Draadloze Optiacal muis

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
Heeft iemand die al gespot??

Ik heb nu dus een Intelli Mouse Explorer en wil eigenlijk ook draadloos.

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

UTFS

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 23:10
Lijkt me vrij moeilijk... draadloos en optisch... tenzij je iedere 10 minuten de batterijen wilt vervangen ;)

[edit]

ff nagekeken... normale muis verbruikt 5V 20mA en een optische 5V 100mA

• Hazzz-E
Op donderdag 04 januari 2001 21:31 schreef Bendertino het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

UTFS

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Jezus, chill man.

btw wat is UTFS, nog nooit van gehoord.

• Hazzz-E
Op donderdag 04 januari 2001 21:31 schreef Lord-M het volgende:
Lijkt me vrij moeilijk... draadloos en optisch... tenzij je iedere 10 minuten de batterijen wilt vervangen ;)

[edit]

K heb je gelijk in. Maar je kan muizen hebben die op afstand opladen, net als die tandenborstels.

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eehm,

de Logitech Cordless Mouseman Wheel heeft een verbruik van 3V 20mA
Dus 20 + 100 = 120 mA 3V (als optisch ook 3V heeft, staat onder op je muis )

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 04 januari 2001 21:40 schreef Hazzz-E het volgende:
btw wat is UTFS, nog nooit van gehoord.
UTFS = use the f*cking search

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Sorry, maar dit is al vaak voorbij gekomen en UTFS = Use The F*cking Search

Oepsie iets te laat

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:07
Is een cordless trackball ook goed, ja die van logi, die is met optical tech.

maar als ik dan ff op de onderkant kijk.

rating: 1.5V 30mA, dus het kan wel, maar das niet dezelfde optiche techniek als in de muis dat weet ik maar mischien komt die nog wel, maar uit energie oogpunt moet het enigsinds kunnen,

lets hope for better times :)

May the Force be with You instead of Bill

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap niet dat ze niet gewoon met een soort kastje aan je PS/2 (of USB) poort werken dat de positie van je muis steeds bepaalt (ten opzichte van de ontvanger). Zo hoeft die muis niet veel signaal te verbruiken en wordt het complete verwerkingsgedeelte in het ontvangst kastje gedaan, dat wel gewoon stroom aan de pc kan onttrekken.

Verwijderd

Gaan we weer ehhehehehe
jah utfs
ennuh
als ie al gespot was, dan was het wel onder mijn vingertjes :)
maaru, batts maken een muiz ook zuperzwaar :(
meebie op 1 minipenlite?
dat zou een mooie oplossing zijn

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:39
Op vrijdag 05 januari 2001 11:58 schreef Helsie het volgende:
Ik snap niet dat ze niet gewoon met een soort kastje aan je PS/2 (of USB) poort werken dat de positie van je muis steeds bepaalt (ten opzichte van de ontvanger). Zo hoeft die muis niet veel signaal te verbruiken en wordt het complete verwerkingsgedeelte in het ontvangst kastje gedaan, dat wel gewoon stroom aan de pc kan onttrekken.
Je bedoelt een Wacom tablet. Die dingen hebben een draadloze muis. Alleen die werkt niet optisch (ook niet met bal), maar met EM geloof ik.
Muis weegt nix. Zitten geen batterijen in. Maar je moet wel op je matje (tablet) blijven.
Misschien een optie :? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik zie het voordeel van een optical muis niet als ie draadloos is. Voor mij is het grote voordeel, naast het neit hoeven schoonmaken, dat ie veeeeel preciezer is. Een draadloze muis laat errug vaak wat steekjes vallen (ook al zit d'r geen stof in), dus je raakt het voordeel van het hele optische gedeelte gwoon weer kwijt.

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 16:24 schreef G3R10 het volgende:
Ik zie het voordeel van een optical muis niet als ie draadloos is. Voor mij is het grote voordeel, naast het neit hoeven schoonmaken, dat ie veeeeel preciezer is. Een draadloze muis laat errug vaak wat steekjes vallen (ook al zit d'r geen stof in), dus je raakt het voordeel van het hele optische gedeelte gwoon weer kwijt.
Helemaal mee eens.

Verwijderd

Probeer het eens met een coax gevoedde antenne van 10 Meter...let wel dat je KEMA gekeurde coax gebruikt.

Lukt dat niet...ga dan onder een hoogspanningsmast wonen en probeer de juiste frequentie af te tappen...doe dit experiment alleen op zolder.

Verwijderd

Sjah je zou natuurlijk ook alleen een voedingskabeltje aan die muis kunnen hangen. Niet helemaal draadloos maar toch. Of meteen een vrachtwagen accu. houdt ie het wel ff mee uit denk ik :)

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
GEBRUIK GVD NOU EENS DE SEARCH FUNCTIE HIER ZIJN AL 20 DUIZENDEN TOPICS OVERGEGAAN EN ALS JE EEN BEETJE NADENKT DAT KAN EEN DRAADLOZE OPTISCHE MUIS NIET........

