Toon posts:

Router weigert CAT-5E kabels?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eens even alle oude kabels vervangen voor nieuwe kabels. oude kabels lagen op sommige delen half open enzo. Gewoon niet netjes meer. Dus ik alles vervangen.

Nu zit het netwerk hier zo in elkaar:

[ KABEL MODEM (CHELLO) ] - [ ROUTER (SWEEX) ] - [ SWITCH 1 (SWEEX, 8 PORTS) ] - SWITCH 2 (SWEEX, 8 PORTS) ]

Nu heb ik dus overal nieuwe kabels liggen welke prima werken. Behalve tussen het modem en de router. De kabel heb ik al diverse malen geknipt maar hij lijkt 'm continue te weigeren. Als ik dezelfde kabel vanaf switch 1 naar een pc leg werkt die prima. Als ik tussen de modem en router een oude kabel gooi werkt die wel. Hij is precies hetzelfde geknipt als de oude kabel. Dat is (van rechts naar links): wit van oranje, oranje, wit van groen, blauw, wit van blauw, goen, wit van bruin, bruin.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het lijkt me toch sterk dat de router/modem geen CAT-5E kabels aankan....?!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:27
heb je de kabel al getest met een kabelstester of een ander poortje geprobeerd?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Moet je geen crosscable hebben tussen je modem en router? check dit even.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FAQ - Network Troubleshooting

"wanneer cross en wanneer straight"

affijn. ik schat zo in dat je tussen je modem en switch een crosscable moet doen. en dan moet je je kabel iets anders knijpen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik even proberen. Al lijkt die oude kabel ook gewoon als straight te zijn geknepen :?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:00

NoTimeRemains

I know

wrom een cross tussen modem en switch?
straight is toch goed?

This is the Way.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tegenwoordig vaak wel. Vroeger was mdi/mdx schakelen nig duur, tegenwoordig zijn alle switches bijna altijd "cablesensing" (weet ff geen ander woord).

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:33:
Tegenwoordig vaak wel. Vroeger was mdi/mdx schakelen nig duur, tegenwoordig zijn alle switches bijna altijd "cablesensing" (weet ff geen ander woord).
Tussen een Motorola kabelmodem en een willekeurige router hoort meestal toch echt een straight kabel. Zo werkt het hier tenminste al jaren. Ik heb thuis alleen @home, maar volgens mij levert Chello ongeveer dezelfde modems. (Van oude COM21 tot de nieuwe Motorola SurfBoards)

Bij mij (en anderen) thuis werkten met straight cable:
- Belkin router
- Edimax router (Heb er ook 1 gehad met 2 WAN-poortjes, waarvan eentje voor gebruik met een cross-cable. De normale WAN-poort ging met een straigt-cable.)
- Netgear router
- Apple Airport Extreme

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, alleen heb ik ook digitale telefonie en dus een Arris modem :).
De router is een Sweex LB000021.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb aan de hand van dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/gbit-cross.png

Een cross cable gemaakt maar ook deze werkt niet....

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sorry ... als ik dit leesmoet van een arris modem naar een router een straight cable. ik fout 8)7

stel je aan de hand van de lampjes vast dat de kabel het niet doet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees zelf geknepen kabels geen probleem opzich echter hoe zit het met de kwaliteit van de stekkertjes. Hierdoor kan er net geen lekker contact zijn het lipje valt net niet tussen de schotjes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Kijk ook eens naar je tang.
Als je zegt dat andere straight kabels wel werken, gaat er dus (blijkbaar) iets fout met knijpen..

Bijv: kijk eens goed naar je tang, kan bv. gebeuren dat er nog een restje van een draadje in blijft zitten waardoor jij denkt dat je hem goed knijpt, maar in werkelijkheid zorgt een stukje oude kabel ervoor dat 1 kabeltje overgeslagen wordt...
Dus o.a. je tang checken of hij wel helemaal "schoon" is..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Tussen een Motorola kabelmodem en een willekeurige router hoort meestal toch echt een straight kabel. Zo werkt het hier tenminste al jaren. Ik heb thuis alleen @home, maar volgens mij levert Chello ongeveer dezelfde modems. (Van oude COM21 tot de nieuwe Motorola SurfBoards)

Bij mij (en anderen) thuis werkten met straight cable:
- Belkin router
- Edimax router (Heb er ook 1 gehad met 2 WAN-poortjes, waarvan eentje voor gebruik met een cross-cable. De normale WAN-poort ging met een straigt-cable.)
- Netgear router
- Apple Airport Extreme
Je begrijpt me verkeerd, vaak maakt het niet meer uit of je straight/crossed gebruikt. Dat was een reaktie op het verhaal boven me, niet op de ts. ;)

Verwijderd

als die kabel het wel doet tussen switch en PC dan ligt het dus niet aan je kabel. ophouden met knijpen.

Prik je de kabel aan de LAN poort op je modem en de WAN poort op je router?
En hoe zie je dan dat er geen verbinding is?
Pagina: 1