Prime95 benching ... of toch niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 22:42
Ik zat sinds vandaag weer wat te benchen en als alle kleine tests (PiFast, SiSoft Sandra en 3DMark 200x) zonder problemen worden doorlopen laat ik Prime95 er op los.

Maar nu krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/Prime.png

Het leek alsof er niks gebeurde, maar toen ik de test zelf stopzette, bleek dat hij toch wel degelijk aan het testen was. Nu vind ik het vreemd, want de tests lopen eigenlijk altijd veel sneller achter elkaar door. Na 3 uur en 26 minuten is er slechts 1 test doorlopen! Klopt dit wel ? Ik kies altijd voor de torture test en dan blend (is volgens mij de meest uitgebreide voor cpu als mem).

Het enige wat ik veranderd heb is het geheugen, ben van 512mb naar 1024mb gegaan. Zou dat de oorzaak misschien kunnen zijn? Of loopt mijn PC toch niet zo stabiel als ik zou denken ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

De oude prime gaat sneller en bij de nieuwe hangt het af van wat je kiest is dat menuutje. Ik ben zo gewend aan de oude dat ik die nieuwe maar irritant vind omdat het zo lang duurt allemaal.

• Smarron
Ok, probeer ik een oude versie eerst eens. Ik heb nu versie 23.8.1 gebruikt, volgens mij de nieuwste versie inderdaad.

• Smarron
Hmm ... Ik heb me rot lopen zoeken, maar ik kan geen oude versie vinden. Misschien iemand die hem kan mailen of hosten ?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56

Exigence

dnkroz

Ik heb even 22.12.1 voor je gezipt, die had ik nog op m´n HD staan. Ik heb het originele installatiebestand niet meer, maar dat zal wel niet zo veel uitmaken:
http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/Prime95.zip

Alstu :)

Verwijderd

Ik las toevallig ook op een forum wat over geheugen ging dat Prime een bug heeft met 1024Mb geheugen(swap file Prime-related bug) kan er alleen niks over vinden met google,iemand er wel eens van gehoord?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:59:
Ik las toevallig ook op een forum wat over geheugen ging dat Prime een bug heeft met 1024Mb geheugen(swap file Prime-related bug) kan er alleen niks over vinden met google,iemand er wel eens van gehoord?
Niets van gehoord, maar dat verklaard misschien wel waarom ie hier altijd als een gek begint te swappen na een minuutje blend test :/
(versie 23.7.1)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik vind het ook vreemd maar ik heb sinds kort ook 1024 en heeft met memtest tot 220 2-2-2-11 geen errors maar met Prime blendtest al na 1 min een error,pas op 166 2-2-2 wil blendtest draaien.
Kan wel Pifast draaien op 220 2-2-2 en heb ook nog geen blauw scherm gehad tijdens normaal gebruik(Shrink-Cubase SX-Bittorrent...).

• Smarron
Exigence schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:55:
Ik heb even 22.12.1 voor je gezipt, die had ik nog op m´n HD staan. Ik heb het originele installatiebestand niet meer, maar dat zal wel niet zo veel uitmaken:

Thnx, deze versie loopt nu al lekker door met de torture test. Wellicht loopt hij net zo stabiel als de nieuwste versie, maar voor het oog is dit wat leuker om te zien.

Wat me wel direct opvalt. De cpu-load staat direct op 100%, tussen de 300 en 600mb geheugen in gebruik. De nieuwste prime amper 10% cpu-load maar wel 1000mb geheugen in gebruik. Wellicht zijn de tests anders opgebouwd ?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 18:58
Hier had ik inderdaad ook last van.
Kon er op google niks over vinden. Ga zo dan wel die oude versie wel proberen ;)

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Exigence schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:55:

ha oke, heb deze ook van je gedownload.

Maar dit is de eerste keer dat ik prime gebruik, maar ik kan niks vinden van blend-test ofzo.
Kan iemand mij ff snel en duidelijk uitleggen wat ik precies moet doen om die tests aan de praat te krijgen?
en wat het programma precies doet??

Still King

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
nou dat heb ik dus ook en alleen met 1024MB geheugen. Met 512MB gaan de stappen in blend test stukke sneller.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je moet ook niet Blend nemen |:(
Je moet In-place large FFTs nemen. Dus de 2e van boven.
Lezen is en blijft ook een vak :) Maximum heat staat erbij, dan denk je toch, hm, laten we die eens nemen :Y)
Maar goed, heb nu ook ff de versie van Exigence gedownload, dat scheelt weer 1 stap :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Kakaroto
FnF schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:25:
Lezen is en blijft ook een vak :) Maximum heat staat erbij, dan denk je toch, hm, laten we die eens nemen :Y)
Maar goed, heb nu ook ff de versie van Exigence gedownload, dat scheelt weer 1 stap :)
Uhmz :/ Waarom moeten mensen zoals jij hierzo gelijk iemand gaan verbeteren damnz. en vooral die opmerkingen terwijl jij zelf niet echt iets interessant heb toe te voegen aan deze topic.