AAAAAAARRRRRGGGGGHHHH

|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

okee nog een keer dan
IK HEB E'M WEL GEZIEN BIJ DE LEVERANZIER ALS NOG TE KOMEN NIEUWTJES MAAR WEET NIET WANEER HIJ KOMT!!!!!!|:(

Verwijderd

Rustig! :(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet niet maar ik heb bij mijn huidige muis (Logitech Cordless Mouseman Wheel) dus gewoon GEEN last van stof. Ik heb dat ding nu 4 maanden en er zit gewoon geen spoortje vuil binnen in het mechanische gedeelte.
Verder heb ik toevallig vandaag voor het eerst even gewerkt met een optical muis en hij werkt errug fijn maar veel preciezer vindt ik ook wel meevallen..

OH en zouden sommige mensen iets minder hun best willen doen op het verneuken van de lay-out? Dank u.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:42
Op vrijdag 05 januari 2001 18:32 schreef Juan het volgende:
GEBRUIK GVD NOU EENS DE SEARCH FUNCTIE HIER ZIJN AL 20 DUIZENDEN TOPICS OVERGEGAAN EN ALS JE EEN BEETJE NADENKT DAT KAN EEN DRAADLOZE OPTISCHE MUIS NIET........

AAAAAAARRRRRGGGGGHHHH

|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
wat een emotie :)

• palloquin
  • Laatst online: 29-01-2021
Hallo...

Jongens wat een bandbreette verspilling denk ook eens aan de mensen met een 28k8 verbinding...

zoveel frusties = 44356 characters = 45K...

En dan is er ook not *iemand* die dit in zijn geheel quote.

Stel je voor dat er een dataverkeer belasting zou zijn, dan koste deze pagina opeens 2 kwartjes extra ... LOL.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 05 januari 2001 18:32 schreef Juan het volgende:

AAAAAAARRRRRGGGGGHHHH
Rot jij effe op man, dan antwoord je niet, de mensnen die nog wel willen antwoorden, doen dat.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

slot erop :(

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 21:31 schreef Lord-M het volgende:

[edit]

Goh, vreemd dat ik een optische, draadloze trackman heb dan....gewoon met een batterijtje |:(

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 20:24

Tjark

DON'T PANIC

pfff... een draadloze trackman... Je schuift toch niet met dat ding dus waarom zou je dan last hebben van dat draadje?

*insert signature here

• Ronald
  • Laatst online: 18:57
Fijn is dat .. zoveel geanimeerde smileys trekken dus 1000 Athlon thunderbird megahertzen.

Samengevat: Doe toch normaal man, het slaat nergens op. Jij jij daar Juan!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:42
Niet helemaal mee eens. Je moet hem wel degelijk schoonmaken. Mijn lens was namelijk vuil en dat zorgt voor leuk effecten in UT :P

Maar wel een heeeeeel stuk minder als met die analoge krengen. Had er laatst nog een in mijn hand. Kon gelijk voelen datie niet schoongemaakt was :r

Er komt vast wel een optische draadloze muis, alleen wanneer :?
Ik denk wel dat het stroom verbruik van zo'n optisch ding wel omlaag kan, beetje tweaken :). Ik zou ook wel eens willen weten wat de volgende generatie muizen gaan worden. Mind-controlled-cursors :?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 04:14 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
pfff... een draadloze trackman... Je schuift toch niet met dat ding dus waarom zou je dan last hebben van dat draadje?
Omdat ik lekker in m'n luie stoel zit met de trackman op de leuning misschien ? Of op schoot...? Lekker handig als je een draadje hebt....

Verwijderd

Ok, zeg muis optisch en draadloos heeft 120 mA nodig bij 3V. Dat is 6 keer zo hoog als een Logitech draadloes. Dus ipv 3 maanden sommige mensen 1,5 maanden gaan de batterijen nog maar een een a twee weken mee.
Zet er van die li-ion of hoe ze ook heten rechargables in en een docking station.
Een week zonder slaap kan niemand dus lekker in z'n dock opladen..
Geen probleem dus.
Al zou z'n muis maar 48 uur meegaan aan een stuk zonder op te laden dan is het geen probleem als ie daarna maar in z'n dock gaat. En personen die langer dan 48 uur aan 1 stuk achter hun computer zitten hebben:
1. tijd teveel en dan hebben ze ook genoeg geld om een 2e te kopen.
2. tijd te weinig (werksituatie) maar dan kan de baas betalen voor een 2e.

mijn 2 cent
Pagina: 1