Toon posts:

Schoonmaken plasmascherm

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hou kun je het beste een plasmascherm schoonmaken?? Probeerde het met glassex in een hoekje maar lijkt niet de beste manier omdat je druk uitoefend op het scherm.

Bedankt,

Dan :)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Jrz

––––––––––––

Ik zou zo'n spraytje halen voor 5 euro

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb bij de Mycom van die TFT cleaner gehaald voor mijn 21" tft. Werkt prima, je moet gewoon niet drukken bij het schoonmaken...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 10:29

FlyEragon

Alien Monkeys

Wat ik me afvraag; vroeger had je van die sony tv's met een glasplaat ervoor, die kon je dan makkelijk schoonmaken met wat je wou, spiritus, wasbenzine geen probleem..
en het beeld werd er niet minder op, als ze zoiets voor plasmaschermen maken hoef je niet het zeer fragiele dunne scherm schoon te maken

Verwijderd

Absoluut geen Glassex of enig ander oplosmiddel-houdend schoonmaakspul (ook geen alcoholhoudende tissues). Daarmee verwijder je de coating van plasma, tft, en veel crt schermen. TFT en plasma schermen hebben een veel gevoeliger coating dan crt schermen, dus alleen schoonmaakspullen gebruiken die speciaal voor TFT schermen zijn gemaakt (de middelen zoals in de replies hierboven of alcoholvrije doekjes bijv.).

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Jrz

––––––––––––

Erkandude schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:05:
Wat ik me afvraag; vroeger had je van die sony tv's met een glasplaat ervoor, die kon je dan makkelijk schoonmaken met wat je wou, spiritus, wasbenzine geen probleem..
en het beeld werd er niet minder op, als ze zoiets voor plasmaschermen maken hoef je niet het zeer fragiele dunne scherm schoon te maken
Die glasplaat is mooi irritant als hij schooen is :*)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• koos128
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12-2023
Een plasmascherm heeft in principe toch een gewone glasplaat ervoor zitten?

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hier iig wel? Denk dat hij zo'n TFT achtig kunstof scherm bedoeld ofzo?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik gebruik altijd zo'n superzacht microvezel doekje, even warm water en uitwringen.
Soms een HEEL klein druppeltje afwasmiddel, kan dit kwaad?

Afwasmiddel lijkt mij altijd wel heel veilig spul :)
Pagina: 1