Toon posts:

Laptop, upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een Acer TM4001LMi en wilde deze eigenlijk wel weer eens upgraden.
Alleen het probleem ik dat ik niet bekend ben met laptops qua inhoud. Ik zou niet goed weten wat ik zou moeten kopen, en hoe ik het inde laptop in moet bouwen.

Intel Mobile Pentium Centrino 1.5GHz (Dothan715/2MB)
Microsoft Windows XP Home
15"TFT
512MB DDR RAM (2x256)
60GB HDD
Dual DVD-RW
Lit-Ion battery
56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g
ATI 9700 64MB

Heeft iemand misschien een manuel of hier wel verstand van... Zeg dan graag wat ik hieraan kan veranderen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:46

Duinkonijn

Huh?

enige wat je eigelijk kan uitbreiden is.

de hardeschijf en het geheugen.

Cpu zit meestal vast gesoldeerd..
dvd speler is niet intressant om te uittebreiden.

[ Voor 38% gewijzigd door Duinkonijn op 04-01-2005 19:54 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Alleen HDD(2.5") & MEM (SoDiMM)
Intel Mobile Pentium Centrino 1.5GHz (Dothan715/2MB)
Intel Pentium M dus ;)
Centrino = Pentium M + Intel 855 Chipset + Intel PRO/Wireless 2100 (802.11b) of Intel PRO/Wireless 2200BG (802.11b/g) netwerkkaart.

[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 04-01-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartstikke bedankt. Denk dat ik er dan wel een 1024Mb van ga maken... 60 Gb is voor nu nog wel genoeg, maar ik ben blij dat dat ook nog verandert kan worden.
Nu vraag ik me alleen af... Mijn laptop wordt altijd zo stront heet. En dan hoor ik mijn fan wel aan gaan soms, als hij echt door mijn bureau heen begint te branden... maar ik vroeg me af of ik misschien die fan kon regelen. Desnoods de "min temp" van dat ding dat het meet veranderen naar een stuk lager.
Verder nog een misschien stomme vraag... zijn er ergens in nederland nog normale standaart externe DVD spelers te koop?? Onder de 120 euro. Ik kan alleen maar branders vinden en die heb ik niet nodig... Die heb ik al. gewone die ik kan vinden zijn dan weer van die slimline serie van freecrom volgens mij.
Iedereen met een idee... of over die fan... dan wel over die DVD... typ wat er in je op komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Je opent het topic op 'n toon van "ik heb geld over en weet niet wat ik ermee moet doen ... dus ga ik m'n 'oude' laptop maar upgraden" (no flame intended ;)).

Ik zou hier niks aan upgraden ... nu nog niet tenminste! Deze laptop is nog steeds te koop in exact dezelfde configuratie. 't Ligt een beetje aan je eisen, maar als je dan echt iets moet doen kun je 't geheugen uitbreiden.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 14-01-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In de laptop kan je niet meer veranderen dan wat meer geheugen (2x 512) en een grotere harde schijf (de 60GB vervangen door een 80GB)

Je zou wel wat dingen er omheen kunnen kopen, zoals een speakersetje (moet denk ik wel een 2.0 zijn) of een externe harde schijf.

En de koeling? nieuws: Extra schootkoeling voor laptops getest

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik heb ook een acer laptop en ik heb gehoord dat de meeste laptops van acer gloeiend heet worden. ik denk niet dat je die fan kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een centrino, dus ik denk dat je de processor wel degelijk ook kan upgraden. Wel wat duur.... Voor m'n Asus M6N heb ik daar wel een manual voor, niet voor de acer.
Heb je intel speedstep wel geinstalleerd? Kan je de snelheid mee regelen, en dus ook de temp van je processor.
Pagina: 1