Toon posts:

Troubles met oude code

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey!

Ik moet al een lange tijd vanwege een rare child-emailadress protection policy van ThinkQuest mijn site zelf hosten. Nu ben ik niet zo handig meer als eerst met PHP, maar ik geloof dat er iets mis is met mijn configuratie of code. Volgens mij krijgt ie geen variabelen door vanaf de adres balk, zoals: /writerssociety/stories.php?action=chosen&category=4. Mijn site deed ineens vaag na een upgrade van PHP, maar ik weet het niet zeker, ThinkQuest kan ook de functies hebben uitgeschakeld in de code.

Hoe los ik dit op?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
als het erg oude (of nieuwe slechte) code is, dan houdt het waarschijnlijk geen rekening met register_globals, die tegenwoordig uit staat.

Zet hem op 'on' om je code te fixen, of rewrite je code zodat het netjes en veilig is.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Zet eens error_reporting(E_ALL); ergens boven in de pagina's. Dan kun je gelijk zien wat er aan de hand is. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je een vraagje stellen. Dit schiet zo ook anders niet echt op.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je geen settings kan aanpassen, dan kun je boven elke PHP file de volgende regel zetten:
PHP:
1
extract($_REQUEST);

Maar dat wil je, net als register_globals op on zetten, liever niet. Het is een potentiëel beveiligingsrisico. Liever verbeter je de code zodat het wel werkt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Zie ook Mijn post en get forms werken niet meer :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 04-01-2005 15:27 ]

DM!

Verwijderd

Kan dit niet zijn doordat je nu verplicht bent om ipv normale variablen als $variable altijd $_GET['variable'] te gebruiken? Ik weet niet of de TS hier misschien een fout mee heeft gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk nieuwe regels toch? Ik weet niet maar in 2001 draaide de code gewoon goed op de ThinkQuest server. Ik heb helaas geen idee hoe ik het dan veilig kan maken, maar het gaat inderdaad om van te voren de variabelen aan te maken.

Maar met = On werkt het iniedergeval voor nu :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 15:45 ]

• Michali
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:43:
Waarschijnlijk nieuwe regels toch? Ik weet niet maar in 2001 draaide de code gewoon goed op de ThinkQuest server. Ik heb helaas geen idee hoe ik het dan veilig kan maken, maar het gaat inderdaad om van te voren de variabelen aan te maken.

Maar met = On werkt het iniedergeval voor nu :-)
Lees in ieder geval dit stukje dan: http://nl2.php.net/manual/en/security.php

Verwijderd

Topicstarter
Met error_reporting(E_ALL) ; krijg ik geen fouten te zien...

komt het misschien om dat $action of $submit nog niet gedefineerd is?

• Michali
Wat gaat er eigenlijk wel fout dan? Werkt alles nu wel?

Verwijderd

Topicstarter
Jup, de scripts kregen de (gesubmitte)variabelen van de vorige pagina's niet door...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:59:
Jup, de scripts kregen de (gesubmitte)variabelen van de vorige pagina's niet door...
Heb je dit überhaupt gelezen? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
K, fix het wel een keertje netjes in de code... thnx all voor de snelle replies!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft niet meer toe te voegen dan dit :) Zie voor de volgende keer ook P&W FAQ - De "quickstart" ; we zien hier bijvoorbeeld graag een taal in de title :)

[ Voor 21% gewijzigd door gorgi_19 op 04-01-2005 19:26 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.