Toon posts:

PlayStation2 op Sony KLV-L32M1S geen RGB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de hele handleiding doorgespit en daar staat in dat de TV op Ext1 (Scart) en Ext2 (Scart) RGB ondersteund... nu heb ik mijn DVD speler hierop aangesloten en deze zorgt ervoor dat de TV automatisch op RGB springt... Nu heb ik bij mijn PS2 een RGB-kabel gekocht en deze aangesloten op EXT1 (omdat mijn dvd speler (zat eerst op ext1) op ext2 zit voert ext1 het geluid door naar ext2 en krijg ik op deze manier 5.1 geluid) maar nu springt de tv dus niet op het RGB signaal van de PS2 (ps2 in het menu ingesteld op RGB en Widescreen(16:9)). ook heb ik geprobeert hem op EXT2 en EXT3 (ext3 is met s-video en nogwat Link ondersteuning) maar ook dit mag niet baten.

Ik heb hem ook al op me broertjes TV (ook een sony) aangesloten en deze kan ik handmatig op RGB instellen wat een flinke verbetering is in beeldkwaliteit... die ik nu dus duidelijik mis :(... wat dus inhoud dat de kabel wel goed is...

nu wil ik graag weten hoe ik dit moet gaan oplossen... ik ben nu echt ten einde raad... heb me ook al rot gegoogled en op got search gezocht maar kon het echt niet vinden....

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de tv op RGB staat/springt????

Verwijderd

Een goede Playstation RGB kabel (of welke SCART kabel dan ook die gebruik maakt van de switch pinnen) zet op pin 8 tussen de 5 en 8 Volt voor WideScreen mode en op pin 16 tussen de 1 en 3 Volt voor RGB mode.

Zie ook: Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part IV" en de daar vermelde naslaglinks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:32 ]

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Onder hebben mijn ouders een Philips staan. Lekker Digital 100 hz Plus etc, maar van de 3 scart poorten is er 1 'geen RGB', de PS2 geeft hier ietwat lichtere kleuren, tevens springt de tv niet om als ik de computer aanzet, in tegenstelling tot de 2 andere poorten. Misschien de DVD en PS2 verwisselen?