Toon posts:

OPTA Schijnheilig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me nog goed herinneren hoe KPN door de OPTA werdt gedwongen om in een razend tempo ISP2ISP portering mogelijk te maken. Dit heeft KPN toen dus ook binnen een paar weken voor elkaar gekregen en is het nu mogelijk om binnen het KPN netwerk over te stappen van de ene naar de andere ISP zonder dat je 3 weken downtime hebt.

Nou zit ik al jaar en dag te wachten op BBNed. Als je binnen het BBNed netwerk wilt overstappen van de ene naar de andere ISP dan wordt eerst je verbinding gesloopt waarna je een nieuwe aanvraag kan indienen.

Ik wil nu al een tijdje overstappen naar een andere provider, niet omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige provider maar omdat er andere providers zijn die hetzelfde voor een lagere prijs bieden.

Dat KPN in een rap tempo ineens de ISP2ISP mogelijk moest maken dat vond ik super goed, ik dacht toen bij mijzelf "Als KPN dat moet dan volgen andere providers ook". Nee hoor. BBNed heeft alleen maar een melding op hun site (al bijna 1 1/2 jaar) dat ze ermee bezig zijn.
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml#2

Dat was het dan. Ik heb BBNed en de OPTA hierover gemaild maar geen antwoord. De OPTA zegt dat ze het niet hebben gemunt op KPN en dat ze alleen maar hun werk doen. Als ik dit soort dingen zie dan begin ik er toch wel heelerg anders over te denken.Waarom KPN wel en de andere niet? Ik voel me als consument hierbij heelerg benadeeld.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Wat zegt je provider er zelf over?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet welke bbned provider je heb, maar zowel telco-to-telco migratie en isp-isp migratie is al tijden mogelijk bij bbned.

Dit is alleen aan een provider om het te gebruiken of niet. Demon bijvoorbeeld heeft ervoor gekozen om het niet te gebruiken. Zelf werk ik bij SpeedXS daar is het gewoon mogelijk, zover ik weet bied Quicknet het ook aan als ik me niet vergis.

edit:

Als ik op jou linkje klik, staat nergens dat ze ermee bezig zijn. Juist dat het al kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Attilla op 04-01-2005 17:51 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

De Opta zal in de eerste plaats de grootsten aan pakken. Wanneer ze al hun tijd gaan stoppen in kleinere partijen op de markt zijn ze langer bezig met minder resultaat. Maar als ik je verhaal zo hoor is het meer iets dat bij jouw adsl provider ligt en niet de netwerkprovider (BBNed of KPN).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 21:10
BBned -> BabyXL (Tiscali) is ook mogelijk zonder (veel) downtime
Verhuizing van ADSL-verbinding kan binnen een kwartier

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:39:
Ik weet niet welke bbned provider je heb, maar zowel telco-to-telco migratie en isp-isp migratie is al tijden mogelijk bij bbned.

Dit is alleen aan een provider om het te gebruiken of niet. Demon bijvoorbeeld heeft ervoor gekozen om het niet te gebruiken. Zelf werk ik bij SpeedXS daar is het gewoon mogelijk, zover ik weet bied Quicknet het ook aan als ik me niet vergis.

edit:

Als ik op jou linkje klik, staat nergens dat ze ermee bezig zijn. Juist dat het al kan.
Voor alle duidelijkheid ik wil overstappen naar een andere provider binnen het BBNed netwerk. Ik zit bij Cistron maar ik wil naar Surfnet.

Wat Cistron ervan zegt is dat ISP2ISP via BBNed gaat en dat ik bij hun moet navragen. BBNed geeft geen antwoord.

Over de BBNed FAQ, vreemd. Waarschijnlijk dat ze dat net pas hebben veranderd want toen ik vanmorgen keek stond er heelerg andere tekst. Toen stond er dat niet alle providers voor dat initiatief hadden getekend en dat het daarom een handmatig process is waar 170 euro voor beteeld moet worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:14 ]

Verwijderd

Het schijnt dat overstappen vanaf Cistron naar een andere ISP niet echt makkelijk is. Ik heb alleen begrepen dat dit ondertussen opgelost is.

Heb je Cistron al eens gebeld hierover? Ze zijn namelijk een van de weinigen die direct de telefoon opnemen en waar je een normaal gesprek mee kunt voeren.

Hoe lang is sind jaar en dag? Want dat is nogal een vaag begrip en doet het overkomen of je er al jaren mee bezig bent. Een verhuizing binnen bbned kan heel snel gaan en met een downtime van niet eens 5 minuten.

Edit:
lezen fewture |:( ..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:21 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat je moet doen is het volgende om over te stappen:

Je moet naar surfnet toe en zeggen dat je een isp isp migratie wilt, hun moeten daarvoor een formulier beschikbaar hebben. Dat ziet er ongeveer zo uit (telco-to-telco & isp-isp zijn voor bbned hetzelfde):
http://www.myspeedxs.nl/docs/migratieform-telco-telco.pdf

Als hun niet een dergelijk formulier hebben of geen isp-isp migraties ondersteunen, dan is dat een probleem van surfnet. Niet van bbned of cistron (nofi, maar dan zijn het prutsers). De procedure voor hun is heel simpel, zegmaar als je ze aan de telefoon heb dat ze of via bbquick een isp-isp migratie moeten inschieten of over hun xml koppeling.

Bbned bied gewoon de service aan om isp of telco migraties te doen, hier zijn dus gewoon procedures voor die de providers (horen te) weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Attilla op 04-01-2005 18:22 ]

Verwijderd

De verbinding opnieuw opbouwen zoals je zegt is ook niet nodig. Zoals Airwolf zegt moet je het opgeven bij je nieuwe ISP als je daar het abbo aanvraagt onder vermelding van je bbned klantcode (toch??). Meer hoef je niet te doen imo.
Pagina: 1