Toon posts:

Met S-video kabel wel beeld in kleur op TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba laptop met een 32mb Triden Cyber Aladdin P4 video kaart met alleen een S-VHS aansluiting.

Nu heb ik van Mycom een kabel gekocht van S-VHS naar Scart. Met deze kabel krijg ik zwart/wit beeld.

Nu heeft de TV zelf ook een S-VHS aansluiting, als ik nou een kabels S-VHS nar S-VHS koop zou ik dan wel het beeld in kleur krijgen of blijft het dan zwart wit.

Het is een JVC TV van circa 10 jaar oud maar dus met S-VHS aansluiting.

Ik heb de grote tv-out FAQ doorgelezen.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk wel.

Ik kan met mijn eigen tv op zowel de scart aansluiting als op de s-video aansluiting kleur krijgen, maar het is me een keer gebeurd dat ik vanaf de scart geen kleur kreeg. Ik heb toen de kabel in de s-video aansluiting gestopt, en toen weer terug in de scart, en kreeg toen wel kleur. Dit is me tot nu toe maar 1x gebeurd met die combinatie (PC 9600 Pro), verder niet meer. Dus wellicht dat het ergens anders aan lag.
Met mijn GF2 MX400 heb ik ook wel eens problemen gekregen, maar die heb ik later op een composiet kabel aangesloten, dus het probleem uiteraard niet meer gehad.

Heb je gecheckt of je het signaal goed hebt ingesteld? NTCS ipv PAL bijv?

[ Voor 5% gewijzigd door Iet op 04-01-2005 18:46 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Niet elke tv heeft de mogelijkheid om een s-video signaal te ontvangen via de scart plug,
dus werkt het niet goed. Ik denk dat als je de s-video kabel gewoon op de s-video plug aansluit dat het dan wel goed werkt.
Zo niet, dan is er iets mis met je video/tv-uit instellingen, zoals inderdaad de pal/ntsc instelling

Verwijderd

De meeste oude TV's met een aparte Svideo aansluiting ondersteunen geen Svideo over Scart (waardoor je dus het zwart/wit beeld hebt). Grote kans dus dat het via die aparte aansluiting wél gaat werken.

Verwijderd

Je moet zo'n verloopt stukje tussen je videokaart en die kabel stoppen. Dat heb ik ook met mijn oude tv. Niewe tv's hebbeb dat niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pal/ntsc instelling geprebeerd, geen resultaat. Ik ga wel zo''n kabeltjer kopen en het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
b3n666, wat voor verloopstukje bedoel je?

Verwijderd

Een verlooptstukje van svideo naar tulp. Dan krijg je wel beeld.

Verwijderd

Dan moet je wel het kwaliteitsverlies van Svideo > Composiet Video voor lief nemen....

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:51:
Dan moet je wel het kwaliteitsverlies van Svideo > Composiet Video voor lief nemen....
gezien het een 10 jaar oude tv is, denk ik persoonlijk niet dat dat opmerkelijk veel zal zijn.

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41
SAiKO schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:53:
[...]

gezien het een 10 jaar oude tv is, denk ik persoonlijk niet dat dat opmerkelijk veel zal zijn.
Zo slecht waren de tv's 10 jaar geleden niet hoor... en degradatie van de beeldbuis bij normaal gebruik zal ook niet significant zijn...

Iig niet significant genoeg om het grote kwaliteitsverschil tussen s-video en composite te verbloemen...
Pagina: 1