[Compaq S710] maar 16 kleuren, 640*480 pixels

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb gezocht kon niets vinden.
Op deze computer kan ik echter niet uitgebreid zoeken, aangezien het om de (door mij geschonken) computer met analoge (dus duur internetten) modem van mijn opa gaat. :P.

Het beeldscherm is een Compaq S510. Als ik hem heb aangesloten op een net geinstalleerd windows 98 bakkie, dan herkent ie hem als plug & play monitor.
Op zich niet boeiend, maar er is een probleem: Windows denkt dat ie te maken heeft met een monitor met een maximale resolutie van 640*480 pixels! En het maximum aantal kleuren is 16!

Als ik probeer om die beide dingen te verhogen, via Eigenschappen voor Beeldscherm > Instellingen, dan kan ik simpelweg niet hoger!

Vervolgens heb ik de drivers van Compaq.com geinstalleerd. (bij gebrek aan cd, btw; alles is tweedehands)
Het gaat hier om "SP20493.exe", die ik installeer, en waarna ik opnieuw moet opstarten.
Dan geeft ie aan dat het allemaal gelukt is, maar betere instellingen, ho maar.

Weet iemand hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
B.v.d.

• rjongen
Ik heb nog even doorgezocht en vond dat het beeldscherm 1280 x 1024 zou moeten kunnen.

Ligt het dan misschien aan de Grafische kaart?
Die zit ingebakken in het moederbord, en zal dus niet zo goed zijn :7

Gegevens VGA kaart:
Chiptype: OAK
DAC-type: internal
Geheugen: 64 kB
Huidige bestanden: vga.drv, *vdd

[ Voor 21% gewijzigd door rjongen op 04-01-2005 19:13 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:41
die 64kB geheugen klopt denk ik niet

dat hoeveelheidgeheugen hoort bij een vga kaart die minstens 10-12 jaar oud is
geen wonder dat win98 geen hogere reso aan kan

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Drivers voor die onboard videokaart al geinstalleerd?

Verder zou je kunnen proberen om via Eigenschappen >> Instellingen >> geavanceert en dan adapter ofzo dacht ik (weet niet meer hoe dat in win98 heette, in windows xp iig zo) daar heb je bij windows 98 dacht ik ook de optie "Alle modi weergeve". Hier zou je kunnen proberen een andere resolutie in te stellen.

Last.fm

Verwijderd

Je hebt gewoon geen driver voor je VGA kaart, en dan draait ie in standaard VGA mode.
Drivers bij compaq vinden gaat niet makkelijk.
Alternatieve drivers vinden gaat pas als je weet welk type VGA chip je hebt.
Ik kijk meestal dmv DOSmode+DOS commando debug in de VGA kaart bios om te zien welk merk type dit is:
in debug
d c800:0000
of
d c000:0000

Verwijderd

Volgens mij is die pc ook een compaq als ik je goed begrijp, en meestal staat er een type nummer op je compaq(bijv.: despro 2000 of presario 3000)
Ga naar google.nl en geef daar een zoekopdracht in met het type compaq en zet daarbij eens vga....misschien vind je wat.

• rjongen
Het gaat inderdaad om een Compaq computer, te weten: 'Deskpro EP Series 6350/4.3 NTL'.
Ik heb inmiddels de boel nog meer verkloot door als adapter 'Super VGA' in te stellen.
Ik had toen inderdaad even de mogelijkheid betere kleuren en resolutie in te stellen, maar moest toen opnieuw opstarten.
Na de reboot kan ik niet eens meer het beeldscherm en VGA-kaart instellen, en alsnog niet de resolutie/kleur instellingen wijzigen...

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:37:
Je hebt gewoon geen driver voor je VGA kaart, en dan draait ie in standaard VGA mode.
Drivers bij compaq vinden gaat niet makkelijk.
Drivers bij Compaq graat vrij makkelijk hoor:

http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/locate/4_139.html

TS: probeer deze eens: Deskpro ATI Rage Video Drivers for Windows van de bovengenoemde site.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1