Toon posts:

Virus niet op hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Laats had ik mijn pc helemaal vol met virussen zitten enz, ik kon niet meer windows updaten soms liep internet xplorer ineens vast en als ik de nieuwste update van nvidia voor videokaart installeerde werden de kleuren heel raar.

Nu heb ik me hdd geformat en opnieuw xp eropgezet maar nu heb ik weer dezelfde problemen :( .
Toen heb ik via de site van seagate (daar is de hdd van) een low level format gedaan maar nog steeds dezelfde symtomen :(

Kan het zijn dat het virus in het moederbord zit? (in het geval van een virus)

Wat moet ik doen?

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 10:22
Misschien een hele stomme vraag, maar heb je wel eens een virusscanner gedraaid? Ik krijg namelijk sterk het vermoeden dat je geen virus hebt, maar dat er heel iets anders met je pc is.

Er bestaat volgens mij niet zoiets als een BIOS virus. Sommige virussen willen wel eens de BIOS flashen, maar echt een virus in je hardware anders dan je harddisk, heb ik iig nog nooit van gehoord.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Misschien heb je je PC gewoonweg niet genoeg beveiligd? Voordat je online gaat is het handig om eerst altijd even een goede virusscanner te installeren, en ook de updates voor Windows XP apart downloaden en installeren wil helpen. :)

Daarbij kan je altijd je geheugen nog testen, om dat ook uit te sluiten.
GoodspeeD schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:14:
Misschien een hele stomme vraag, maar heb je wel eens een virusscanner gedraaid? Ik krijg namelijk sterk het vermoeden dat je geen virus hebt, maar dat er heel iets anders met je pc is.

Er bestaat volgens mij niet zoiets als een BIOS virus. Sommige virussen willen wel eens de BIOS flashen, maar echt een virus in je hardware anders dan je harddisk, heb ik iig nog nooit van gehoord.
Die waren vroeger toch anders wel behoorlijk actief. ;) Tegenwoordig zijn het misschien de wormen die de overhand hebben, maar BIOS virussen bestaan nog steeds. :)

[ Voor 52% gewijzigd door pasta op 04-01-2005 19:17 ]

Signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:12:
als ik de nieuwste update van nvidia voor videokaart installeerde werden de kleuren heel raar.
Ik heb ook een nvidia kaart. Als ik de nieuwste driver van de windowsupdate installeer, dan zijn bij mij de kleuren ook verrot.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou er dan met me pc mis kunnen zijn?
Wel is zo dat als ik bij windows update dat v5 in de url verander naar v4 dan kan ik wel updaten. 8)7 het is dan alleen de oudere versie van windows update.
deze url is het dan http://v4.windowsupdate.microsoft.com/

Het zou ook geen virus kunnen zijn maar dan zou ik echt niet weten wat het dan is.
Heb 2 verschillende orginele Winxp cd gebruikt bij allebij zelfde fouten.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:21:
[...]

Ik heb ook een nvidia kaart. Als ik de nieuwste driver van de windowsupdate installeer, dan zijn bij mij de kleuren ook verrot.
Ik had problemen met het downloaden van deze driver via de windowsupdate...

Verwijderd

Topicstarter
Ik download die update gewoon van de nvidia site hoor

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Heb je je BIOS al eens gereset :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sorry - maar met deze informatie kunnen we eigenlijk heel weinig :)
"Rare problemen", "Rare kleuren" en dergelijke - nee, daar kunnen we weinig mee vertellen, ik ga dit topic dan ook sluiten.

Zo op het eerste gezicht heeft het namelijk helemaal niets met een virus of iets dergelijks te maken, ik stel dan ook voor dat je een nieuw topic opent waarin je:

- Duidelijk omschrijft wat je probleem is (*exacte* foutmeldingen, begrijpbare omschrijvingen) is
- Een overzicht geeft van wat je zelf al uitgesloten en dergelije hebt
- Het topic in het in jouw oog meest passende forum opent
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.