Toon posts:

OCZ powerstream voor MSI K8T800 Master 2 FAR

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of ik de OCZ PowerStream Power Supply 600W ( http://www.ocztechnology...._powerstream_power_supply ) voeding zou kunnen aansluiten op mijn MSI K8T master 2 FAR moederbord, iemand die hier ervaring mee heeft ?

der staat in de handleiding dat ik enkel mag SSI (Server System Infrastructure) voedingen mag aansluiten. ( http://users.skynet.be/ReTyPe/power.pdf ) maar die OCZ voeding

OP http://www.power-on.com/ssi.html staat er:
Intel's Server System Infrastructure (SSI) define a set of specifications for commonly used server components such as power supplies. SSI power supply types include EPS2U, EPS1U, and EPS12V. The aim of SSI is to avoid proprietary designs and standardize server infrastructure, lowering costs and providing other benefits. View the SSI website for more information.

die EPS12V staat dus ook bij de SSI types. en die EPS12V staat ook bij de connectie opties van deze voeding: OCZ ConnectAll™ universal connector. (ATX, BTX, SATA, P4 and EPS12V) . Hoogstwaarschijnlijk zal het dus wel mogelijk zijn, maar kzou dus wel nie graag mijn server naar de zak helpen

kheb nu een Qtec 550 W Dual Fan Gold voeding en die krijgt het precies wa lastig me twee Opterons, en vier harde schijven en nog wa koelerkes ( ook de cross air flow fan )
Der is plaats in mijn Stacker Case voor nog meer harde schijven en kheb Twee SATA raid kaarten met vier aansluitingen, en kzou dus wel een tweede voeding willen, voor te kunnen uitbreiden; der is daar ook speciaal een plaats voor voorzien voor een tweede voeding

Mijn andere systeemspecs:
http://www.tweakers.net/gallery/54497/sys

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
Moet kunnen zit een atx2.0 conector op dus dan zou je wel een verloop moeten hebben van 24 naar 20 pins

What we do in life echo`s in eternity

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 20:40
een verloop stekker zit er ook bij (heb zelf een powerstream 520watt en werkt perfect)

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus wel degelijk plaats op mijn moederbord om 24 pinnen aan te sluiten (staat ook in die handleiding)

Verwijderd

het mobo (ik heb dezelfde) kan zowel 24 als 20 pins voedingen aan.
Ik heb mijne draaiend gehad op een tagan 380 (20 pins) en die deed het ook. LEt wel op dat je met dikke procs (250s oid) een zware voeding nodig hebt.
Ik heb de antec 550, die heeft wel de 24 pins aansluiting en heeft voldoende sap.
Het is belangrijk een voeding te pakken met voldoende amperes op de (ENKELE) 12V lijn, 20 amp is minimaal, voor dikke procs en een behoorlijke video kaart moet je echt kijken naar 25 amps.
Er zijn maar weinig voedingen die dit leveren.

Zie m'n specs voor meer info.

LEt ook op dat je niet de 4 pins aansluiting gebruikt bij het agp slot maar de 8 pins aansluiting elders om de 2e voedingsconnector op te zetten.
Anders zegt ie poef.

oh ja, en je weet waarschijnlijk ook dat je ecc/reg geheugen nodig hebt en dat dit mobo HEEL vervelend kan doen wat betref geheugen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
kveronderstel dat ik wel die AGP connector mag aansluiten op mijn moederbord op deze connector:
SSI 12V Power Connector: JPWR2 (Optional) : This connector is used to provide +12V power output to AGP Pro add-on card.

Oja, en dat REG ECC geheugen, natuurlijk
Kheb 2x Corsair DDR 1024MB PC400 ECC REG (CM72SD1024RLP-3200/M) (2-2-2-5)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 10:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:56:
kveronderstel dat ik wel die AGP connector mag aansluiten op mijn moederbord op deze connector:
SSI 12V Power Connector: JPWR2 (Optional) : This connector is used to provide +12V power output to AGP Pro add-on card.
Nou volgens mij mag je daar dus NIET de 4 pins stekker van je veding op aansluiten, ga even naar het nederlandse msi forum, daar staat een faq over dit mobo en ik heb het ng een paar keer in een topic aangehaald.
Oja, en dat REG ECC geheugen, natuurlijk
Kheb 2x Corsair DDR 1024MB PC400 ECC REG (CM72SD1024RLP-3200/M) (2-2-2-5)
Perfect, ik heb ook corsair, dat gaat prima...
Succes ermee.
Welke opterons ga je draaien?

Verwijderd

Topicstarter
wel dat staat toch al in mijn systeemspecs ook

2x Opteron 248, en die draaien al een tijdje hoor

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
oja, nog een klein vraagske, hoe zit het eigenlijk met die audio connector om op een pci opening te vijzen ?? kan dat 5.1 surround geluid geven

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 10:55 ]

Verwijderd

geen idee, volgens mij niet, want er zitten maar 3 aansluitingen op, audio in, audio out en nog iets.
Ik heb er een 2.0 setje aan hangen en dat werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen is er ook een draadje op het dutch msi forum:

http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=1131.0

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
ReTyPe,

Sorry voor dit offtopic maar je hebt geen openbaar emailadres, maar zou je me ff willen mailen?

π MW finishers

Pagina: 1