beperkte of geen verbindigsmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb sinds vanochtend een probleem met mn netwerk en ik krijg het niet verholpen
Situatie is als volgt. 2 WinXP PRO pc's. Mijne krijg via Speedtouch USB modem de adsl verbinding binnen. Delen via ICS van Windows. 2de pc staan beneden en kan via mijn pc op internet. Werkte allemaal perfect. Afgelopen zaterdag upgrade van speedtouch driver (van 2.01 naar 3.01) geinstalleerd. Verbindign van internet viel af en toe weg, vandaar weer terug naar 2.01. Nu krijg ik op de pc beneden continu de melding dat de LAN-verbinding een beperkte of geen verbindingmogelijkheid heeft. Ik krijg het met geen mogelijkheid werkend.
Wat allemaal geprobeerd?
- LAN verbinding met 'herstellen'. Kan ip-adres niet vernieuwen
- Speedtouch op mijn pc volledig verwijderd, modem ook en opnieuw geinstalleerd en gedeeld (geen resulaat)
- Beide netwerken (mijn pc en pc beneden verwijderd en opnieuw geinstalleerd. (geen resultaat)

Ook via google gezocht, krijg ik wel topic over maar geen oplossing
Ik hoop dat een van jullie met iets verder kan helpen
Windows XP PRO SP2 btw :) (beide)

[ Voor 3% gewijzigd door legolas82 op 04-01-2005 20:23 ]

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 17:03

marco899

Know's what he wants.

Ik heb hier ook last van gehad en van alles geprobeert, wat wel werkte was heel eenvoudig: systeemherstel van een paar dagen eerder.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• legolas82
En die heb ik dus jammer genoeg niet meer. Gister namelijk (toen ik probleem nog niet kende) pc gedefragd en sysherstellen weggegooid (c schijf was beetje volgeraakt)

• legolas82
Paar dingen nog geprobeerd hier gevonden @ GOT
NIC naar 10 MBps gezet ipv 100
alle extra netwerkdingen geinstalleerd in windowsonderdelen
Beide helpen niet
Als ik ipconfig/renew doe krijg ik time-out met melding dat dhcp-server niet bereikbaar is (Dat is mijn hoofdpc waar internet binnenkomt en wel werkt )
de kabels zijn wel goed, want krijg nog steeds de melding als ik pc beneden op nieuw start dat de lan verbinding wordt verbroken (op hoofdpc)

[ Voor 19% gewijzigd door legolas82 op 05-01-2005 14:15 ]

• legolas82
http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml

Hier staat precies het probleem. Maar de oplossingen helpen niet. De pc beneden opnieuw geinstalleerd, weer dezelfde melding. Zal als het echt niet anders kan van de week deze pc opnieuw doen, maar echt zin heb ik er niet in :S

Iemand anders nog ideeen?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 07:39
Hmm ik denk dat er meer aan de hand is. Een vriend belde me zondag of ik kon helpen om de internet verbinding van zijn huisgenoot te repareren. De had dus ook "beperkte of geen verbindingsmogelijkheid" op zijn lan connectie staan. Het bleek namelijk zo te zijn dat er geen juist ip adres was en nieuwe kon niet van de router verkregen worden. Van alles geprobeerd maar niets hielp totdat ik een systeem herstel deed. Het vreemde was dat op het moment dat ik met een pc bezig was er bij iemand anders hetzelfde probleem opeens ook aanwezig was. Ik heb toen dhcp in de router uitgezet en statische ip adressen toegekend voor de verschillende computers. Geen succes maar opeens deed die laptop het ook weer.

Nu wordt ik deze ochtend door iemand anders gebeld die dus precies hetzelfde probleem heeft. Kan geen toeval zijn.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml]SLC-Axe in "[ XP] PC weigert ip-adres van router"[/rml]
De nieuwste versie van kaspersky anti virus veroorzaakt deze problemen bij mij
Ik moest meteen aan dit topic denken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• legolas82
Ok, heel raar. Beide pc's opnieuw geinstalleerd, kan nog steeds niets. Als ik ip zelf invul kan ik mn andere pc niet pingen. Als ik van pc1 naar pc2 ping krijg ik timeout. omgekeerd ook. FIrewalls uitgeschakeld, was ook na clean install van xp (zonder sp2)

TCP/IP eigenschappen

Gegevens: PC1 (adsl usb modem aansluiting:
ip:192.168.0.1
255.255.255.0
gateway: leeg

DNS: leeg

PC2
192.168.0.2
255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: leeg

Weet niet precies wat er fout aan is...
Netwerk kaarten worden goed herkend door xp, lijkt me geen hardware fout. Als ik pc2 restart of uitzet krijg ik op pc1 melding dat lankabel niet is aangesloten. Kabel lijkt me dus ook ok

• legolas82
* schopje *

Verwijderd

Hoezo schopje ? ga je in de tuin graven of zo??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
winsockfix wil wel eens helpen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Schop eens de pc naar boven en neem een kabel waarvan je zeker weet dat het goed. is.

(hmm kick is door iemand ander gedaan. Hoe gaat het nu met dit probleem? )
is simpeler, maar echte complete reinstall bereikt hetzelfde 8) is beetje over de top.

Denk toch regel 1check de kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 26-02-2005 15:44 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:42:
[...]

:/

Degene die jij quote, schopt een topic van een dag oud en jij schopt een topic van ruim een maand oud.. Waarom schop jij dit topic met zo'n nutteloze kick vraag ik me dan af..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:42:
[...]

Nee jij bent lekker aan het harken

Doe's nie schoppen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.