[XP] Windows verliest al zijn Documents/Settings?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Goedendag,

Een keer in de zoveel tijd kom je van die vreemd problemen tegen, tot nu toe heb ik altijd alles kunnen oplossen (4 jaar technische dienst :)). Maar vandaag sta ik voor een raadsel, in te delen in de category 'WTF'.

Een goede kennis ging ergens vorige week zijn systeem updaten met SP2, dat ging door omstandigheiden (Stroomuitval) niet helemaal goed. De klacht was 'ik kom niet in windows'. Iets waar ik niks mee kan, maargoed.. de betreffende persoon was bereid om zijn pc naar mij te brengen (altijd handig alles bij de hand).

Het duurde niet lang of ik was erachter dat windows rebooten op een BlueScreen. De error: U ontvangt de foutberichten 'Stop: c0000135' en 'winsrv is niet gevonden' nadat u Windows XP Service Pack 2 hebt geïnstalleerd.

Microsoft zegt dat het komt door spyware, ik ken deze pc en eigenaar redelijk en weet dat er opzich goed mee omgegaan word. Dus spyware was het na mijn mening niet, kwam waarschijnlijk door de stroomstoring :).

Afin, ik heb geen werkend systeem nodig om in het register te komen dus ik heb daar de register verwijzigen die microsoft aangaf geprobeerd weg te halen, wat moeilijk ging wat die stonden er niet :). Toen maar een systeemherstel uitgevoerd om te kijken of het daarmee opgelost zou kunnen worden (terug naar een eerder punt voor SP2) maar ook dat hielp niet.

Uiteindelijk maar SP2 verwijderd door in de recovery console naar cd $ntservicepackuninstall$\spuninst te gaan vervolgd door een batch spuninst.txt. Windows was eventjes bezig, maar dat duurde niet enorm lang (ik gok een uurtje of anderhalf). Overigens weinig errors in beeld dus dat leek goed te gaan.

Uiteindelijk gereboot, en na wat kleine wijzigingen in het register werkte alles prima. Opstarten (3x geprobeerd) ging prima, en ik kon ook keurig inloggen (op de admin acount, die had geen wachtwoord... de andere wel, lekker handig :P). Ik heb nog naar de virusscanner gekeken, eventjes op adware laten zoeken maar die ben ik beide niet tegengekomen.

Afin, alles lijkt mij prima... klant kan hem ophalen, ik blij hij blij B).

Helaas bleek het van korte duur, ik werd opgebeld met de mededeling 'dat de pc prima werkt', ik denk mooi B) 8)7. Helaas waren wel 'alle bestanden' weg, dat is minder mooi |:(. Programmas stonden er nog, maar blijkbaar zijn opeens 'mij documenten' gewoonweg leeg! Ik heb het volgende geprobeerd:

* Zoeken op *.*jpg (alle opties), deze vond wel bestanden maar dat waren de normale windows bestandjes.
* C:\Documents and Settings\ map laten doorzoeken (onzichtbare bestanden weergeven) op nieuwe acounts, in de hoop een 'gebruikersnaam~1' o.i.d tegen te komen.
* Inloggen als andere gebruiker.

Helaas mocht het beide niet baten. Vervolgens had hij het over 'een nieuwe computer', wat bleek.. toen hij de pc thuis aanzetten kreeg hij de 'welkom bij windows rondleiding' en alles wat erbij komt kijken als je een nieuwe computer installeerd.

Nu vermoed ik dat hij ook een venster heeft gekregen met de mogelijkheid om een nieuwe gebruikersacount aan te maken, en dat hij daar zijn oude gebruikersnaam heeft ingevuld, en dat windows daar leuk overheen geschreven heeft....

Kan iemand mijn vermoede bevestigen, is iemand het ooit eerder tegengekomen?

Dit bevestigd maar weer hoe belangrijke backups zijn, ik kon er helaas niet goed bij anders had ik ze voor hem gemaakt. Hier thuis is alles goed geregeld door mijn server, maar veel mensen thuis besteden er geen aandacht aan :X.

