Ik heb op dit moment een 2de pc staan waar een maat van me vaak op speelt.
specs zijn als volgt:
Intel 810 mobo
512 Mb pc133 (810 chipset beperking, woei go intel
)
Leadtek gf3ti200
1,1 ghz Celeron tualatin @ 1,3 ghz
40 gb harddisk.
nu heb ik hier nog één of ander gaar amd bord liggen met een duron 1 ghz.
Zal dit nou sneller draaien ? want ik merk dat bij DoW of LOTR BFME (dawn of war, battle for middle earth) het begint te zuigen, en dan maakt de resolutie nog niet eens wat uit. Waarsch zit de processor aan zijn max.
Een tualatin heeft dan wel meer cache maar is een duron 1 ghz nou sneller voor spellen. Of is het een optie voor een paar euro ergens een athlon xp2000 oid. op de kop te tikken ?
waarsch. kan er op dat amd moederbord wel meer geheugen (pc133) want die 512 begint ook te zuigen.
Ik zou dan alleen het mobo + proc vervangen, die gf3ti200 blijft er dus in, zou goed moeten werken speelde op me xp2500+ ook goed.
beide mobo's hebben agp 4x
specs zijn als volgt:
Intel 810 mobo
512 Mb pc133 (810 chipset beperking, woei go intel
Leadtek gf3ti200
1,1 ghz Celeron tualatin @ 1,3 ghz
40 gb harddisk.
nu heb ik hier nog één of ander gaar amd bord liggen met een duron 1 ghz.
Zal dit nou sneller draaien ? want ik merk dat bij DoW of LOTR BFME (dawn of war, battle for middle earth) het begint te zuigen, en dan maakt de resolutie nog niet eens wat uit. Waarsch zit de processor aan zijn max.
Een tualatin heeft dan wel meer cache maar is een duron 1 ghz nou sneller voor spellen. Of is het een optie voor een paar euro ergens een athlon xp2000 oid. op de kop te tikken ?
waarsch. kan er op dat amd moederbord wel meer geheugen (pc133) want die 512 begint ook te zuigen.
Ik zou dan alleen het mobo + proc vervangen, die gf3ti200 blijft er dus in, zou goed moeten werken speelde op me xp2500+ ook goed.
beide mobo's hebben agp 4x
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 04-01-2005 15:34 . Reden: info update ]