Toon posts:

Beste OS voor DivXbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een DivXbox maken maar weet niet goed welke software erop moet. Ik heb al gezocht en ben deze proggjes tegengekomen:

- GeeXbox
- MythTV
- Freevo
- Movix

Ik zou graag het programma willen instaleren dat het makkelijkste werkt, en liefst met afstandbediening. Zou het mogelijk zijn een programma te instaleren waarvoor je geen muis of keyboard meer nodig hebt maar alles met afstandsbediening kan doen?

Al die programma's dat ik zojuist heb opgenoemd zijn allemaal linux-based programma's. Zou ik bevoorbeeld Damn Small Linux kunnen instaleren en dan daarop één van deze programma's instaleren? Want het moet niets anders kunnen als één van deze programma's draaien.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
MoviX IS een OS. Dus niet te installeren OP een OS ( of je moet VMware leuk vinden :P ).

Ik zelf heb een paar keer movix geprobeerd en ben er wel over te spreken. Kan je gewoon op een USB pen zetten en van booten. (hoef je niet een harde schijf te hebben, kan je alles ook over het netwerk draaien enzo.)
REMOTES
Starting from v0.3.0 MoviX2 supports remote controllers!!! Well, to be exact, for the moment it supports only one model: the remote bundled with the Hauppauge WinTV card (yes, it is the one I have at home ;-) It works great and I hope this will be only the first of a long series of supported models, but to do this I need a lot of support from you! If you are a lirc expert and are willing to help, please send me a note!

Verder zijn er uitgebreide installatie manuals op de site te vinden. (heb zelf tot op heden alleen een paar bootable DVD'tjes gemaakt om te testen)

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-01-2005 16:26 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

kijk ook eens naar dit topic:
Home Cinema PC bouwen

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al veel aan Movix gedacht, maar heeft dat support voor een LCD schermpje via seriele poort of USB, en support voor afstandsbediening? Of moet je nog steeds toetsenbord en muis gebruiken?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niet of IRda goed werkt met Movix of Geexbox, maar beide OS'en zijn erg makkelijk en onderhoudsvriendelijk. Bij nieuwe fratsen jas je gewoon een nieuwe distro op een cd'tje of op je HD ;) Echter, als je meer wil dan alleen eens een DVD of DivX cd kijken, moet je wellicht een distro pakken met wat meer 'normale' hardware herkenning en netwerkmogelijkheden.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Muis werkt in ieder geval niet met MythTV, iets waar ik achter kwam na uren gekloot te hebben om MythTV te laten draaien.... en vervolgens mijn touchscreen het er niet op deed (touch is zelfde als mouseclick)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil tss Movix en Movix² ?

MoviX2:same as MoviX, but it makes use of X and makes use of the nice MPlayer GUI.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil? Beter of? :?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:55:
Wat is eigenlijk het verschil tss Movix en Movix² ?

MoviX2:same as MoviX, but it makes use of X and makes use of the nice MPlayer GUI.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil? Beter of? :?
Nou ja, eigenlijk precies wat er staat: MoviX2 maakt gebruik van een X-Windowing Server (XFree86) en heeft daardoor net wat meer features dan de console movix :)
Daartegenover staat dat Movix2 meer ruimte inneemt dan zijn broertje.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:

- movix-0.8.3-iso.zip
- Movix-0.8.3_Setup.exe

gedownload. Ik heb de setup eens gerund, en ik heb al ontdekt hoe ik het op een bootable CD moet zetten, en dat lukt ook, Movix start enzo, ik krijg menu te zien. Maar dat is het ook.

Er staan een paar media files op de CD maar die wilt hij precies niet weergeven. Waarschijnlijk moeten er nog codecs op de cd staan, maar ik zou niet weten waar je die codex moet gaan halen enzo, ik kan toch moeilijk gewoon Xvidzoveel.exe op de CD mee branden? En langs netwerk files zoeken doet hij precies ook niet.

VCD afspelen doet hij wel

EDIT: Hij speelt dus wel Xvid af, ik steek er een Xvid film in dat op CD staat en hij speelt hem mooi af. Ik wel nog paar vraagjes:

Kan ik daar nu ergens een lcd-scherm of afstandsbediening mee aansturen? Want het moet eigenlijk een mooie/compacte/handige DivXbox worden. (Weldra een CIP topic ;))

Iemand misschien nog tips? Alvast bedankt :)

PS: heb TV-out nog niet geprobeerd, ook steekt er nog geen audio kaart in, ondertitels heb ik ook nog niet geprobeerd

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 17:43 ]

Verwijderd

Wat dacht je gewoon van een gemodde xbox met XBMC (www.xboxmediacenter.com). Is zeer makkelijk te installeren en te configureren. Het ondersteund de xbox afstandsbediening en ook LCD schermpjes. Feitelijk alles wat je wilt op een zo makkelijk mogelijke manier.

Ik heb het nu al ongeveer anderhalf jaar en ben er zeer tevreden over. Mocht je dus het geld ervoor over hebben dan raad ik je dit aan. Zeker ook met het oog op updates (die ja altijd houd met al die verschillende codecs) is het een practische oplossing.

Het is welliswaar niet een linux bak maar de software is opensource en deels gebaseerd op mplayer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 20:23 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Ik heb al iets teveel dat gepromoot, dorste er niet over te beginnen :Y)

[rml][ xbox] Xbox media center - Deel II[/rml] kan je even rondsnuffelen over wat het inhoud.

Degelijke MPEG4 Player gezocht zo'n soortgelijk topic
Pagina: 1