Toon posts:

beste prijs/fps verhouding (150-200 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke vga kaart zou ik best kopen (tussen 150 & 200 euro)?
Het doel van de kaart zou zijn om de oude kaart van m'n broer te vervangen (gf4 mx4200 d8 ik).

Ze zou gebruikt worden om half life 2 te spelen op normale resolutie (1024*768) en normale texture details etc.... (hij werkt op een 15" tft dus het zou geen nut hebben om het op betere kwaliteit te zetten)

wat zou dus de meeste fps opleveren? (keb hop google gezocht alsook in dit forum & faq's maar kvond geen nuttige info die in dit profiel past... en aangezien we ze vandaag gaan halen, stel ik deze "slechte" vraag)

groeten,
BeNe

Verwijderd

Gebruik de search!!

kijk eens naar een Radeon9800 of 6600GT die iets duurder is.

Verwijderd

Een 9800pro of een 6800le. Die laatste kan je ook nog modden met wat geluk.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

net als bij alle andere mensen die dit vragen word dit gezegd:
Welke videokaar faq
nu zeg je wel dat je de faq heb doorgelezen, maar hier staat alle informatie in die je nodig hebt.

ook is het vooral een kwestie van mening.
de ene vind nvidia beter en de andere ati.
ook zijn er veel reviews heel veel.
tomshardware.com is ook een goede review site.

Antwoord op je vraag:
de 9800pro. deze is ongeveer 220 volgens mij zoiets maar deze is gewoon goed.
je kan hem zelfs flashen naar een XT. (zorg er dan wel voor dat je de stock kooler vervangt voor een andere. een artic vga silencer ofzo)

[ Voor 21% gewijzigd door Griffin op 04-01-2005 15:05 ]

Verwijderd

Nou de 6800le is zonder modden al sneller als een 9800pro. Hij heeft standaard evenveel pipes maar meestal kan je minimaal 1 vertex pipe openen en 4 extra pixel pipelines. En dan is hij zeker sneller als een 9800pro, De 6800le van XFX schijnt vrij goed te zijn.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:12:
Nou de 6800le is zonder modden al sneller als een 9800pro. Hij heeft standaard evenveel pipes maar meestal kan je minimaal 1 vertex pipe openen en 4 extra pixel pipelines. En dan is hij zeker sneller als een 9800pro, De 6800le van XFX schijnt vrij goed te zijn.
hier heb je het al.
ik ben dus een beetje TEGEN nvidia, omdat ik voor mijn 9600XT alleen maar gezeik ermee had.
nu ben ik dus ati fan en let ik niet meer op Nvidia welk sneller is en welk niet.

* Griffin gaat zich meer verdiepen in nvidia

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
de 9800 pro was de kaart met de beste prijs/snelheids verhouding. Hij is echt compleet voorbijgestreefd door de 6600gt ( wel agp versie) en de 6800 le. die zijn stukken sneller met dezelfde prijs.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik denk dat het zo'n nvidia 6800LE wordt.
Tot nu toe heb ik enkel ati gebruikt (omdat die op het moment van aankoop de beste prijs/kwaliteit bood) maar aangezien die 6800LE gemod kan worden, zal ik het eens wagen... (maar dan moet ik waarschijnlijk wel een andere koeler aanschaffen).

Het enige probleem is dat ze deze kaart niet hebben bij de computerwinkels hier in de omgeving (www.capito.be www.cpsharelbeke.be www.dimae.be) en bij de laatste 2 hebben ze al helemaal geen keuze.

dus d8 ik aan een online-verstuur winkel.
Heeft iemand goede ervaringen met zoiets? (liefst in belgië. in nederland weet ik dat die 2 van hw.info goed zijn, maar dat zal extra verzendingskosten betekenen...)

PS: dit lijkt me ook wel wat http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?p=665227#665227
Pagina: 1