[Ervaringen] Provider stoot diensten af aan Fiberworld

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:13
Ik heb al een aantal topics voorbij zien komen over dat bijv. Eweka en DutchDSL gaan migreren naar fiberworld.
Nu heeft mijn relatief kleine provider ook besloten dit te doen.

Nu ben ik wel benieuwd naar de ervaringen met ADSL van Fiberworld.
Tot het einde van ons contract hebben we de voorwaarden van de oude provider, maar indien je niet opzegt krijg je bij verlenging automatisch de voorwaarden van Fiberworld.
  • Op hun website staat bij datalimiet "nee",
    dit betekent waarschijnlijk dat ze een FUP hanteren, zijn ze hier streng in?
  • Nieuwsserver, wat valt daar van te verwachten? En is deze enkel text of ook binaries?
  • Hoe is de bereikbaarheid van de helpdesk ?
Op hun website staat ook :

"Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk."
Is dat nieuw?

Ook ben ik wel benieuwd hoe 'soepel' de overgang gaat verlopen, volgens mijn oude provider blijft alles hetzelfde.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-02 13:43
P-ter schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:56:
"Bij beëindiging van het abonnement wordt een bedrag van € 77,35 berekend, als zijnde ontkoppelingskosten van het BBned netwerk."
Is dat nieuw?
Dit is zeker niet nieuw nee, doen veel providers...
Ik hoor alleen niet zo'n positieve verhalen over dat FiberWorld... Ik zit nu bij DutchWeb, en dat gaat dus ook op de fles... Ik ga wel ergens anders kijken, iig GEEN FiberWorld

• P-ter
Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Ik hoor alleen niet zo'n positieve verhalen over dat FiberWorld... Ik zit nu bij DutchWeb, en dat gaat dus ook op de fles... Ik ga wel ergens anders kijken, iig GEEN FiberWorld
We hebben in ons geval geen keus, tot het einde van het contract (plus minus een half jaar nog) zitten we bij fiberworld.
Vandaar ook dat ik wel benieuwd ben wat er dan zo slecht is?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
Volgens mij kan je je verbinding nu gewoon opzeggen hoor. Er is namelijk een eenzijdige verandering...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• P-ter
MagicTempest schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:47:
Volgens mij kan je je verbinding nu gewoon opzeggen hoor. Er is namelijk een eenzijdige verandering...
Nee dit kan niet:

"Tot het einde van ons contract hebben we de voorwaarden van de oude provider, maar indien je niet opzegt krijg je bij verlenging automatisch de voorwaarden van Fiberworld."

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op www.dwsgebruikers.com is er ook een hele aparte discussie over het juridische gedeelte. Je bent namelijk niet gebonden om bij hun je contract uit te dienen en dit is uitgezocht ook.

Verwijderd

Ah de bekende vraag.

Ik heb vanaf 1-november-2004 geen provider meer. Ik ben niet akkoord gegaan met de overname en zeker niet met de av van fiberworld. Dus zit ik nu nog steeds bij Eweka schijnbaar, die schrijven echter geen geld meer af. Fiberworld heeft dat 1x geprobeerd en heb meteen de boel gestorneerd.

Binnenkort nogmaals contact opnemen met eweka, maar die geven niet thuis, zelfs na 2x een schrijven.

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Zoveel scheelt het niet, beiden zijn eigendom van DISeurope. De leuke BV waar ook Internet Online e.d. in zitten van Dhr Dijkstra...

• P-ter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Zoveel scheelt het niet, beiden zijn eigendom van DISeurope. De leuke BV waar ook Internet Online e.d. in zitten van Dhr Dijkstra...
Is trouwens een aardige man, 1 keer gesproken in Telecity 2.
Maar wel puur zakelijk ingesteld, ik denk terug aan bijv. cybercomm :|

Ik zal eens de brief inscannen welke ik van mijn provider heb gekregen, ik ben wel benieuwd of ik nu wel of niet per direct over kan stappen.

Verwijderd

Ik zal me verder niet uitlaten over Harry, er is genoeg te vinden. Mocht je mijn verhaal lezen, kijk dan eens op www.webhostingtalk.nl + een partij andere verhalen.

• P-ter
Hieronder de brief die mijn provider me stuurde:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinegamez.nl/provider.jpg

Denk niet dat ik er onderuit kom.