Waarom zou ik geen Blend nemen, er staat ook max ram tested.

Wat ik wil zeggen is dat het ook super lang duurt met BLEND TEST icm met 1024MB.

[ Voor 20% gewijzigd door Kakaroto op 07-01-2005 14:46 ]

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

FnF schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:25:
waar staat dat dan?
Ik zal wel dom zijn ofzo, maar ik kan die instellingen die jullie hier noemen helemaal niet vinden :X

Still King

• Kakaroto
Imhotep schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:50:
[...]

waar staat dat dan?
Ik zal wel dom zijn ofzo, maar ik kan die instellingen die jullie hier noemen helemaal niet vinden :X
Dan zal jij wel een ouwe versie hebben.

http://www.computerbase.d...stemueberwachung/prime95/

versie 23.8

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kakaroto schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:39:
[...]

Uhmz :/ Waarom moeten mensen zoals jij hierzo gelijk iemand gaan verbeteren damnz. en vooral die opmerkingen terwijl jij zelf niet echt iets interessant heb toe te voegen aan deze topic.

Waarom zou ik geen Blend nemen, er staat ook max ram tested.

Wat ik wil zeggen is dat het ook super lang duurt met BLEND TEST icm met 1024MB.
Waarom die opmerking? Omdat iemand hierboven het had over bijna 1GB geheugen en maar iets van 20% CPU. Hij wou CPU testen, dus ik zei dat hij dan geen Blend moet nemen.
Dus dat is zeker wel van waarde voor het topic :)
Dus ik vind dat hij eigenlijk zulke opmerkingen moet laten :P

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

nee, heb wel deze versie en die oude.
Maar ik krijg die opties nergens te zien, alleen iets waar ik prime nummer in moet vullen ofzo.
Maar het zal wel aan mij liggen denk ik 8)7

Still King

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Imhotep schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:23:
[...]

nee, heb wel deze versie en die oude.
Maar ik krijg die opties nergens te zien, alleen iets waar ik prime nummer in moet vullen ofzo.
Maar het zal wel aan mij liggen denk ik 8)7
Options->Torture Test, en dan In-Place Large FFTs selecteren.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

FnF schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:32:
[...]

Options->Torture Test, en dan In-Place Large FFTs selecteren.
:X

ik voel me ineens heel erg dom :X

Still King

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
FnF schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:57:
[...]

Waarom die opmerking? Omdat iemand hierboven het had over bijna 1GB geheugen en maar iets van 20% CPU. Hij wou CPU testen, dus ik zei dat hij dan geen Blend moet nemen.
Dus dat is zeker wel van waarde voor het topic :)
Dus ik vind dat hij eigenlijk zulke opmerkingen moet laten :P
Ik heb er ook last van dat hij soms gewoon niets doet.

De rede daar voor is dat bij blend hij ook het hele geheugen vol gooit. hij pakt dan iets minder dan je max van je ram. Alleen als je veel programma's open hebt staan gaat i dus alles naar de schijf zetten en wordt het geheel te traag.

Wat ik er aan gedaan heb is het volgende. Sluit zo veel mogelijk programma's af. Werkt het dan nog niet.

Druk dan op Costum setting. En vul bij memory usage een lager getal in. ( haal er maar iets van 20-30 mb af ) Dan werkt i wel goed :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Astennu schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:36:
[...]

Ik heb er ook last van dat hij soms gewoon niets doet.

De rede daar voor is dat bij blend hij ook het hele geheugen vol gooit. hij pakt dan iets minder dan je max van je ram. Alleen als je veel programma's open hebt staan gaat i dus alles naar de schijf zetten en wordt het geheel te traag.

Wat ik er aan gedaan heb is het volgende. Sluit zo veel mogelijk programma's af. Werkt het dan nog niet.

Druk dan op Costum setting. En vul bij memory usage een lager getal in. ( haal er maar iets van 20-30 mb af ) Dan werkt i wel goed :)
Idd, maar Blend blijft minder geschikt voor CPU testen. Omdat bij In-Place veel meer hitte onstaat, je RAM kan je wel weer testen met Memtest 86+.
Voordeel is dat als je eerst CPU test, dan weet je tenminste dat het aan je CPU ligt, en niet aan je RAM.

Verwijderd

Ik had bewust blendtest gekozen omdat deze test voornamelijk het geheugen test,voor me hele systeem neem ik normaal de torturetest van Prime95.
Had al wat gelezen over 1024Mb geheugen en swapfile en me harddsik begint inderdaad aardig te ratelen als ik de test start.

• Smarron
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:01:
Ik had bewust blendtest gekozen omdat deze test voornamelijk het geheugen test,voor me hele systeem neem ik normaal de torturetest van Prime95.
Had al wat gelezen over 1024Mb geheugen en swapfile en me harddsik begint inderdaad aardig te ratelen als ik de test start.
Was ook mijn reden om voor blend te gaan. CPU en RAM worden tegelijk getest. Dit leek me handig voor hoge fsb-speeds, maar aan de andere kant heeft FnF wel een punt.

