naar goede rails; iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:30:
Overigens, om even op dit topic door te zeveren, ben ik nog op zoek naar goede rails; iemand nog tips ?
Mja, idd, ik denk ik ook ;) ik heb ff gekeken, de staanders zijn er in principe wel aan de achterkant ook, helaas aan de linkerkant doorgezaagd ivm kabelgoot :S aan de rechter achterkant (helemaal) is er iig een en aan de linkerachterkant onder een stukje nog over. Weet iemand of ik ook zo'n los profiel kan krijgen en daarnaast hoe kun je goedkoop aan rails komen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik zat daar ook mee te vogelen, ik heb hier toen een topic over gestart. Uiteindelijk toch rails gekocht. Nu heb ik het zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0002.JPG

Naar voren geplaatst, de onderste kon niet, te korte kabels :(

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0003.JPG

Die rails kun je bij progress kopen, die kosten je zeker de kop niet! Dit zijn universele rails, evt nog een paar gaatjes bijboren. Zijn zeer robuust en stabiel!
Volgens mij rond de 40 euro, zie hun site www.progress.nl

[ Voor 54% gewijzigd door RutgerLAN op 08-01-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
RutgerLAN schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:25:
Ik zat daar ook mee te vogelen, ik heb hier toen een topic over gestart. Uiteindelijk toch rails gekocht. Nu heb ik het zo:

[afbeelding]

Naar voren geplaatst, de onderste kon niet, te korte kabels :(

[afbeelding]

Die rails kun je bij progress kopen, die kosten je zeker de kop niet! Dit zijn universele rails, evt nog een paar gaatjes bijboren. Zijn zeer robuust en stabiel!
Volgens mij rond de 40 euro, zie hun site www.progress.nl
En nog wel in Hengelooo :p Tnx buddy!

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
jopiek schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:09:
[...]

En nog wel in Hengelooo :p Tnx buddy!
offtopic:
Ben zelf ook woonachtig in Hengelo, vandaar :). Laat me trouwens weten of het gelukt is, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Die universelen rails hoe werkt dat ?

Kunnen deze namelijk in kasten van zowel 60 als 80 cm Diep ?

Ik heb hier namelijk een Server liggen waar geen rails voor te vinden was http://www.bwi.com/scripts/site/site_product.php3/id/12627 en ik hoop dat ie wel in die "universele rails" is te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hang ze altijd lekker op door 4 bouten vast je schroeven in Rittal kasten gaat prima heb nog nooit gezien dat het krom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij kan je die rails in lengte verstellen, dus dan zouden ze in alle maten kasten moeten passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me alleen af waarom je zo'n grote witte kast hebt? Ik heb bij mijn oude middelbare school veel kleinere gezien voor het podium, dat is dus gewoon de 19".
Of zijn er allerlei soorten kasten: computers, server, audio, netstroom, ups, lichtcontrollers, enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 11:57
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:21:
Ik vraag me alleen af waarom je zo'n grote witte kast hebt? Ik heb bij mijn oude middelbare school veel kleinere gezien voor het podium, dat is dus gewoon de 19".
Of zijn er allerlei soorten kasten: computers, server, audio, netstroom, ups, lichtcontrollers, enzo.
Er zit wel enigzins verschil in. Zo zijn vrijwel alle IT kasten gemaakt van metaal en de licht en geluidcases van FC hout. Dat is hout met een beschermlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Servers zijn ook meestal langer dan audio-apparatuur en dergelijke, dus dan zijn de kasten ook wat langer ;)

Audio racks zijn meestal 60 cm dacht ik, terwijl de kasten in Redbus 1 meter lang zijn, maar dat is dan ook wel extreem lang ;)

[ Voor 39% gewijzigd door StefSybo op 10-01-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
@ raymonvdm:

Zoals je ziet op de bovenstaande foto zitten er diverse schroefjes in waardoor je hem in lengte kunt stellen. Zo is past ie bijna op ieder rack, tot de maximale lengte.

Je hebt idd verschillende patchkasten. De kast op de bovenstaande foto is voor servers.

Deze kast (heb ik) voor de netwerkapparatuur :)
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0538.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0574.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:45:
Ik hang ze altijd lekker op door 4 bouten vast je schroeven in Rittal kasten gaat prima heb nog nooit gezien dat het krom trekt.
Dit hangt dus voor geen meter. Stel, je moet wat hardware vervangen, hoe ga je dat dan snel en alleen doen? Simpel, _niet_! Ik ben zelf ook zo eigenwijs geweest om ze alleen met de schroeven vast te draaien, totdat de server eruit moest :(. Ding is naar beneden geklettert, heeft het niet helemaal overleefd, de hdd's hebben het begeven!

Dus wees slim en wijs, koop slide rails!

Ik heb hier ook een topic over geopent: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/949755/. Lees het eens rustig door zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigen rackspace. je begint onder aan. Ik heb wel z'n plaat onderaan gezet. maar daarboven hang ik ze gewoon op niet slim om bovenaan te beginnen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:11:
eigen rackspace. je begint onder aan. Ik heb wel z'n plaat onderaan gezet. maar daarboven hang ik ze gewoon op niet slim om bovenaan te beginnen O-) .
Mag ik vragen wat je hiermee nu wilt vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
RutgerLAN schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:29:
[...]

Mag ik vragen wat je hiermee nu wilt vertellen :?
Verkapte 'Ik heb eigen rackspace'-patser ?

Of bedoelt 'ie te zeggen dat wanneer je van onderen af stapelt, het niet erg is dat het hele gewicht van zo'n kast aan de voor staanders hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En inmiddels kan deze wel naar NT :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 30-08 14:20
Mijn fileserver en eigen pc heb ik wel met sliders in het rack hangen, maar de 2 ups-en en de andere 2 servers liggen op hoekprofielen :)

4 van die hoekprofielen daarvan zaten al in het rack toen ik het 2e hands kocht, daar liggen de upssen op. Deze zitten vast aan de normale gaten in de staanders.

De overige heb ik zelf gemaakt van 2mm aluminium hoekprofielen. Aangezien die niet, zoals de prefab ijzers hierboven, vastgemaakt kunnen worden aan de normale gaten heb ik het geluk dat de staanders van mijn rack een soort vraagteken zijn ? zodat ik de hoekijzers aan het pootje vast kan bouten.

Van hoekprofielen (en dan vooral die van aluminium) beschadigen je kasten wel. De upssen zien er nog goed uit maar aan de servers zie je wel waar ze over de profielen schuiven als je ze eruit haalt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:36:
Mijn fileserver en eigen pc heb ik wel met sliders in het rack hangen, maar de 2 ups-en en de andere 2 servers liggen op hoekprofielen :)

4 van die hoekprofielen daarvan zaten al in het rack toen ik het 2e hands kocht, daar liggen de upssen op. Deze zitten vast aan de normale gaten in de staanders.

De overige heb ik zelf gemaakt van 2mm aluminium hoekprofielen. Aangezien die niet, zoals de prefab ijzers hierboven, vastgemaakt kunnen worden aan de normale gaten heb ik het geluk dat de staanders van mijn rack een soort vraagteken zijn ? zodat ik de hoekijzers aan het pootje vast kan bouten.

Van hoekprofielen (en dan vooral die van aluminium) beschadigen je kasten wel. De upssen zien er nog goed uit maar aan de servers zie je wel waar ze over de profielen schuiven als je ze eruit haalt.
Heb je hier pics van :) Klinkt wel interessant ;)
Pagina: 1