Naam van de provider en persoonlijke gegevens even weggehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door P-ter op 04-01-2005 20:36 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

P-ter, nu ben ik toch erg benieuwd bij welke provider je nu zit en waar wij dit nu mogen weten?

• P-ter
Ik ben/was abonnee bij M J Internet B.V., kleine provider hier in het noorden.
Ik had de namen even verwijderd, omdat ze anders kunnen vragen waarom ik het publiceer :)

Ik ken de mensen daar ook persoonlijk, niet bij fiberworld maar bij MJ, en ze weten zelf ook nog niet precies hoe het gaat lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door P-ter op 04-01-2005 21:10 ]

• P-ter
Ik heb vandaag post ontvangen van Fiberworld, met daarbij een verklaring die ze graag ondertekend zien met antwoordenveloppe.

Ten eerste ondertekenen we hem nog niet omdat er een verkeerde abonnementsvorm op aangegeven staat;
Ten tweede lijkt mij dit een kans om onder fiberworld uit te kunnen komen.

Daar ik nog geen ervaringen in dit topic heb gezien twijfel ik daar nog over, ook vraag ik me af wat er gebeuren gaat als ik niet akkoord ga met de contractsoverdracht naar fiberworld.

Oh, en ik weet dat dit twee reply's van mezelf achter elkaar zijn, maar gezien de tijd (twee dagen) die er tussen zit lijkt me dit geen probleem.

Verwijderd

@P-ter: Fiberworld heeft een hoop resellers die onder white label (onder hun eigen naam) ADSL verkopen. De kans is aanwezig dat je bij zo'n kleine provider allang internet via Fiberworld maar dat je daar geen weet van hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 14:45 ]

• P-ter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:45:
@P-ter: Fiberworld heeft een hoop resellers die onder white label (onder hun eigen naam) ADSL verkopen. De kans is aanwezig dat je bij zo'n kleine provider allang internet via Fiberworld maar dat je daar geen weet van hebt :)
Ik weet echter honderd procent zeker dat het bij mijn vorige provider niet het geval is geweest, ik heb daar 1 1/2 jaar zelf gewerkt.
En o.a. het begin van hun ADSL diensten meegemaakt.

Ze waren zelf Mach partner bij BBned, en kregen daardoor ook allerlei gadgets van BBned :9~ .

Verwijderd

P-ter schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:14:
[...]

Nee dit kan niet:

"Tot het einde van ons contract hebben we de voorwaarden van de oude provider, maar indien je niet opzegt krijg je bij verlenging automatisch de voorwaarden van Fiberworld."
Tuurlijk kan dat wel :) Jij hebt betaald en gekozen voor je huidige provider, niet voor Fiberworld. Dat is alsof ik een auto van merk A koop, maar merk B geleverd krijg .. ja maar meneer, ze hebben allebei een versnellingspook.

En prachtig die voorwaarden, maar veel mensen laten zich nog steeds finaal die voorwaarden door de neus boren. Zelfde in de Chello thread, iedereen in paniek, voorwaarden zijn veranderd. Ik heb dan ook zoiets van "ja dus, ik heb nog niets gezien of getekend?". Je zet niet voor niets handtekeningen onder overeenkomsten op het moment dat je ze afsluit. Dat er vervolgens eenzijdig een wijziging in de dienstverlening wordt gedaan is heel leuk, maar daar heb jij niet voor gekozen. Daar veranderd geen enkel ongetekend papiertje iets aan, en al helemaal niet per email.

• P-ter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:00:
[...]
en al helemaal niet per email.
Ze sturen het nog netjes bij post hier naar toe :)

Maar waar ik dus benieuwd naar ben is wat er gaat gebeuren als ik niet teken voor de overname van het contract door fiberworld.
Houden ze dan niet de datafrequentie van de telefoonlijn vast, zodat ik geen andere ADSL aanbieder kan kiezen?

Kabel is hier geen optie, want dan komen de kosten van UPC televisie er weer bij, en dat terwijl we al een tijdje blij zijn met schoteltelevisie

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Kan Fiberworld de eerste 2 weken van januari incasseren voor Dutchweb? Dat doen ze namelijk. Mag dat?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Pagina: 1