Torture-test en dan de in place large FTT's voor cpu en memtest86 gebruiken voor het geheugen (Alhoewel ik vrij zeker ben dat GSkill op 255fsb en 2,7v eigenlijk easy kan. Beetje nutteloos om dan een blend-test te gaan doen 8)7)

Ik test wel weer met de nieuwste versie en dan puur op cpu.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

FnF schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:15:
[...]

Idd, maar Blend blijft minder geschikt voor CPU testen. Omdat bij In-Place veel meer hitte onstaat, je RAM kan je wel weer testen met Memtest 86+.
Voordeel is dat als je eerst CPU test, dan weet je tenminste dat het aan je CPU ligt, en niet aan je RAM.
ik kan bijna alle tests goed laten lopen voor een paar uur.

Maar als ik de optie doe die jij hier beschrijft dan geeft ie na 5 minuten een error.
Dit betekend dus dat ik het probleem moet zoeken in mijn CPU.

Kan het dan nut hebben om de Vcore omhoog te zetten?
dit heb ik namelijk al iets gedaan, zit nu op 1.75 (standaard is 1,5 athlon XP 1700+ @ 215x11)

Still King

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Imhotep schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:26:
[...]

ik kan bijna alle tests goed laten lopen voor een paar uur.

Maar als ik de optie doe die jij hier beschrijft dan geeft ie na 5 minuten een error.
Dit betekend dus dat ik het probleem moet zoeken in mijn CPU.

Kan het dan nut hebben om de Vcore omhoog te zetten?
dit heb ik namelijk al iets gedaan, zit nu op 1.75 (standaard is 1,5 athlon XP 1700+ @ 215x11)
Je zou eventueel je VCore nog wel wat kunnen verhoger, maar blijf wel de temps in de gaten houden. De maximale temp is iets van 80 graden. Maar ik zou hem niet hoger willen zien dan 70 Graden...

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

FnF schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:48:
[...]

Je zou eventueel je VCore nog wel wat kunnen verhoger, maar blijf wel de temps in de gaten houden. De maximale temp is iets van 80 graden. Maar ik zou hem niet hoger willen zien dan 70 Graden...
de maximale temp die nu geregistreerd word in de bios zit rond de 40-41 graden.
En mijn moederbord zit tussen de 29-31 graden.Dus dat valt nog mee.
Heb het hele systeem water gekoeld.

Still King

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Imhotep schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:28:
[...]

de maximale temp die nu geregistreerd word in de bios zit rond de 40-41 graden.
En mijn moederbord zit tussen de 29-31 graden.Dus dat valt nog mee.
Heb het hele systeem water gekoeld.
Verhogen dan :)
Mijn XP werd bijna 70 Graden, dus dat maakt niet zo veel uit :)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

FnF schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:44:
[...]

Verhogen dan :)
Mijn XP werd bijna 70 Graden, dus dat maakt niet zo veel uit :)
heb ik nu gedaan.

tot nu toe heb ik dit kunnen krijgen.
Dit is dus een XP1700+

Afbeeldingslocatie: http://www.clansites.org/~clan2b/roy/cpuz2420.JPG

het loopt alleen nog niet helemaal stabiel geloof ik

als ik de blend test laat lopen dan krijg ik 1,5 uur geen errors.
maar als ik die 2e test laat lopen dan heb ik na een aantal minuten een error.

Bij andere programma's zoals 3dmark en sisoft sandra heb ik geen problemen kunnen ontdekken tot nu toe.

PS de Vcore is al verhoogd naar 1,85 ipv 1,8 op de afbeelding.
ps2. kan ik de vcore gewoon blijven verhogen zolang de temps goed blijven? of zit er wel een limiet aan?

[ Voor 45% gewijzigd door Imhotep op 10-01-2005 22:02 ]

Still King

• Smarron
Imhotep schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:29:
[...]

heb ik nu gedaan.

tot nu toe heb ik dit kunnen krijgen.
Dit is dus een XP1700+

[afbeelding]

het loopt alleen nog niet helemaal stabiel geloof ik

als ik de blend test laat lopen dan krijg ik 1,5 uur geen errors.
maar als ik die 2e test laat lopen dan heb ik na een aantal minuten een error.

Bij andere programma's zoals 3dmark en sisoft sandra heb ik geen problemen kunnen ontdekken tot nu toe.

PS de Vcore is al verhoogd naar 1,85 ipv 1,8 op de afbeelding.
ps2. kan ik de vcore gewoon blijven verhogen zolang de temps goed blijven? of zit er wel een limiet aan?
Zolang je temps goed blijven, kan het geen kwaad nee.

Die blend test vooral je mem, daar zal dan geen probleem mee zijn, de andere 2 testen vooral cpu en die is dan idd niet stabiel. Vcore omhoog dus. :)

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

|:( |:( |:(

verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Imhotep op 19-01-2005 15:34 ]

Still King

Pagina: 1