Ik wilde een hp ipaq rz 1710 kopen alleen twijfel ik over het feit dat de ipaq rz 1710 een 203 mhz processor heeft en de meeste pda's hebben 400 mhz, maakt dat veel uit?
Voor PalmOS had dat niks uitgemaakt omdat dat een zeer flexibel en licht operating system is. Als je je agenda wil openen bijvoorbeeld, dan zou dat met 200 MHz in 0.3 seconden gebeuren en met 400 MHz in 0.15 seconden ofzo.
Maar de ipaq 1915 die ik had, op 200 MHz, deed er 7 (!!) seconden over om Pocket Informant te openen alvorens ik bij mijn afspraken kon. Zeer kenmerkend voor het PocketPC gebeuren.
Maar de ipaq 1915 die ik had, op 200 MHz, deed er 7 (!!) seconden over om Pocket Informant te openen alvorens ik bij mijn afspraken kon. Zeer kenmerkend voor het PocketPC gebeuren.
Alors.
Misschien ligt dat aan het type maar echt niet aan het 'PocketPC gebeuren', denk je nou echt dat ze nog pocketpc's zouden maken als het allemaal zo lang duurt?Stereotomy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:00:
Voor PalmOS had dat niks uitgemaakt omdat dat een zeer flexibel en licht operating system is. Als je je agenda wil openen bijvoorbeeld, dan zou dat met 200 MHz in 0.3 seconden gebeuren en met 400 MHz in 0.15 seconden ofzo.
Misschien ligt dat aan het type maar echt niet aan het 'PocketPC gebeuren', denk je nou echt dat ze nog pocketpc's zouden maken als het allemaal zo lang duurt?[/quote]
Die 7 seconden voor de ipaq 1915 is reproduceerbaar op elk individueel model van die serie, dus daar kun jij niks tegenin brengen. Wat mensen er nog handig aan vinden is mij altijd ontgaan. Die nieuwe iPaq waar de TS het over had zal wel rapper zijn, maar hij moet niet verwachten dat hij er fatsoenlijk films op kan kijken, of dat het nog leuk is om door je (volle) agenda te bladeren als een MP3 aan het spelen is. Het is gewoon haast onbegrijpelijk hoe mijn Sony Clie TH55 (123 MHz) binnen een halve seconde mijn agenda tevoorschijn kan toveren met Agendus of Datebk5 (zware PIM programma's) terwijl mijn iPaq 1915 (200 MHz) er een fokking 7 seconden over deed met PocketInformant.
De hoge systeem-eisen om het operating system + bijbehorende programma vooruit te kunnen trekken is wel degelijk kenmerkend voor de PocketPC's.
[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 05-01-2005 21:25 ]
Alors.
Gaat prima! Spelletjes, Divx, als agenda gebruiken enzo, geen probleem. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je niet teveel programma's tegelijk draait.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:14:
Mij gaat het bijv: om programma's en spellen draait 200mhz dat wel?
Ik heb ervaring: ik had namelijkk een iPaq 1930 en das precies dezelfde pda als de rz1710 (alleen is de 1930 mooier
En hoe presteert de rz1710 me tomtom?Dirk J schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:02:
[...]
Gaat prima! Spelletjes, Divx, als agenda gebruiken enzo, geen probleem. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je niet teveel programma's tegelijk draait.
Ik heb ervaring: ik had namelijkk een iPaq 1930 en das precies dezelfde pda als de rz1710 (alleen is de 1930 mooier). Later had ik een 1940 (met 266MHz processor, ietsjes meer geheugen en bluetooth) en dat ging toch wel ietsjes soepeler. Maar volgens mij heb je geen rz17xx meer met bluetooth...
IK heb een 1710 met Tomtom en ik vind het heel prettig werken. Als je veel POI's (points of interrest, kunnen MC Donalds zijn t/m een overzicht van flitspalen) er inzet hapert hij weleens een heel klein beetje, maar dat is te verwaarlozen. (imho)Glorix Jim schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:42:
[...]
En hoe presteert de rz1710 me tomtom?
Vincere Per Belli
Grappig, want in verschillende reviews heb ik juist gelezen dat mp3's afspelen en bladeren door agenda _makkelijk_ tegelijk gaatStereotomy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:25:
Die 7 seconden voor de ipaq 1915 is reproduceerbaar op elk individueel model van die serie, dus daar kun jij niks tegenin brengen. Wat mensen er nog handig aan vinden is mij altijd ontgaan. Die nieuwe iPaq waar de TS het over had zal wel rapper zijn, maar hij moet niet verwachten dat hij er fatsoenlijk films op kan kijken, of dat het nog leuk is om door je (volle) agenda te bladeren als een MP3 aan het spelen is. Het is gewoon haast onbegrijpelijk hoe mijn Sony Clie TH55 (123 MHz) binnen een halve seconde mijn agenda tevoorschijn kan toveren met Agendus of Datebk5 (zware PIM programma's) terwijl mijn iPaq 1915 (200 MHz) er een fokking 7 seconden over deed met PocketInformant.
De hoge systeem-eisen om het operating system + bijbehorende programma vooruit te kunnen trekken is wel degelijk kenmerkend voor de PocketPC's.
Dat films afspelen niet soepel gaat op die dingen vind ik eigenlijk ook wel logisch, heb er ook geen persoonlijke ervaring mee hoor, heb nog een oude palm m100 (die ik overigens niet meer gebruik) ben nog op zoek naar een nieuwe pda, wat waarschijnlijk de iPaq 2210 gaat worden
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 06-01-2005 14:50 ]
Pagina: 1