Hoe te reageren op ontvangen virussen

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik ben zelf niet besmet een virus, maar een onbekende derde. Alleen dit virus gebruikt mijn email adres als afzender. En ik krijg dus 10 tallen, mailtje per dag binnen. Sommige met virussen, maar de meeste zijn gewoon simple bounce berichten.

Ik ben er inmiddels wel achter welke provider hij gebruikt, en ik heb nu al meerdere mailtjes naar hun "abuse" desk gestuurd. Maar die doen er helemaal niks mee. Wat moet ik nu doen met deze mails?

Ik heb er over nagedacht om alle virusmails automagisch naar hun abuse desk te sturen. Maar volgens mij is dat ook niet de oplossing.

Iemand ervaring met een soort gelijke situatie?

Zijn hostname is: *.dip.t-dialin.net ( 80.144.47.* )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij mij helpt het vaak wel om naar de abuse desk van de desbetreffende isp te sturen. Als dit niet helpt zou je misschien met je eigen isp (van je mail) kunnen overleggen?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Beekforel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:05:
Bij mij helpt het vaak wel om naar de abuse desk van de desbetreffende isp te sturen. Als dit niet helpt zou je misschien met je eigen isp (van je mail) kunnen overleggen?
Met me eigen provider...

Dat is ook een beetje lastig verhaal. Het zijn er namelijk drie! :)

Het virus verstuurt met de mail adres van de sport club waar ik webmaster ben. Deze word geforward naar mijn eigen prive domein. En die forward alles naar mijn gmail account aangezien ik gek ben op de webmail interface.

Het virus word trouwen al twee maal geflagd als virus zijnde... :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dan ligt het dus bij de provider waar dat domein gehost is, daar gaat ie in eerste instantie heen lijkt me?
Komt het virus trouwens iedere keer van hetzelfde ip adres? Omdat t-dialin.net met nogal inbellerig lijkt. :P

Ik zelf zou trouwens iig een filter of regel aanmaken dat je er geen last meer van hebt, dat scheelt al een hoop irritatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Beekforel op 04-01-2005 20:15 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb zoiets zelf ook gehad met een abbonee van tiscali... een mailtje naar de abuse@tiscali.nl en een dag later was het over...

[whoops] had over de opmerking heengelezen dat je dat al gedaan had.... [/whoops]

[ Voor 27% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 05-01-2005 09:11 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:22:
Heb zoiets zelf ook gehad met een abbonee van tiscali... een mailtje naar de abuse@tiscali.nl en een dag later was het over...
Als je nog eens goed de startpost leest, zul je zien dat de TS dat al geprobeerd heeft en dat dat niet schijnt te werken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Laat bij je privé account alle mailtjes met het desbetreffende subject aanmerken als spam en dat weer automatisch laten verwijderen. Dan val je er in ieder geval geen anderen mee lastig!
Pagina: 1