Spellen welke processor

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb op dit moment een 2de pc staan waar een maat van me vaak op speelt.
specs zijn als volgt:

Intel 810 mobo
512 Mb pc133 (810 chipset beperking, woei go intel ;( )
Leadtek gf3ti200
1,1 ghz Celeron tualatin @ 1,3 ghz
40 gb harddisk.

nu heb ik hier nog één of ander gaar amd bord liggen met een duron 1 ghz.

Zal dit nou sneller draaien ? want ik merk dat bij DoW of LOTR BFME (dawn of war, battle for middle earth) het begint te zuigen, en dan maakt de resolutie nog niet eens wat uit. Waarsch zit de processor aan zijn max.

Een tualatin heeft dan wel meer cache maar is een duron 1 ghz nou sneller voor spellen. Of is het een optie voor een paar euro ergens een athlon xp2000 oid. op de kop te tikken ?

waarsch. kan er op dat amd moederbord wel meer geheugen (pc133) want die 512 begint ook te zuigen.

Ik zou dan alleen het mobo + proc vervangen, die gf3ti200 blijft er dus in, zou goed moeten werken speelde op me xp2500+ ook goed.
beide mobo's hebben agp 4x

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 04-01-2005 15:34 . Reden: info update ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik vermoed niet dat die duron sneller zal zijn. Overigens kun je zulk soort dingen makkelijk zelf op zoeken op bijvoorbeeld Tom's Hardware. Er is hier op GoT zelfs een topic 'Wat kan ik hier het beste aan upgraden'!
Het best kun je een heel nieuwe proc/mobo/geheugen/videokaart-combi aanschaffen vermoed ik, want het is allemaal een beetje outdated wat je nu hebt.
Probeer voortaan zelf eerst iets uit te zoeken!

edit:
oa. linkje toegevoegd

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 04-01-2005 15:40 ]

Rail Away!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22
Op alle punten is het gewoon geen snelheids wonder meer. Met de hoeveelheid geheugen zit het overigens prima, het is alleen slechts PC133. Die Duron gaat je niet helpen.

Ik dnek dat een upgrade alleen zin heeft als je mobo+mem+cpu+videokaart vervangt. Moderne cpu's (Athlon XP of P4) hebben in combinatie met PC133 geen zin. Dan zul je dus automatisch ook een ander mobo en ander geheugen moeten kopen. Deze videokaart is opzich netjes, maar ik denk dat een snelere cpu alleen niet zo heel veel zal uithalen.

Wil je in 1 keer upgraden, doe dat dan. Wil je dat niet, dan eerst cpu+mem+mobo (kan nou eenmaal niet los) en daarna een nieuwe videokaart.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Viper®
  • Niet online
Ik snap dat er een topic is over wat kan ik hier beter aan upgrade, maar dat is over het algemeen voor een nieuwe pc upgrade of wat nieuwere hardware.

Ik heb hier in totaal 4 computers staan waarvan er 1 een systeem is waar ik op game:
XP2500+ 1024 ddr380

verder heb ik een nieuwsserver dat is een 1 ghz celeron met 1,2 gb pc133.

ik probeer alleen van wat oude dingen een zo goed mogelijk systeem in elkaar te zetten, upgraden is leuk maar zoals al gezegd dan zit je aan een mobo/proc/geheugen/voeding upgrade

en veel snelheid haal je er dan nog niet uit totdat je de videokaart upgrade, of de 40 gb 5400 rpm schijf :X

Het is een computer die totaal niet gebruikt wordt door mij afgezien van een ftp servertje of wat downloads, ik vind het dan ook zonde om voor 200/250 euro het zaakje te upgraden.

zou pc133 vs ddr zoveel snelheids verschil hebben dan, ik dacht eigenlijk dat dat nog niet eens zo veel uitmaakte. Als ik er nou een xp1800+ oid inzet zou dat voor spellen dan weinig uitmaken :{

• Viper®
  • Niet online
Net tomshardware bekeken en er was een 1300 duron vs 1300 celeron (tualatin) topic

duron heeft bij elke game test hogere scores, dus dat wordt ombouwen vandaag. Ik had al een vermoeden, bijkomend voordeel is dat ik er direct 768 mb geheugen in kan proppen, liefst op zelfs 140 mhz. Net gekeken en bij de celeron was het zelfs pc100 (fsb 120) -> 120 mhz

:Y)

deze mag wel dicht eigenlijk dan