Ik zit met het volgende probleem waar ik niet helemaal uit kom.
Alleen wanneer ik de code draai geeft hij Notice: Undefined variable: merkid in c:\www\apache\htdocs\autotype.php on line 4
Ik heb geprobeerd te zoeken naar een vergelijkbaar probleem maar ik kwam niet op veel dingen uit.
In principe zou hij de gegevens die ik via $merkid krijg moeten gebruiken in $result2 om tot een resultaat te komen, maar gezien de foutmelding lukt dat niet helemaal. Iemand een idee om dit probleempje op te lossen? Of doe ik gewoon iets wat niet mogelijk is?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <?php $db=mysql_connect("localhost", "****", "****") or die (mysql_error()); mysql_select_db('Inbouwdatabase', $db) or die (mysql_error()); $result2 = mysql_query("SELECT AutotypeNaam FROM autotype WHERE AutomerkID LIKE ' ". $merkid ." ' ORDER BY AutotypeNaam") or die (mysql_error()); $result3 = mysql_query("SELECT AutomerkID FROM automerk WHERE AutomerkNaam LIKE '%". $_POST["Automerk"] . "%'")or die (mysql_error()); ?> <form name="form2" action="Autototaal.php" method="post"> Autotype: <select name="Autotype"> <?php // de selectielijst vullen met beschikbare ID's while (list($id) = mysql_fetch_row($result2)){ echo("<option value=\"$id\">$id</option>\n"); }?> </select> <input type="Submit" value="Tonen"> </form> <?php list($merkid) = mysql_fetch_row($result3); echo ("MerkID is $merkid"); $merkid = mysql_fetch_row($result3); ?> |
Alleen wanneer ik de code draai geeft hij Notice: Undefined variable: merkid in c:\www\apache\htdocs\autotype.php on line 4
Ik heb geprobeerd te zoeken naar een vergelijkbaar probleem maar ik kwam niet op veel dingen uit.
In principe zou hij de gegevens die ik via $merkid krijg moeten gebruiken in $result2 om tot een resultaat te komen, maar gezien de foutmelding lukt dat niet helemaal. Iemand een idee om dit probleempje op te lossen? Of doe ik gewoon iets wat niet mogelijk is?