Toon posts:

FreeBSD met Bridging en Routed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Situatie

Allereerst mijn situatie schets;

Internet verbinding met 2x C-klasse. (Internet ip-adressen!!!)

Deel 1 wordt direct afgeleverd op het lan achter de router, hier staat 1 hub.
Dit segment neem ik als voorbeeld 192.168.0.x voor.

Deel 2 wordt in de router opgedeeld in 4 klasses. als voorbeeld 192.168.1.x
  • Deel A wordt direct afgeleverd op het LAN. Dus ook op de hub. Dee
  • Deel B wordt gebruikt voor anologe / isdn inbelvoorziening
  • Deel C wordt gebruikt voor een gerouteerd netwerk. Om deze te kunnen gebruiken zit er een 2de router achter met adres 192.168.0.2 die alle pakketen doorgestuurd krijgt vanuit de cisco.
  • Deel D wordt niet gebruikt.
Om alle servers achter subnet A te beveiligen wordt gebruik gemaakt van een FreeBSD Bridging Firewall. Hier staat een ruleset van 200 regels om alles te beveiligen.

Om alle klanten achter het gerouteerde subnet B te beveiligen wordt gebruik gemaakt van een FreeBSD Firewall met Router functie aan. Hier staat 10 regels om alles te beveiligen.

Probleem

Nou is het probleem als volgt, wanneer ik een machine inricht met 3 netwerkkaarten (Wan / Lan /intranet) hangt de FreeBSD server zichzelf op. Het lijkt erop alsof er een conflict ontstaat in zijn afhandeling van pakketen.
Ik kan er alleen nergens iets over terug vinden, het lijkt er dus ook op alsof het een instelling is die ik verkeerd zet.

Via de search kom ik alleen achter oplossingen met router functie OF met bridge functie. Nergens kom ik een combinatie tegen van deze twee.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn optie`s en info die ik ben vergeten:

FreeBSD 5.3-Release

in de rc.conf hebben de interfaces de volgende adressen
WAN xl0 192.168.0.2
LAN xl1 geen ip
intranet xl2 192.168.1.129 (netmask 255.255.255.192)

gateway_enable="YES"

in de sysctl.conf staan de xl0 en xl1 in bridging mode.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

je kunt blijkbaar in FreeBSD niet hetzelfde subnet voor meer dan 1 NIC gebruiken had er ook problemen mee...

Als in, ik weet niet of dat misschien het probleem is maar kan ook niet achterhalen uit jou verhaal of dat niet het geval is...

[ Voor 39% gewijzigd door jopiek op 04-01-2005 20:36 . Reden: typo en aanvulling ]

Cogito Ergo Credo