Toon posts:

Sommige bestandsmappen openen met vertraging?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Sinds ik mijn PC heb geüpgrade met een nieuw MOBO en CPU loopt WinXP niet naar behoren :'(

Mijn systeem:
AMD XP3000+ 333fsb (had een XP2000+)
Zalman-7000cu
Asus A7N8X-E Deluxe (had een A7V8X-X)
2x 256mb Kingston DDR400 (dual-channel)
WD 120gb 8MB 7200rpm
XFX TI4200 64mb

Mn schijf is in 4 partities opgedeeld (c=15gb. d,e,f zijn33gb). Ik heb mijn C geformatteerd, WinXP(+sp2) opnieuw geïnstalleerd en alle nieuwe drivers voor mijn hardware geïnstalleerd.

Probleem:
Sommige bestandsmappen op de d,e en f schijf openen nu met enkele sec vertraging. Wat opvalt is dat het vooral gebeurt bij mappen die veel kleine bestanden bevatten zoals MP3s of zelf mijn "games" map. Wat ook opvalt is dat er in die mappen meestal 1 map staat wat de boosdoener is. Zo is dat bij "games" de map van Counterstrike-source.
De eerste keer openen van zo'n map kan wel 3 tot 5 sec duren. Daarna is het een kwestie van een halve sec vertraging (wat mij nog zeer duidelijk opvalt:).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:
-SP2 geïnstalleerd.
-Bios geüpdate
-nieuwste hardware drivers
-Alle files op D partitie naar andere partitie (e) gekopieerd, schijf geformatteerd, terug gekopieerd.
-Indexering in WinXP
-virtueel geheugen op d,e en f apart toegewezen.

Wat ik WEL weet is dat als ik in WinXP bij prestaties de functie "Veel Voorkomende Taken" uitzet, dat het dan WEL goed loopt. Maar dit vindt ik geen optie omdat mijn oude systeem (wat minder prestaties zou moeten leveren) hier geen enkel probleem mee had.

Mijn vraag aan jullie... Is er iemand die mij kan helpen of tips heeft :) of hier ook eens last van heeft gehad ??? Zie ik iets over het hoofd ???

Bedankt, Tim

Verwijderd

Heb je al je drivers geinstalleerd?? Dus ook die van je MOBO???

Verwijderd

Misschien dit:
Ik word soms debiel van XP als je een map aanklikt in explorer waar zip files instaan. XP gaat die zip file als folder behandelen en doorzoekt die zipfile volledig voordat de folder inhoud getoont wordt. Hoe meer files in een zip zitten, hoe langer het duurt. Vooral vervelend als je even iets snel op een USB stick wil zetten en 30 seconden op XP moet wachten omdat deze eerst die zipfile met 400 kleine textbestandjes doorworstelt op de (langzame) USB-drive voordat je er iets mee kan.

Anyway, je kunt zip-folder support uit- en aanzetten in XP door zipfldr.dll te (de)registreren:

To turn off the Windows XP Zip Folder feature, run the following commands:
Regsvr32.exe /u zipfldr.dll
Regsvr32.exe /u cabview.dll
And reboot the machine (a reboot is required).
To turn this feature back on, run both of the above commands without the /u switch

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste MOBO drivers zijn geïnstalleerd. Help niet.

Het (de)registreren van zipfldr.dll help helaas ook niet. Heb er namelijk ook last van in mijn mp3 map waar enkel mp3s in staan.

Wat ik zo raar vindt is dat ik VOOR mijn upgrade nergens last van had. Het kan een Hardware kwestie zijn (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) of natuurlijk een software kwestie.

Misschien handig om te weten: Als ik van zo’n map een snelkoppeling maak naar mijn bureaublad dan is er geen vertraging in het openen. Het is dus duidelijk een Explorer kwestie denk ik.
Errrg lastig……en vaag.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
Klinkt als dit probleem, zie laatste reactie van mij.
Map openen duurt 2 minuten!

Dit is redelijk normaal gedrag van Windows, mappen met veel kleine bestanden zeg rond de 100+, worden in het register gecached zeg maar, elke map eigenlijk. (zo onthoud windows ook of je thumbnailview, listview etc. hebt per map zeg maar en van dat soort opmaakdingetjes)

het is dus simpelweg die cache opnieuw opbouwen, ik doe dat gemiddeld 1x in de 3 maanden.
Wat dan belangerijk is, is dat je die mappen nadat je die regtweak gedaan hebt en gereboot hebt, als eerste opent, zo zullen ze de keren daarna wel vlug geopend zijn.

Hoop dat dit je probleem verhelpt succes

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 04-01-2005 15:54 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
@Turismo

Ik heb jouw advies opgevolgd uit deze post.

Dus die 3 regels in notepad als .reg opgeslagen en uitgevoerd. Na het opnieuw opstarten van het systeem deden alle 'probleem mappen' het weer al een zonnetje :*)

Ik had niet gedacht dat dit zou helpen, maar toch aan de andere kant wel weer logisch.
Bij deze BEDANKT Turismo _/-\o_ en de rest natuurlijk voor het meedenken _/-\o_
Pagina: 1