Toon posts:

data kwijt na fout afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
laat ik beginnen met dat ik stom geweest ben.
ik heb 2 harde schijven, c: waar windows en programma's op geinstalleerd staan, d: met data.ik was van plan mn computer opnieuw te gaan installeren, en heb toen op de reset knop gedrukt (windows dus niet correct afgesloten). boeje, ik ging hem toch opnieuw installeren.
maar toen ik windows opnieuw aan het installeren was ging hij een schijfcontrolle uitvoeren. hier vond hij een hoop fouten op d: (oeps!)
nu zijn een groot aantal bestanden en mappen verdwenen :| deze zijn veranderd in bestanden van allemaal 32,0kB. of het nu één mp3 bestand was, of een map met daarin een aantal films, allemaal zijn het bestanden van 32kb geworden. ik kan niks met deze bestanden, als ik bij eigenschappen kijk staat er 'bestandstype: Bestand'

is hier een oplossing voor? kan ik mijn data nog terughalen?

groeten, willem

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

Met het programmatje FileScavenger ? ff op google ernaar zoeken

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
Herkenbaar, had laatst ongeveer hetzelfde, windows opnieuw geinstalleerd en ervoor niet goed afgesloten.... toen waren alle partities op mijn dataschijf ineens weg :| }:O. Ook partition magic zag er niets meer van terug, uiteindelijk heb ik met R-Studio NTFS gelukkig toch weer alles kunnen restoren :).

In de FAQ uit 'Opslagmedia' is trouwens ook het een en ander te vinden over datarecoverytools: OM FAQ / Beleid

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

willemhs2,

Zoals je idd hier, hier en hier ook al vertelt is, zijn er op GoT een aantal regels waarvan we verwachten dat je jezelf hiermee bekend maakt.

In dit topic blijkt dit wederom niet:
  • Ik mis het OS in je topic titel (zie de Windows Operating Systems Policy over wat we precies bedoelen)
  • Ik zie geen eigen initiatief - oftewel, wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen, en wat heb je al gevonden? Zoals je ziet is dit al zo vaak gevraagd, dat we er een zogenaamde Frequently Asked Question van gemaakt hebben, en er een boel informatie over te vinden is.
Omdat je er al een aantal keer op gewezen bent, ga ik dit topic sluiten :)

Dit topic is gesloten.