Slecht geluid dvd

Pagina: 1
Acties:

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een probleem. Wanneer ik DVDs kijk op mijn computer, is het geluid erg slecht. Tenminste, de verdeling. Ik hoor de achtergrond geluiden haarscherp, echt geweldig. Het probleem is echter dat ik nu de stemmen van de acteurs totaal niet hoor.
Ik heb een Creative Audigy ZS2, icm met een 5.1 setje. Heeft iemand al eens meer dat probleem gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

MueR

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55

Flotter

Pelipper!

Werkt je centerspeaker wel goed? Daar zouden de stemmen naar moeten worden gestuurd namelijk.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• MueR

MueR

is niet lief

Topicstarter
Die werkt gewoon. Hetzelfde probleem heb ik namelijk ook met mn Zalman 5.1 koptelefoon.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 09:38
MueR schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:20:
Hey,

Ik zit met een probleem. Wanneer ik DVDs kijk op mijn computer, is het geluid erg slecht. Tenminste, de verdeling. Ik hoor de achtergrond geluiden haarscherp, echt geweldig. Het probleem is echter dat ik nu de stemmen van de acteurs totaal niet hoor.
Ik heb een Creative Audigy ZS2, icm met een 5.1 setje. Heeft iemand al eens meer dat probleem gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

MueR
Had pcies hetzelfde met een dvd pas geleden en ik zou ook geen idee hebben wat het kan zijn. Actie hoor je keihard en de stemmen nauwelijks. Zal wel de zoveeltste bug zijn in de drivers van creative.

• MueR

MueR

is niet lief

Topicstarter
Hoe heb je dit opgelost dan? Een maat van me heeft namelijk dezelfde kaart, maar hij heeft nergens last van

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Staat het volume van je center niet wat laag toevallig?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:35
wel je drivers ingesteld op 5.1 en niet perongeluk op 6/7.1?

LinkedIn
BlackIntel

• sjekneck
Mischien beter nog welke software gebruik je om je dvd's af te spelen? Ik gebruikte de meegeleverde software van MSI die bij me mobo zat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij een audigy krijg je een hele zut aan software bijgeleverd. Niet allemaal even nuttig, maar behalve de drivers is er 1 stukje wel aan te raden: De geluidskalibratie software. Daarme kun je je speakers afzonderlijk afregelen voor de plaats waar ze staan :) Scheelt iig een heel stuk in de geluidsbeleving.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 12:23
Hmm, das een bug die ik zo nu en dan ook heb... Bij mij is het alleen het geval als ik de CMMS 2 aan heb staan. Dus gewoon de cmms uitschakelen, en opnieuw opstarten als dat het niet verhelpt. Of anders even kijken bij de cmms of de slider niet helemaal op rear staat. Deze moet nl. in het midden staan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• sjekneck
The_Eagle schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:58:
Bij een audigy krijg je een hele zut aan software bijgeleverd. Niet allemaal even nuttig, maar behalve de drivers is er 1 stukje wel aan te raden: De geluidskalibratie software. Daarme kun je je speakers afzonderlijk afregelen voor de plaats waar ze staan :) Scheelt iig een heel stuk in de geluidsbeleving.
Kalibratie helpt geen reet. Nogmaals het is niet mijn probleem maar heb het wel als ik dvd op me pc kijk. De centerspeaker staat bij mij goed. Games werken en muziek gaat net zo hard via de center als ik hem daarop instel.
Pagina: 1