Toon posts:

bind9 zoneedit eigen domeinnaam hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een domeinnaam geregistreerd, nu zou ik graag willen dat ik dit domein op mijn eigen server laat draaien... Ik heb zeer veel documentatie al gelezen maar het blijft me nog een beetje onduidelijk. Kan iemand mij precies uitleggen hoe het hosten van een website op een eigen server in zijn werk gaat? Dit icm bind9 en zoneedit (ik draai mijn eigen DNS-server al).

Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je maakt een A record naar je eigen IP.
Op je server installeer je een HTTP server, bijvoorbeeld Apache en je server is bereikbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:59:
Je maakt een A record naar je eigen IP.
Op je server installeer je een HTTP server, bijvoorbeeld Apache en je server is bereikbaar :)
ja apache enzo heb ik ook al draaien... Maar snap nog niet precies hoe het in zijn werk gaat met bind9 en zoneedit, ik wil zelf primary zijn en zoneedit slave, is dit mogelijk? En waar moet ik nog meer op letten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nu zoneedit als slave ingesteld en als master-ip de ip van de server gegeven.... deze melding staat wel in beeld:

code:
1
2
Warning: Please tell the registrar where you purchased 'my-docs.nl' to
change the nameservers to ns13.zoneedit.com and ns17.zoneedit.com.

Verwijderd

Dat je topic in NOS gesloten is betekent niet dat je hier opnieuw mag proberen :?

Neem Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens aandachtig door over de op dit forum geldende regels.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.