[PHP] PEAR Redeclare class probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo iedereen,

Ik gebruik een pear package om xml te schrijven vanuit een array
http://pear.php.net/package/XML_Serializer

Als ik eenmaal geschreven heb en ik wil nog een keer schrijven krijg ik id

Fatal error: Cannot redeclare class pear in /home/atze/public_html/v4/PEAR.php on line 86

op lijn 86 staat

class PEAR {
"niet echt belangrijke code"

heeft iemand een idee. Misschien moet ik eerst de class PEAR weer opheffen ofzo, maar heb geen idee hoe dat moet.

mvg
Atze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Waarom wil jij een class PEAR maken ??
Die moet je helemaal niet willen overschrijven, hooguit willen extenden.

En als je een andere pear-versie wilt gebruiken dan die standaard met php meegeleverd is, zal je je include_path (al in een .htaccess gok ik) moeten aanpassen.

[ Voor 43% gewijzigd door ACM op 04-01-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:54
Hier mist natuurlijk de code waar de Pear database wordt aangemaakt in zijn eigen code. Hoe maakt jij gebruik van die PEAR classe??

Ik was ff opzoek naar een antwoordt omtrendt 'redeclare class' in combi met 'pear', maar komt er op neer dat de classe PEAR opnieuwe word geinclude(), terwijl die al eens eerder is geinclude. Als je eenmaal require_once(PEAR.php); doet bijvoorbeeld dan kun je daarna gewoon tig nieuwe PEAR databases aanmaken. Maar zonder jouw code kan ik niet zien of je die PEAR classe opnieuw include(opnieuw inlaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Dankje voor de reacties. Ik heb even de Serializer.php en de Unserializer.php door gespit en heb de include en require veranderd in include_once en require_once. Het werk nu perfect.

mvg
Atze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
ACM schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:27:
Waarom wil jij een class PEAR maken ??
Die moet je helemaal niet willen overschrijven, hooguit willen extenden.

En als je een andere pear-versie wilt gebruiken dan die standaard met php meegeleverd is, zal je je include_path (al in een .htaccess gok ik) moeten aanpassen.
Waarschijnlijk was het bij hem niet meegeleverd en heeft hij de PEAR.php en XML_Serializer.php gewoon in zijn documentroot gezet.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
dingstje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:02:
[...]

Waarschijnlijk was het bij hem niet meegeleverd en heeft hij de PEAR.php en XML_Serializer.php gewoon in zijn documentroot gezet.
idd dat klopt.
Pagina: 1