Toon posts:

verschil socket 939 & SOCKET 754

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:) wat is het verschil , tussen deze twee soorten processoren ik ben namelijk van plan om een 64 bitter aan te schaffen ???

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

So939 ondersteunt wel dual channel, so754 niet :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
S939 is nieuwer en beter voor eventuele upgrademogelijkheden.
En s939 ondersteunt Dual channel wat hierboven staat :)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
En niet te vergeten PCIe & daarbij SLI :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
SH4D3H schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:55:
En niet te vergeten PCIe & daarbij SLI :)
Tja denk niet dat ie dat nodig heeft maar je hebt idd gelijk ;)

Verwijderd

ID-College schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:58:
[...]

Tja denk niet dat ie dat nodig heeft maar je hebt idd gelijk ;)
tja wat is nodig...

Ik zou zelf gaan voor voor s939 (sterker nog dat heb ik gedaan). Je kunt dan ook in de toekomst wat makkelijker upgraden, zeker als je een bord met pci-e neemt. Al verwacht ik dat je over een jaar ook nog wel het een en ander aan s754 en AGP tegen komt. Mja, niet iedereen koopt elk jaar een nieuwe pc.

Misschien kun je eens de roadmap van AMD bekijken wat betreft de toekomst van beide sockets

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:44:
[...]

tja wat is nodig...

Ik zou zelf gaan voor voor s939 (sterker nog dat heb ik gedaan). Je kunt dan ook in de toekomst wat makkelijker upgraden, zeker als je een bord met pci-e neemt. Al verwacht ik dat je over een jaar ook nog wel het een en ander aan s754 en AGP tegen komt. Mja, niet iedereen koopt elk jaar een nieuwe pc.

Misschien kun je eens de roadmap van AMD bekijken wat betreft de toekomst van beide sockets
Ja, maar denk aan het socket A tijdperk! Zoveel evrbeteringen in die tijd met de chipsets, dat als je toch niet elk jaar upgrade je ook wel een nieuw mobo moest nemen :)
Dus daar zou ik niet al te hoge waarde aan hechten ;) Ik zelf ga pas upgraden van mijn socket A naar 939 als pci expres op meer mobo's zit en er meer videokaarten zijn. Daarnaast als het 939 platform iets verder is in zijn ontwikkeling. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:49:
[...]

Ja, maar denk aan het socket A tijdperk! Zoveel evrbeteringen in die tijd met de chipsets, dat als je toch niet elk jaar upgrade je ook wel een nieuw mobo moest nemen :)
Dus daar zou ik niet al te hoge waarde aan hechten ;) Ik zelf ga pas upgraden van mijn socket A naar 939 als pci expres op meer mobo's zit en er meer videokaarten zijn. Daarnaast als het 939 platform iets verder is in zijn ontwikkeling. ;)
Heb je gelijk in, maar er zijn ook nog mensen die niet alles in één keer upgraden, maar om financiele redenenen onderdeel voor onderdeel upgraden, en dan denk ik dat je met s939 wel beter af bent. Maar goed, veel verschil is er niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:59:
[...]

Heb je gelijk in, maar er zijn ook nog mensen die niet alles in één keer upgraden, maar om financiele redenenen onderdeel voor onderdeel upgraden, en dan denk ik dat je met s939 wel beter af bent. Maar goed, veel verschil is er niet.
Daar heb je gelijk in ;) . Alleen als je nu je mobo+cpu wilt kopen en later een GPU upgrade wilt doen, moet je toch eens er hard over nadenken wat je gaat kiezen. Dan lijkt het me slim om even te wachten en direct een GPU te kunnen kopen ;) (pci express) want anders zit je ook weer zo raar met upgrades. Normaliter kon dat goed gaan, maar aangezien AGP eruit gaat moet je nu wel grotere beslissingen maken ;)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
idd, eerder nu een goede videokaart, en als je toch op het s939 platform zit met misschien een SLI mobo, kan je later dezelde graka kopen voor in SLI.

Sowieso is s939 nieuwer en in dit geval heeft het meer mogelijkheden tot uitbreidingen

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:39:
:) wat is het verschil , tussen deze twee soorten processoren ik ben namelijk van plan om een 64 bitter aan te schaffen ???
Voor 2005 alvast :)

S754: low end, mainly sempron K8, single channel memory, 800MHz HT
S939: mainstream / high end K8, dual channel memory, 1000MHz HT

PCI_E chipsets etc komen voor voornamelijk voor socket 939, een paar daargelaten voor socket 754. Dus als je op de toekomst voorbereid wil zijn zou ik zeggen wacht nog 2 maanden, en schaf een socket 939 mainboard aan met PCI-E

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Wel erg simpel, dit. Dit is al vaak genoeg uitgekauwd en het staat zelfs in de FAQ van dit subforum onder het "Welke moet ik nemen?" gedeelte :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.