[DVD-speler/CD-RW brander] 'Onjuist volume in station'

Pagina: 1
Acties:

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn broertje heeft wat problemen met zijn nieuwe DVD-speler, en dan met name bij het installeren van programma's / spellen op CD-R die meer dan 2 cd-roms omvatten. Wanneer deze geinstalleerd worden geeft Windows de volgende foutmelding op het moment dat CD3 voor CD2 verwisseld zou moeten worden:
Er bevindt zich een onjuist volume in het station. plaats volume ( naam CD 1 ) in het station ( naam station )
Wanneer dan CD1 geplaatst wordt, komt er een nieuwe foutmelding:
Unhandled Exception

Error Number: 0x80040707
Description: DLL function call crashed: ISRT._WaintOnDialog

Setup will now terminate
En zoals gezegd loopt dan de Setup vast.

Apparaat beheer geeft geen fouten, de Windows XP (SP2) installatie is vers, drivers zijn up-to-date, moederbord bevat de laatste BIOS. Kabel is gecheckt en vervangen, gaf ook geen resultaat.

De volgende hardware wordt gebruikt:

DVDspeler: MSI MS starspeed 16 x
CDROM brander: Lite-on LTR-40125S
Moederbord: MSI k7n2 delta series
2 HD's.

De HD's zitten op IDE0 en 1 op de Primary aansluiting, DVD speler en brander op de secundaire. Overigens geeft een Cd in de CDRW drive hetzelfde resultaat; wederom een foutmelding dat CD1 geplaatst moet worden, en vervolgens een crash.

De fout lijkt dus in de aansluiting of het moederbord te zitten, maar wij weten niet meer wat daar nog mis mee kan zijn.

Verwijderd

ik vermoet cd's niet goed gebrand.

• Paradise
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:19:
ik vermoet cd's niet goed gebrand.
Het gebeurt met diverse spelen, op verschillende merken media die in alle andere Pc's wel gewoon werken, en ook altijg goed gewerkt hebben.

• Paradise
  • Niet online
M'n broertje heeft de oplossing al gevonden. Het blijkt dat het uitschakelen van de virusscanner (Kaspersky Personal) de oplossing is; met de virusscanner uit werkt het allemaal wel naar behoren. :)