Specs: (totaal niet belangrijk :P).
Pentium 4
Moederbord voor Pentium 4
Geheugen dat werkt met zijn Pentium 4
Een hardeschijf en nog wat apparaten B)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Icey schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:56:
Afin, ik heb geen werkend systeem nodig om in het register te komen dus ik heb daar de register verwijzigen die microsoft aangaf geprobeerd weg te halen, wat moeilijk ging wat die stonden er niet :). Toen maar een systeemherstel uitgevoerd om te kijken of het daarmee opgelost zou kunnen worden (terug naar een eerder punt voor SP2) maar ook dat hielp niet.
Op welke manier ben je precies in het register gekomen? :)
Nu vermoed ik dat hij ook een venster heeft gekregen met de mogelijkheid om een nieuwe gebruikersacount aan te maken, en dat hij daar zijn oude gebruikersnaam heeft ingevuld, en dat windows daar leuk overheen geschreven heeft....

Kan iemand mijn vermoede bevestigen, is iemand het ooit eerder tegengekomen?
Normaal gesproken zal Windows dit niet doen - je krijgt dan dus eerder het bekende 'Ik heb een administrator en een administrator.001 maar in administrator.001 staan geen documenten' - ik heb iig nog nooit mee gemaakt dat Windows m'n profile map leegkieperde (wel je ntuser.dat corrumpeert - en daarmee dus al je settings kwijt).

Mijn vermoeden gaat eigenlijk naar een virus oid :)

• Icey
elevator schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:56:
[...]

Op welke manier ben je precies in het register gekomen? :)
Via mijn werk ben ik in bezit gekomen van het extreem goed werkende Winternals ERD Commander 2003. Een vrijduur maar wel goed werkende bootable xp cdtje, maarmee je onder een bootable windows envioment je register kunt bewerken, backups kunt maken over het netwerk, lockpicktool om wachtwoorden uit te lezen en restorepoints etc etc.

Key features:
  • Boots dead systems directly from CD
  • Easy, familiar Windows-like interface
  • Includes the Locksmith utility to reset lost Administrator passwords
  • Includes FileRestore so that you can quickly find and recover deleted files
  • Provides access to XP Restore Points on unbootable Windows XP systems
  • Compares key info on unbootable systems with that of a working system for diagnosis and trouble-shooting
  • Allows for formatting and partitioning of disks
  • Built-in network access to safely copy data to/from dead systems
  • Repair and diagnostic tools located on Start menu
  • Repair tools include Service and Driver Manager, Locksmith, FileRestore, Registry Editor, Explorer, Disk Management, and Command Prompt
  • Diagnostic tools include the System Compare, Event Log Viewer, System Information, TCP/IP Configuration, and Logical volumes utilities
  • Compatible with Windows NT, 2000, XP, and Server 2003
Normaal gesproken zal Windows dit niet doen - je krijgt dan dus eerder het bekende 'Ik heb een administrator en een administrator.001 maar in administrator.001 staan geen documenten' - ik heb iig nog nooit mee gemaakt dat Windows m'n profile map leegkieperde (wel je ntuser.dat corrumpeert - en daarmee dus al je settings kwijt).

Mijn vermoeden gaat eigenlijk naar een virus oid :)
Virus lijkt me moeilijk, okay.. ikzelf ben geen norton van, maar de betreffende gebruiker is iemand die niet overal op klikt, en hem kennende zal het wel een geupdate virusscanner zijn (alhoewel hij dus pas vorige week aan SP2 begon...).

Ik sluit het niet uit maar het is _te_ toevallig snap je.

Verwijderd

Ik kan alleen kort zijn, ik had enorme soortgelijke misschien nog ergere problemen met sp2 zei het dat ik nu terug ben naar sp1 waardoor alles weer opgelost is..........................
heb er geen verklaring voor........................... one step back can be a step forward

• Icey
Imho, het niet upgraden naar SP2 is hetzelfde als geen winterbanden als het buiten sneeuw/vriest/etc. SP2 is een enorme verbetering omtrend veiligheid, ongewenste meuk etc. Ikzelf werk prima met windows 2000 omdat ik weet waar ik op klik/blablabla, maar veel thuisgebruikers weten dat niet en dan is SP2 echt een uitkomst.

Verwijderd

Icey schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:07:
[...]
Via mijn werk ben ik in bezit gekomen van het extreem goed werkende Winternals ERD Commander 2003.
Voor wat het waard is, ik heb een een probleem XP-sp2 pc ook eens geboot met ERD2003 om een register instelling te wijzigen, achteraf had ik spijt van een wijziging en heb met ERD een restore gedaan. Helaas waren daarna alle accounts verdwenen in "documents en settings"

Dit is dus gewoon een geval van helaas pindakaas

• Icey
Weinig over dit probleem op internet te vinden...

[ Voor 87% gewijzigd door Icey op 05-01-2005 19:29 ]

Pagina: 1