Toon posts:

verdwaald in zoektoch naar goedkope muis

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een nieuwe muis, gewoon met een draadje en optisch. Nu wordt ik alleen wel een beetje gek van de enorme prijsverschillen bij muizen. Van wat ik gehoord heb is 700 dpi wel genoeg voor "normaal computergebruik" en af en toe een game. Op school hebben ze logitech muizen, weet het type niet (heeft een witte bovenkant en is doorzichtig aan de zijkanten zodat je het ledje erdoor ziet branden) dat vind ik bijv wel een goeie muis. Ik heb al een optische muis gehad maar die bleek maar een 200 dpi te hebben, kwam ik later acher |:( . En omdat ik dit niet weer wil en bijna bij geen enkele muis het aantal dpi's kan vinden vraag ik jullie dus om hier te posten wat voor muis je hebt en je ervaring ermee, wel onder de twintig euro, anders is het niet echt een simpele muis meer :) .

Alvast bedankt

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 15:23
De muizen bij jou op school zijn waarschijnlijk de standaard optische muis. Verkrijgbaar bij bijna elke pc-winkel voor ongeveer 15 euro.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Logitech/Logitech_Optical_OEM.jpg

Mijn vriendin heeft ook zo'n muisje. En ik hoor haar er niet over klagen. De muis is licht en ligt goed in de hand.

[ Voor 26% gewijzigd door AttiX op 04-01-2005 15:34 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
dat is een kutmuis. Als je snel beweegt kan hij het niet meer bijbenen. Dit is in het begin nog niet zo erg, maar wordt met de tijd erger en irritanter

Verwijderd

Dat je er later pas achter kwam dat je muis 'maar' 200dpi heeft geeft imo al aan dat jij blijkbaar geen muis nodig hebt met een hoge resolutie. ;)

Dit zijn alle non-wireless, USB, Optical muizen onder de 20 euro uit de Pricewatch:
Acer Optical Mini Mouse (USB)
BenQ M101Optical Mini Mouse (USB)
Canyon CN-MSOPT1 Optical Wheelmouse
Compaq Optical Mouse (USB)
Creative Mouse Notebook Optical (USB)
Creative Mouse Optical 3000 (USB)
Creative Mouse Optical 5000
Dicota Sprinter Optical Notebook Mouse
Kensington PilotMouse Optical Pro (USB)
Labtec Notebook Optical Mouse
Labtec Optical Mouse Pro
Logitech B58 Optical (USB)
Logitech Click! Optical (USB)
Logitech Mini Optical Mouse (USB)
Logitech Notebook Optical Mouse Plus (USB)
Logitech Optical Mouse Black (USB)
Logitech Optical Wheel Mouse (USB)
Logitech Pilot Optical Mouse
Logitech Pilot Wheel Mouse Optical (USB)
Logitech Premium Optical Wheel Mouse
Logitech S96 Optical Wheelmouse
Logitech UltraX Optical Mouse (USB)
Logitech Wheel Mouse Optical (USB)
Microsoft Basic Optical Mouse (USB)
Microsoft IntelliMouse Optical (USB)
Microsoft Notebook Optical Mouse (USB)
Microsoft Wheelmouse Optical (USB)
Qware MS-130 Optical Mouse (PS/2, USB)
Razer BoomSlang 1000dpi (USB)
Samsung Optical Wheel Mouse (USB)
Sweex 4D Optical Mouse (USB)
Targus Mini Optical Retractable Mouse
Trust 450L Mouse Optical
Daar zijn best een boel reviews en GoT-ervaringen over te vinden. De specificaties (zoals het aantal DPI) staat op de productpagina van de fabrikant. Daarnaast moet een muis ook lekker in de hand liggen en daar zijn er geen 2 hetzelfde van in de wereld ;)

Wat betreft gamers ervaringen: [rml][ PC] Welke muisje gebruik jij om te gamen?[/rml]

Zoals je ziet is er een behoorlijke naslag over te vinden. Het is hier op Gathering of Tweakers de bedoeling dat je daar eerst mee aan de slag gaat zoals een Tweaker betaamd. Zie ook de Huisregels. Van een Tweaker wordt verwacht dat hij op basis van reviews en ervaringen van anderen, gecombineerd met zijn eigen budget en behoeftes zelf een keuze kan maken. 'Welk $product moet ik nemen?' is dus niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.