[2000/XP]Portable installeren zonder cdrom

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Iedereen zal wel gelijk denken, gebruik de search engine. Maar dat heb ik al gedaan.

Ik wil mijn portable instalaren, maar tot op heden werkt dat niet. Ik heb geen cdrom speler en heb ook geen bootable netwerk card. Wat ik tot op heden heb geprobeerd:

1 actieve primaire partitie, en 1 tweede logische partie. De I386 van Win2000 gekopieerd. Sys C: uitgevoerd. D:/i386/winnt.exe uitgevoerd. Zonder Smart drive. Na de eerste reboot, NTLDR is missing. Okee andere manier. 1 partitie primair en actief. I386 ernaar gekopieerd. Sys C:/ weer uitgevoerd. Installen, na de eerste reboor: Press enter to install......., druk op enter. Dan komt de error Can not find temporary installation files.

Toen de hoop opgegeven voor een "echte" instalatie. Via Virtual machine, een win2000 basis instalatie aangemaakt. Deze via ghost overgezet. WIl niet booten.

Ben nu weer bezig op de eerste manier met het instaleren, maar dan krijg ik alleen maar weer NTLDR is missing.

Instalatie via netwerkboot gaat dus niet, omdat er geen bootrom op zit.
Kan iemand mij weer een beetje op weg helpen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier weinig ervaring mee, maar wat vraagjes die bij me opreizen zijn ten eerste: Hoe krijg je dan de I386 op de pc. Gebruik je daar het netwerk voor?

En maak je die partities FAT32 of NTFS? In je tweede geval klinkt het als NTFS. Je zou FAT32 kunnen proberen.

Probeer anders om twee primaire partities te maken ipv 1 primaire en een logische.

Koop al mijn ads!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maak een USB memorystick bootable en zet daar je installdir op :)

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem ,alleen geen laptop maar z'n I-paq (desktop).
En usb-stick heb ik niet...
Zal het is proberen met fat32

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb mijn portable iig geinstalleerd gekregen. Maar niet met windows 2000, maar windows XP.
Alle partities waren ten alle tijde Fat32, aangemaakt onder DOS. De I386 dir overgezet op de harddisk in een ander werkstation. Werk op TD, dus daar zaten de problemen niet. Harddisk weer bootable gemaakt met sys c:.

En voila, een instalatie die wel doorloopt.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 23:39
Daarna kun je met "convert drive: /fs:ntfs" de drives omzetten naat NTFS.

Je had ook de diskette versie kunnen downloaden vanaf de mS site of eventje een CD-rom drive kunnen aansluiten(zijn tenminste de normale methodes)

[ Voor 54% gewijzigd door FireWood op 05-01-2005 20:30 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42
Om van je netwerkkaart te booten heb je geen bootrom nodig op je nic.
Je kan gewoon dmv een floppy of hdd een nic aansturen onder dos.
Vanuit daar kan je dan b.v. een share aanspreken, of een ghost image.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1